p26 (5)

29 فروردین 1351

24هزار گوسفند از استرالیا با قطار وارد شد

میزان کشتار گوسفند در کشتارگاه تهران افزایش یافت تا نقصانی که در چند روز اخیر در عرضه گوشت پیش آمده بود، جبران شود.

طی چند روز گذشته در میزان عرضه گوشت کمبود محسوسی وجود داشت و به این دلیل با اقدامات سریعی که انجام گرفت، میزان عرضه گوشت در تهران افزایش می‌یابد تا کمبود آن جبران شود.

سازمان گوشت باتوجه به مسائل مزبور در چند روز اخیر برای تامین گوشت مورد مصرف تهران، اقداماتی به‌عمل آورد. روز گذشته 24 هزار گوسفند که از استرالیا خریداری شده بود، وارد بندر شاهپور شد و کشتی خارج از نوبت در اسکله پهلو گرفت و تخلیه گوسفند آغاز شد.

p26 (3)

29 فروردین 1361

 آغاز واگذاری زمین به متقاضیان از نیمه اول امسال

پس از تصویب طرح واگذاری زمین در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در نیمه اول سال‌جاری آغاز خواهد شد.

مهندس محمدشهاب گنابادی گفت: اشکالات فنی آیین‌نامه طرح واگذاری زمین مرتفع و آماده تقدیم به هیات دولت شده و ان‌شاء‌الله پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، ظرف 5 تا 6 ماه آینده، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط آغاز خواهد شد. وزیر مسکن و شهرسازی در مورد رشد تولید مسکن پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: تولید مسکن در سال 56، 140هزار واحد بوده است؛ درحالی‌که تنها طی سال 59 با وجود همه مشکلات بیش از 400 هزار خانه در سطح کشور احداث شده است.

29 فروردین 1371

 اختصاص 900 میلیارد ریال برای طرح‌های آب و برق

امسال بیش از 900میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آب و برق در سطح کشور سرمایه‌گذاری خواهد شد. بیژن زنگنه، وزیر نیرو گفت: نیمی از اعتبار یادشده، از منابع عمومی برای اجرا و گسترش طرح‌های مخصوص به آب و نیمی دیگر از محل بودجه عمومی کشور برای اجرای طرح‌های خاص برق در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در برنامه پنج‌ساله دوم، در زمینه تامین برق طرح‌های بزرگ زیربنایی در سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.

29 فروردین 1381

 آمادگی شبکه بانکی برای پرداخت سود واقعی به سپرده‌گذاران

مدیرکل دبیرخانه شورای‌عالی بانک‌ها اعلام کرد: شبکه بانکی برای اجرای دقیق قانون بانکداری اسلامی و پرداخت سود واقعی به سپرده‌گذاران آمادگی کامل دارد.

کردنوری افزود: پس از ابلاغ دستورالعمل وزیر امور اقتصادی و دارایی به بانک‌ها مبنی بر محاسبه و پرداخت سود واقعی به سپرده‌گذاران، کمیته ویژه‌ای صورت‌حساب سود و زیان بانک‌ها را تهیه و درآمدهای بانک و سپرده‌گذاران را مشخص کرد و به این ترتیب سهم سپرده‌گذاران از عملکرد بانکی سال 79 تعیین شده است که پس از نهایی شدن ترازنامه، برای تصویب نهایی به زودی به مجمع عمومی بانک‌ها فرستاده می‌شود.

29 فروردین 1391

 اجرای طرح مبارزه مردمی با قاچاق کالا

طرح شبکه نظارت و بازرسی مردم (شبنم) که قرار بود از ابتدای بهمن سال 90 اجرا شود، بالاخره وارد فاز عملیاتی شده است و آن‌طور که متولیان امر خبر می‌دهند از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد تا به این ترتیب با نصب بارکد 11رقمی روی پنج گروه کالایی امکان تشخیص کالای قاچاق از غیر قاچاق برای مردم فراهم شود. به گفته مجریان طرح شبنم براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کالاهای فاقد بارکد رهگیری کالای قاچاق محسوب و از سوی دولت ضبط می‌شوند.

سازوکار این طرح نیز که در فاز نخست پنج گروه کالایی لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، موبایل و یارانه و مکمل‌های دارویی و برخی اقلام غذایی را مورد هدف قرار داده به این شکل است که با نصب بارکد 11 رقمی روی کالاهایی که از مجاری رسمی وارد شده‌اند، به‌طور عملی کالای قاچاق را از غیرقاچاق قابل تشخیص می‌کند.

 حفظ نرخ ارز دولتی و تعدیل تدریجی ارز آزاد

سخنگوی اقتصادی دولت، سیاست ارزی دولت در سال 91 را «حفظ نرخ ارز دولتی و تعدیل تدریجی قیمت ارز در بازار غیررسمی» اعلام کرد. شمس‌الدین حسینی گفت: در سال 1391 یقینا سیاست مدیریت ارزی را با شیوه‌ای متفاوت دنبال خواهیم کرد و سعی می‌کنیم عدد 1226 تومان را در بخش ارز حفظ کنیم و حتی نرخی را که در بازار غیررسمی شکل گرفته است، تعدیل کنیم.

حسینی در ادامه گفت: البته شیوه اجرای این سیاست با توجه به مجموعه عوامل در مقایسه با سال 1390 به ویژه نیمه اول و سال 89 تفاوت خواهد داشت. حسینی تصریح کرد: در واقع چیزی که در سال 91 دنبال خواهیم کرد، این است که نیازهای اساسی و ضروری کشور را چه در بخش خانگی و مسائل مربوط به معیشت مردم و چه در بخش صنعتی، تولیدی، زیربنایی و بخش‌های این‌چنینی با نرخ ارز مناسبی تامین کنیم.