۱۲ اسفند ۱۳۵۰

  فهرست بهای خواربار و میوه در فروشگاه فردوسی

Untitled-1

 

۱۲ اسفند ۱۳۶۰

  واگذاری امور وارداتی و ارزی بنیاد علوی به بنیاد مستضعفان

جلسه هفتگی بنیاد مستضعفان صبح دیروز در حضور مهندس میرحسین موسوی نخست‌وزیر تشکیل شد. در این جلسه که آقای داودی معاون نخست‌وزیر در امور نهادهای انقلابی و یکی از اعضای دفتر مشاورت در امور بنیاد نیز شرکت داشتند ابتدا مسائل جاری بنیاد مستضعفان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، سپس پیرامون تعیین ضوابط واگذاری خانه‌های ساخته شده توسط بنیاد به واجدین شرایط تبادل‌نظر به عمل آمد. در این جلسه همچنین گزارش حسابداری و امور مالی بنیاد تقدیم و گفته شد که دفاتر مالی بنیاد برای سال 60 به طور کامل آماده بوده و می‌تواند مورد رسیدگی قرار گیرد.

 در پایان این جلسه بنا به دستور نخست‌وزیر مقرر شد امور بنیاد علوی در داخل و خارج از کشور بررسی شده و مسائل مالیاتی، وارداتی و ارزی آن در دستور کار قرار گیرد که پیگیری این مساله به دفتر مشاورت بنیاد محول شد.

12 اسفند 1370

  صدور کامیون‌های ساخت ایران به روسیه

نخستین محموله از کامیون‌های تولیدی شرکت ایران کاوه به جمهوری فدراتیو روسیه صادر شد. براساس قرارداد امضا شده با جمهوری فدراتیو روسیه، ایران 200 دستگاه کامیون به این کشور صادر خواهد کرد. ارزش کامیون‌های صادراتی که از نوع «ولوو» هستند بالغ بر 8 میلیون دلار است. 30 درصد از قطعات این کامیون‌ها در داخل کشور تولید می‌شود. 50 دستگاه از این کامیون‌ها دیروز از طریق راه‌آهن جلفا به مقصد روسیه حمل شد.

14 اسفند 1350

  تاکید بر برنامه‌های کنترل جمعیت

دکتر شاهقلی وزیر بهداری در افتتاح سمینار منطقه‌ای مدیترانه شرقی مربوط به کنترل جمعیت و مسائل آن اعلام کرد: رشد زیاد جمعیت مساله‌ای بسیار بغرنج برای آینده بشر است.  دکتر عبدالحسین طبا، رئیس ایرانی سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی نیز در این سمینار گفت: دولت ایران تصمیم دارد با اقداماتی که در زمینه کنترل جمعیت انجام می‌دهد، نرخ افزایش رشد جمعیت را به یک درصد کاهش دهد.  دکتر سرداری، معاون وزارت بهداری و سرپرست تنظیم خانواده و کنترل جمعیت اعلام کرد: در حال حاضر ایران سالانه 16 در هزار مرگ و میر و 48 در هزار تولد دارد. وی افزود: در صورتی که در 25 سال آینده برنامه‌های تنظیم خانواده انجام نشود، جمعیت ایران به 90 میلیون نفر خواهد رسید و این خود به پیشرفت اقتصادی ایران لطمه خواهد زد. نصف جمعیت ایران در حال حاضر زیر 20 سال است.

14 اسفند 1370

  درخواست بحرین از ایران برای ایجاد بازار مشترک

آقای «الشراوی» معاون نخست‌وزیر و وزیر صنعت و توسعه بحرین دیروز با دکتر حبیبی معاون اول رئیس‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد. «الشراوی» با ابلاغ سلام‌های گرم مسوولان بحرین به مقامات ایرانی تمایل دولت این کشور را برای همکاری‌های همه‌جانبه با ایران اعلام کرد. وی اظهار امیدواری کرد که ایران به‌عنوان یک قدرت در منطقه و یک کشور پیشگام نقش موثری در همکاری با کشورهای منطقه ایفا کند. معاون نخست‌وزیر بحرین افزود: ما معتقدیم کشورهای منطقه با کمک و امکانات ایران می‌توانند بازار مشترک اسلامی بزرگی در منطقه ایجاد کنند. آقای حبیبی، معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این دیدار اعلام کرد: تجربه گذشته نشان می‌دهد که بدون وجود امنیت و صلح در منطقه، همکاری مشترک، عملی نیست و در عین حال توسعه همکاری‌های اقتصادی نیز به استقرار امنیت در منطقه کمک می‌کند.

14 اسفند 1380

  ایران و ایتالیا در زمینه حمل و نقل همکاری می‌کنند.

ایران و ایتالیا در زمینه حمل و نقل با یکدیگر همکاری می‌کنند. احمد خرم، وزیر راه و ترابری در دیدار با سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به همکاری بسیار خوب موجود بین دو کشور اظهار امیدواری کرد که شاهد توسعه و گسترش این همکاری‌ها در چارچوب توافقات دوجانبه وفق مفاد چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور به ویژه در زمینه حمل و نقل باشیم. سفیر ایتالیا در تهران نیز ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ایران درخصوص فاجعه اخیر هوایی در ایران به بیان توانمندی‌های موسسات ایتالیایی مرتبط با بخش‌های حمل و نقل نیز آمادگی آنها جهت حضور بیش از پیش در پروژه‌های زیربنایی و بازسازی ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی، دریایی، هوایی پرداخت و تاکید کرد که دولت ایتالیا با اعتقاد و روابط بسیار خوب سیاسی فیمابین از دولت جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و قادر است تا با حضور گسترده شرکت‌های عامل در ایتالیا به نوسازی و بازسازی ناوگان جمهوری اسلامی ایران شتاب بیشتری بدهد.

منبع: روزنامه اطلاعات و سایت اقتصادنیوز