محمودرضا عراقی در نشستی با محوریت برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان گفت: این اجلاس با حضور شرکت‌های گردشگری از سراسر جهان در همدان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با یک خرد جمعی در استان، محور توسعه را بر مبنای گردشگری قرار داده‌ایم، اظهار کرد: گردشگری با توجه به اینکه اصولا صنعت جدیدی در دنیا و ایران است باید سازوکارهایی برای این حوزه پیدا کرده و بیشتر به این موضوع بپردازیم و جامعه را نسبت به این حوزه حساس‌تر کنیم تا بتوانیم اشتغال ایجاد و اقتصاد را شکوفا کنیم. معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه حوزه گردشگری و توسعه این حوزه یکی از اقدامات بسیار مهم برندسازی است، اظهار کرد: شهر جهانی لالجین و مبل و منبت ملایر از برندهای استان است. عراقی با بیان اینکه از دیگر اقدامات شکوفا کردن همدان در راستای گردشگری، معرفی ظرفیت‌های همدان به کشور و جهانیان است، افزود: برگزاری اجلاس، همایش‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی از راه‌های موثر در معرفی ظرفیت‌های همدان است.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۲۰۱۸ چند همایش و رویداد ملی و بین‌المللی در حوزه گردشگری برگزار شده و می‌شود، اعلام کرد: شاید هیچ‌یک از بخش‌های دیگر استان به‌اندازه حوزه گردشگری همایش، اجلاس، گردهمایی و حساسیت در جامعه نداشته است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه در این ماه میزبان چهلمین اجلاس سازمان جهانی گردشگری هستیم، مطرح کرد: خوشبختانه برگزاری این اجلاس به میزبانی ایران و همدان با چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی مصادف شده است.

عراقی با بیان اینکه دبیرخانه اجلاس با ۱۵ کمیته در شرکت سیاحتی علیصدر فعال است، اظهار کرد: از تاثیرات و نقاط مثبت برگزاری این اجلاس است که ما یاد گرفتیم که با اعتماد به بخش خصوصی، این بخش می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت سیاحتی علیصدر یکی از اعضای سازمان جهانی گردشگری است که در سال ۹۵ عضو هیات‌مدیره این مجمع شد، افزود: امروز ۱۶ شرکت از ایران در این سازمان عضو هستند و با برگزاری رویدادهای همدان ۲۰۱۸ و معرفی شهرداری همدان به‌عنوان اولین شهرداری کشور در این سازمان عضو شد و تعداد اعضای همدان در این سازمان به ۳ عضو رسید. عراقی با بیان اینکه اعتبارات دولتی رویدادهای همدان ۲۰۱۸ به مبلغ ۹ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: ۵۰ درصد از این اعتبار تخصیص‌یافته و بیشتر اعتبار تخصیص داده  شده صرف همایش‌ها شد و مبلغ کمی باقی‌مانده که در اختیار میراث فرهنگی است و بنا شده که به شرکت سیاحتی علیصدر برای برگزاری این اجلاس کمک کنند.