جی وارد خالق انیمیشن «خرگوش مبارز»

وارد در ۲۰ سپتامبر ۱۹۲۰ در سانفرانسیسکو زاده شد و در شهر برکلی پرورش یافت. او لیسانس خود را از دانشگاه کالیفرنیا در همین شهر دریافت کرد و از دانشگاه هاروارد فوق لیسانس گرفت. نخستین شغل او فعالیت در حوزه املاک بود و حتی زمانی که شرکت پویانمایی وی در اوج موفقیت به سر می‌برد وی همچنان بنگاه املاک خود را به‌عنوان یک کسب و کار«اندوخته» حفظ کرد.

وارد به کمک دوست دوران کودکی خود الکس اندرسون وارد تلویزیون شد و برای تلویزیون ان بی سی و پخش‌کننده پیشگام برنامه‌های تلویزیونی، جری فایر بنکس، شروع به کار روی کاراکتر کارتونی «خرگوش مبارز» کرد. آنها با همدیگر کمیک استریپ‌های تلویزیونی ساختند که شخصیت‌هایی چون «خرگوش مبارز»، نقیضه‌ای از «شرلوک هلمز»، «دادلی» و یک پلیس سواره شلخته کانادایی در آنها حضور داشتند. در این میان تنها کارتون «خرگوش مبارز» در عرصه مخاطبان با اقبال مواجه و از ۱۹۵۰ به مدت دو سال نمایش داده شد. وارد و اندرسون حقوق قانونی کاراکتر «خرگوش مبارز» را در یک دعوی قضایی در برابر شال بونسال-که دارایی‌های شرکت جری فایر بنکس را در پی ورشکستگی تصاحب کرده بود-از دست دادند. وارد سپس مجموعه‌ای کارتونی را در یک استودیو تلویزیونی واقع در نورث وود تولید کرد که کاراکتری خبرنگار با نام اسکی بیر و دو کاراکتر کوچک به نام‌های راکی و بول وینکل در آن حضور داشتند. این مجموعه طنز در ۱۹۵۹ در‌ ای‌بی‌سی و دو سال بعد در ان‌بی‌سی به نمایش درآمد. به لطف شریک خونگرم وارد یعنی بیل اسکات (که در نوشتن فیلمنامه نقش داشت و به جای بول وینکل و برخی کاراکترهای دیگر صحبت می‌کرد) و نیز جناس‌های لفظی جذاب این مجموعه با موفقیت مواجه شد. وارد در ۱۹۷۷ جایزه «اینکپوت» را از آن خود کرد.

جی وارد از رامونا بیلی که در ۱۹۴۳ با وی ازدواج کرده بود صاحب سه فرزند شد. او در دوازدهم اکتبر ۱۹۸۹ در پی ابتلا به سرطان کلیه در لس‌آنجلس درگذشت و در گورستان پارک جنگلی گلندال به خاک سپرده شد.