احمدرضا عامری اظهار کرد: رانندگان اتوبوس نمی‌توانند هر لاستیکی را زیر ماشین‌شان بیندازند چراکه با جان مردم سر و کار دارند و در این میان تنها لاستیک‌های برند فرانسوی و با استاندارد بالا را خریداری می‌کنند اما درحال‌حاضر بازار با مشکل موجودی و قیمت از این حیث مواجه است.

وی افزود: قیمت لاستیک‌های با کیفیت و برند مناسب اتوبوس در بازار بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است و از نظر موجودی نیز با مشکل مواجه هستیم. حتی لاستیک‌های چینی که اقبال چندانی به آنها از سوی رانندگان صورت نمی‌گرفت و قیمت‌های پایینی داشتند به هر جفت ۱۲ میلیون تومان رسیده‌اند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: به‌نظر می‌رسد مشکل کمبود لاستیک موردنیاز رانندگان اتوبوس و قیمت آن در بازار از کمبود ارز موردنیاز نشأت می‌گیرد و تا این مشکل از سوی مسوولان حل نشود، نمی‌توان نسبت به برطرف شدن مساله کمبود لاستیک در آینده امیدوار بود.

عامری با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکل لاستیک به‌ویژه برای رانندگان اتوبوس تاکید کرد: باید ضمن حل مشکل ارزی برای واردات لاستیک، نظارت از سوی متولیان بر بازار بیشتر شود و با متخلفانی که آن را احتکار کرده یا با قیمت‌های گزافی در بازار عرضه می‌کنند، به‌صورت جدی برخورد شود تا کسی به خودش جرات ارتکاب چنین تخلفاتی را ندهد.