جوکوویچ قهرمان مسابقات تنیس میامی شد
در دیدار فینال تنیس میامی که بین مردان شماره یک و ۲ جهان یعنی رافائل نادال اسپانیایی و نواک جوکوویچ صرب برگزار شد، جوکوویچ، مرد شماره ۲ جهان ۲ بر یک و با نتایج ۶ بر ۳ و ۷ بر ۶ (جوکوویچ) و ۶ بر ۴ (نادال) به برتری رسید تا همچنان تنیس‌باز صرب پس از ۲۴ بازی رکورد شکست‌ناپذیری‌اش را در رقابت‌های بین‌المللی تنیس ادامه دهد.

اولین قهرمانی لورنزو رقم خورد

دومین گرندپری فصل جدید مسابقات موتورسواری در کلاس موتو جی‌پی با قهرمانی موتورسوار اسپانیایی تیم یاماها به‌پایان رسید. دومین گرندپری فصل مسابقات موتورسواری قهرمانی جهان در ۳ کلاس ۱۲۵ سی‌سی، موتو ۲ و موتو جی‌پی در پیست خه‌رس اسپانیا برگزار شد که در پایان خورخه لورنزو قهرمان اسپانیایی فصل گذشته این پیکارها از تیم یاماها موفق شد عنوان قهرمانی این دوره را به‌خود اختصاص دهد.

فرنگی کاران روس قهرمان شدند
تیم کشتی فرنگی روسیه با کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز به مقام نخست رقابت‌های قهرمانی اروپا در آلمان دست یافت. در این رقابت‌ها که روزهای شنبه و یکشنبه و با حضور بیش از 40 کشور اروپایی در شهر دورتموند آلمان برگزار شد تیم روسیه با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به مقام قهرمانی رسید.

صعود 70 پله‌ای بانوان پینگ پنگ باز
بانوان ملی پوش پینگ‌پنگ‌ ایران در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی ۷۰ پله صعود کردند. در ‌این رده‌بندی پریسا صمدی نفر اول رده بندی‌ایران با ۹ پله صعود در رده ۷۶۱ جهان‌ایستاد، محجوبه عمرانی با ۸ پله صعود از رده ۷۳۷ در رده ۷۲۹ قرار گرفت. بیشترین صعود را در این ماه مریم صامت، سحر رهنما و زهرا نیاقی‌ها داشتند که صامت با ۱۶ پله صعود از رده ۸۸۹ به رده ۸۷۳ آمد، رهنما با ۱۸ پله صعود در مکان ۱۰۱۰ جهان قرار گرفت و زهرا نیاقی‌ها از رده ۱۱۷۲ به رده ۱۱۵۴ صعود کرد.