موسس شرکت بمباردیه و  مخترع ماشین برف‌پیما

در طول زمستان او درصدد ساخت وسیله نقلیه‌ای برآمد که بتواند روی برف حرکت کند. در آن زمان دولت محلی کبک برف‌ها را از خیابان‌های فرعی پاکسازی نمی‌کرد و به همین دلیل ساکنان آن مناطق مجبور بودند تمام فصل زمستان ماشین‌های خود را بلااستفاده وانهند. ایده ساخت یک وسیله مناسب فصل زمستان زمانی به ذهن بمباردیه خطور کرد که در یک بوران شدید، پسر خردسال بمباردیه سخت بیمار شد و او نتوانست پسرش را به نزدیک‌ترین بیمارستان ببرد.

نخستین اتومبیل‌های B۷  که برگرفته از نام بمباردیه بود و ۷ اشاره به گنجایش ۷ سرنشین داشت) طی زمستان ۳۷-۱۹۳۶ به فروش رفتند و به خوبی مورد استقبال قرار گرفتند. کارخانه‌ای جدید با قابلیت تولید سالانه ۲۰۰ ماشین برف‌پیما در ۱۹۴۰ تاسیس شد. در ۱۹۴۱ مدلی جدید از این خودرو با قابلیت حمل ۱۲ مسافر ساخته شد اما با ورود کانادا به جنگ جهانی دوم، تقاضا برای این خودرو کاهش یافت. بمباردیه طی جنگ با دولت کانادا همکاری می‌کرد و برای متفقین خودروهای نظامی مخصوصی می‌ساخت.

پس از جنگ، دولت محلی کبک برف‌روبی از مسیرهای فرعی را آغاز کرد و به همین دلیل کسب‌وکار بمباردیه با کسادی مواجه شد. طی دهه ۵۰ بمباردیه شروع به ساخت برف‌پیماهای کوچک‌تر کرد که قابلیت حمل یک یا دو تن را داشتند. بمباردیه در ۱۸ فوریه ۱۹۶۴ درشربروک کانادا در پی ابتلا به سرطان درگذشت.