۲۸ اسفند ۱۳۵۰

  ذخایر مس سرچشمه کرمان به دقت تعیین می‌شود

ذخایر دقیق مس سرچشمه کرمان سال آینده معلوم می‌شود و نصب تاسیسات فنی و کوره ذوب مس و احداث شهر معدنی ۲۵ هزار نفری طی دو سال آینده شروع می‌شود. شرکت استخراج و بهره‌برداری از معدن مس کرمان در سال آینده تاسیس و مقدمات استخراج و صدور مس کرمان را فراهم خواهد کرد.  برای استخراج مس کرمان دولت در طول چهار سال بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند که اعتبار قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری صرف تاسیسات شهری و ساختمان خواهد شد. کارشناسان مطالعات و بررسی تخمین ذخایر سنگ مس سرچشمه کرمان را شروع کردند. نتیجه این مطالعات روشن خواهد کرد به‌طور دقیق چه میزان سنگ مس در معدن سرچشمه وجود دارد. همچنین برای برآوردی که به عمل آمده دولت ایران در طول ۲۰ سال آینده حدود ۳ میلیارد دلار مس صادر خواهد کرد که حدود یک میلیارد دلار آن سود و بقیه هزینه بهره‌برداری و استخراج است که بیشترین هزینه در ایران خواهد بود.

۲۸ اسفند ۱۳۷۰

  واردات مرغ آزاد شد

واردات مرغ با رعایت موازین شرعی و اصول بهداشتی با استفاده از ارز آزاد توسط همه افراد حقیقی و حقوقی آزاد شد. این تصمیم در جلسه مورخ ۲۶/ ۱۲/ ۱۳۷۰ به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت گوشت مرغ گرفته شد. همچنین بنابر همین گزارش در این جلسه مقرر شد وزارتخانه‌های بازرگانی و جهاد سازندگی با استفاده از ارز رقابتی در اسرع وقت نسبت به واردات گوشت مرغ و عرضه آن در این مقطع زمانی اقدام کرده تا موجب کاهش قیمت این فرآورده برای مصرف‌کنندگان نهایی شود.

عرضه ماهی آزاد با قیمت ۱۴۵ تومان

کار عرضه ۲۷۰۰ تن  ماهی آزاد اقیانوسی توسط شرکت بازرگانی شیلات در تهران و دیگر شهرهای کشور شروع شد. همچنین ماهی آزاد اقیانوسی در ۱۲ منطقه سطح شهر تهران به قیمت هر کیلو ۱۴۵ تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود. مکان‌های عرضه ماهی در سطح شهر تهران به این شرح اعلام شده است: میدان تره‌بار قزل‌قلعه، میدان تره‌بار صادقیه، میدان تره‌بار پیروزی، بازار روز کارون، بازار روز اقدسیه، بازار روز خزانه، بازار روز ملت، میدان شهید لواسانی، پایگاه یکم شکاری، فروشگاه شیلات مستقر در خیابان جمهوری چهارراه استانبول، فروشگاه شیلات مستقر در خیابان اسکندری چهارراه وثوق و همچنین یک کانتینر عرضه ماهی که به صورت سیار است.

  میانگین قیمت سهام ۲ برابر شد

میزان معاملات سهام در بورس اوراق بهادار تهران از آغاز سال ۱۳۷۰ تاکنون از ۶۰ میلیون و ۸۸۲ هزار سهم به ارزش ۴۶۸ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال فراتر رفته و انتظار می‌رود تا پایان معاملات امسال بورس تهران تا ظهر امروز (۲۸ اسفند) این رقم از ۴۷۰ میلیارد ریال نیز فراتر رود. معاملات سهام در بورس تهران امسال نسبت به پارسال از نظر تعداد بیش از ۵ برابر و از نظر ارزش بیش از ۷ برابر شده است. طی همین مدت میانگین قیمت سهام در بورس تهران بیش از ۲ برابر شده است، به طوری که شاخص قیمت سهام از ۲۷/ ۱۸۴ واحد در پایان سال گذشته به ۰۶/ ۳۸۹ واحد در پایان معاملات افزایش یافته است. در حال حاضر تعداد شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس از ۹۵ شرکت در پایان سال گذشته به ۱۲۹ شرکت در پایان امسال رسیده است.

۲۸ اسفند ۱۳۸۰

  خودرو «ماکسیما» وارد بازار شد

تحویل خودرو جدید ماکسیما به متقاضیان آغاز شد. حمید یوسفی، مدیر فروش شرکت پارس خودرو گفت: با واگذاری نخستین سری از تولیدات ماکسیما طی هفته جاری، مدت زمان تولید و آغاز تحویل این خودرو به خریداران که تا قبل از پایان سال ۸۰ پیش‌بینی شده بوده تحقق یافت.  وی افزود: روند تحویل ماکسیما تا پایان ساعات وقت اداری آخرین روز کاری اسفندماه ادامه می‌یابد و پس از تعطیلات نوروزی بلافاصله مجددا آغاز خواهد شد. تولید خودرو ماکسیما که یک خودرو ۶ سیلندر کلاس بزرگ و لوکس است اخیرا در شرکت پارس‌خودرو آغاز شده است. این خودرو که از محصولات جدید شرکت نیسان محسوب می‌شود قابلیت مصارف مختلف شخصی، تشریفاتی و پلیسی دارد.

۲۸ اسفند ۱۳۹۰

  نرخ پیشنهادی فروش ویلا در شمال

بازار ویلا و زمین در شمال کشور از فردا به مدت حداقل دو ماه طرفدار پیدا می‌کند و خرید و فروش در آن بعد از دو دوره رکود- پاییز و زمستان- دوباره رونق می‌گیرد. نوروز امسال حجم خریدار در این بازار بیشتر از عید سال گذشته خواهد بود؛ چون پیش‌بینی شده مقصد عمده سفرهای نوروز ۹۱ به دلیل دلار گران به داخل کشور و به‌خصوص شهرهای شمالی ختم می‌شود. گزارش «دنیای‌اقتصاد» از آخرین وضعیت بازار املاک در شمال کشور حاکی است: قیمت ویلا و زمین نسبت به عید سال گذشته به ترتیب ۱۰ و ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است و روستاها در مقایسه با شهرها از جذابیت بیشتری برای خرید ملک برخوردار شده‌اند.

Untitled-1 copy