مسعود حق لطفی اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مباحث توسعه‌ای در همه کشورها توسعه راه‌ها است و در این حوزه در قزوین قبل از انقلاب هیچ راه روستایی آسفالته نداشتیم؛ اما امروز ۲ هزار و ۷۰۰کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان احداث شده است.وی افزود: اکنون ۷۰۰ کیلومتر راه شوسه و دو هزار کیلومتر راه خاکی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار استان قزوین احداث شده است.

حق لطفی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در استان ۵۵ کیلومتر آزادراه داشتیم که اکنون این میزان به ۲۱۸ کیلومتر رسیده و رتبه سوم کشوری در این زمینه را داریم. مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در حوزه راه آهن ۲۰۵ کیلومتر شبکه ریلی در محور قزوین – رشت اجرایی شده که ۷۵ کیلومتر آن در حوزه استان قزوین است و برای سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید. حق لطفی تصریح کرد: دو خطه کردن مسیر ریلی قزوین - تهران و قزوین - زنجان از دیگر برنامه‌های در حال اجرا درحوزه خط آهن در قزوین است که محور قزوین به زنجان با ۴۸‌درصد پیشرفت تا سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. مدیرکل راه و شهرسازی قزوین یادآورشد: قبل از انقلاب به ازای هر ۱۳۵ خانوار یکصد مسکن داشتیم؛ ولی امروز متوسط کشوری به ۱۰۶ مسکن رسیده و به ازای هر ۱۰۴ خانوار تعداد ۱۰۰ واحد مسکونی در استان موجود است.

حق لطفی افزود: برای تمام شهرهای قزوین طرح‌های جامع تفضیلی تهیه و اجرا شده است. وی اظهار کرد: راه قزوین - الموت به تنکابن به‌عنوان یکی از اقدامات بزرگ استان در حوزه راه با بیش از ۷۰‌درصد پیشرفت درفاز نخست در حال اجراست و امیدواریم در سال آینده بتوانیم فاز نخست آن را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح ارتباط مستقیم قزوین به استان‌های گیلان و مازندران برقرار خواهد شد.