تقویت نیروی فروش

مردم به دنبال فرصت‌‌های جدید هستند، شرایط مختلف را آزمایش می‌کنند و کارفرمایان فعلی خود را ترک می‌کنند. به‌طور خاص در صنعت فناوری پزشکی و دارویی، مشکلات زنجیره تامین به نمایندگی فروش شرکت‌ها انتقال یافته است، تا جایی که نمایندگان قادر به فروش محصول، دریافت کمیسیون و سهمیه‌بندی آن نیستند. علاوه بر همه اینها، شما این فشار را به ابزارهای نظارتی نیز دارید تا مطمئن شوید که نمایندگان فروشتان از زمان خود به‌طور موثر استفاده می‌کنند.مونوووکاس می‌گوید این سناریو باعث می‌شود که بسیاری به دنبال فرصت‌های جدید باشند. این یک خطر بزرگ برای یک شرکت پزشکی است که چگونه از نظر تجاری رشد می‌کنند؟ فکر می‌کنم در سال ۲۰۲۳، شرکت‌‌های هوشمند آنهایی هستند که زودتر متوجه این موضوع می‌شوند و سرمایه‌‌گذاری را برای توانمندسازی نیروی فروش خود به جای نظارت یا اتخاذ رویکرد برادر بزرگ‌تر آغاز می‌کنند.

فراتر از مراقبت نامنسجم

به گفته گلن اچ اسنایدر، مدیر  جهانی فناوری در شرکت دیلویت، برنامه استارت‌آپ‌‌ها و استراتژی‌‌ شرکت‌های پزشکی در سال آینده فراتر از مراقبت‌ها و رویه‌های نامنسجم گسترش می‌‌یابند. در آینده صنعت سلامت، ما انتظار داریم شش حوزه کلیدی - به اشتراک‌گذاری داده‌ها، قابلیت همکاری، دسترسی عادلانه، مشتریان توانمند، تغییر رفتار و پیشرفت علمی - به‌طور جمعی سیستم سلامت موجود را از مراقبت واکنشی مبتنی بر درمان به پیشگیری و رفاه تبدیل کنند. با توجه به مقاله چشم‌انداز دیلویت، مرزهای سنتی این صنعت از بین خواهند رفت و نقش‌های جدیدی در آینده سلامت ظاهر خواهد شد، زیرا نوآوری‌ها چهره این صنعت را دگرگون خواهند کرد. اسنایدر گفت، در اصل، آینده تحقیقات سلامت دیلویت نشان می‌دهد که نوآوری‌ها از تمرکز خود بر مراقبت از بیماری به سلامتی و پیشگیری تغییر خواهد کرد. اسنایدر و همکارانش به ترتیب با پیشگیری و سلامتی، تشخیص، تصمیم‌گیری درباره درمان و درمان و نظارت، مناطق تمرکز خود را به پنج بخش تقسیم کردند.

از بستری به درمان سرپایی

مونوووکاس گفت که پاندمی کووید تاثیرات منفی و مثبتی بر صنعت فناوری پزشکی داشته است. برای مثال، همان‌طور که وقتی بیمارستان‌‌ها برای عمل‌های جراحی‌‌های غیرضروری تعطیل شدند، شرکت‌‌هایی که ایمپلنت‌‌های ارتوپدی را می‌‌فروشند تحت‌‌تاثیر قرار گرفتند، برخی از آنها روی استراتژی مرکز جراحی سرپایی تمرکز کردند تا از تاثیرات کووید بر کسب و کار خود بکاهند. مونوووکاس می‌گوید که اتخاذ این استراتژی احتمالا آنها را در جایگاه قوی‌تری برای سال ۲۰۲۳ قرار می‌دهد زیرا مهاجرت جراحی‌های بیمارستانی به مراکز جراحی سرپایی ادامه خواهد داشت.

اسنایدر می‌گوید بیماری همه‌گیر، آگاهی و تقاضای جدیدی را درباره خدمات توزیع شده (از جمله مجازی) ایجاد کرد که بهره‌مندی از آن برای بیمار راحت‌تر است، تاثیرات زیست محیطی کمتری دارد و در آن تعامل بیمار/ پزشک دارای کیفیت خوبی است. به گفته اسنایدر، در حالی که کمی انعطاف در این رابطه وجود داشته است، بسیاری از مدیران شرکت‌های پزشکی بر این باورند که اولویت در روش جدید برای تریاژ بیمار، در وهله نخست به صورت دیجیتال، دوم مجازی و سوم فیزیکی (فقط در صورت نیاز) خواهد بود. این طرز فکر جدید باید در پروتکل‌‌های عمل بالینی نیز ایجاد شود.

در همین حال، سیستم مراقبت‌های بهداشتی، در حال توسعه مدل‌هایی برای ارائه مراقبت‌های فیزیکی است. اسنایدر به سه روند در این زمینه اشاره می‌کند، که شامل انتقال مراقبت‌های بیمارستانی به خانه، انتقال فزاینده جراحی‌های پیچیده بیمارستانی به مراکز جراحی سرپایی و انتقال مراقبت‌های بالینی به کلینیک‌های کوچک است. این در حالی است که نوآوری‌‌های فناوری پزشکی، مانند فناوری اولتراسوند دستی با قابلیت‌‌های هوش مصنوعی، به هموار کردن راه کمک می‌کنند.

شخصی‌سازی پزشکی

مونوووکاس گفت که خدمات پزشکی شخصی به سمت نوآوری‌ها و فناوری‌های پزشکی حرکت می‌کند. او در ادامه افزود: شخصی‌‌سازی پزشکی به شیوه‌‌ای خوب و کارآمد در صنعت تحول بسیاری ایجاد می‌کند. در این فرآیند بیمار به عنوان یک عامل منحصر به فرد در نظر گرفته می‌شود و سزاوار این است که با تجهیزات منحصر به فرد جراحی شود که با نوع بدن و نقطه شروع بالینی، آناتومی او سازگار باشد. بنابراین، شخصی‌سازی پزشکی تاثیر زیادی بر صنعت مدتک دارد.این فرآیند صنعت پزشکی را به گونه‌‌ای به چالش می‌‌کشد که بر نحوه ورود شرکت‌‌های فناوری پزشکی به بازار تاثیر می‌‌گذارد. از دیدگاه پزشک یا بیمارستان به آن فکر کنید. هر چه مجموعه درمان بیمار گسترده‌تر باشد، همگام شدن با جدیدترین و بهترین فناوری‌ها دشوارتر می‌شود. سپس گام دیگری ‌بردارید و به تاثیرات آن بر صنعت تجهیزات پزشکی فکر کنید.

زنجیره تامین و سایر چالش‌ها همچنان باقی است

در سال ۲۰۲۲، زمانی که منابع پشتیبان‌‌ و سفارش‌های معوقه، عرضه فناوری‌‌های جدید نوآورانه به بازار را به چالش می‌‌کشید، برآورده ساختن تقاضا و هماهنگ شدن با زنجیره تامین، خطر بزرگی برای بسیاری از مشاغل پزشکی در این سال بود. مونوووکاس گفت که زنجیره تامین همچنان یک باد مخالف در این صنعت است که شرکت‌های فناوری پزشکی در سال ۲۰۲۳ با آن مواجه هستند.

 جیمی وانگ، SVP و کارمند ارشد پزشکی در شرکت اینتویتیو، شرکت تجهیزات پزشکی آمریکایی می‌گوید تیم‌‌های مراقبت بهداشتی که اینتویتیو با آنها کار می‌کند همچنان با چالش‌‌هایی از جمله مشکلات کارکنان و غیرقابل پیش‌‌بینی بودن شیوع کووید و سایر ویروس‌‌ها مواجه هستند که موانعی را برای تخصیص منابع ایجاد می‌کند. او در ادامه افزود: اینتویتیو می‌خواهد راه‌‌حل‌‌هایی را در این زمینه‌ها ارائه دهد تا به مشتریان خود کمک کند روند کار را برای کارکنان خود بهبود بخشند که این مهم به کمک روش‌های روباتیک و ارائه تجزیه و تحلیل‌‌هایی تحقق می‌یابد که بینش‌‌های عملی ایجاد می‌کنند و به مشتریان کمک کنند تا به‌طور موثر از بیماران خود مراقبت کنند.