بورل طرح کنست اسرائیل علیه آنروا را محکوم کرد

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا به شدت نگران طرح کنست اسرائیل در مورد شناسایی آنروا به عنوان یک سازمان تروریستی و حذف مصونیت‌ها و امتیازات کارکنان آن است. اتحادیه اروپا همچنین نگران دستور اسرائیل برای تخلیه آنروا از قدس شرقی طی ۳۰ روز آینده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا هرگونه تلاش برای برچسب زدن به یک نهاد سازمان ملل متحد به عنوان یک تشکیلات تروریستی را محکوم می‌کند. ما نقش حیاتی و بی بدیل آنروا در واکنش بشردوستانه به غزه را به یاد می‌آوریم. آنروا به میلیون‌ها نفر در غزه، کرانه باختری و همچنین در سراسر منطقه از جمله لبنان و اردن خدمات حیاتی ارائه می‌کند.

خبر مرتبط
اسرائیل برخی شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی را ممنوع‌الورود کرد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند پس از حملات موشکی بی‌سابقه حزب الله به مواضع اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی، ارتش این رژیم شهرک‌هایی را در این مناطق ممنوع‌الورود اعلام کرد.

این بیانیه می‌افزاید: اتحادیه اروپا یک حامی قوی برای آنروا است و با کشورهای عضو خود بزرگترین کمک کننده مالی آن به شمار می‌رود. اتحادیه اروپا همچنین حامی قاطع سازمان ملل متحد و نظام حکمرانی جهانی چندجانبه و مبتنی بر قوانین است که آنروا به عنوان یک آژانس سازمان ملل، بخشی از آن است.

در این بیانیه تاکید شده است: ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم که به آنروا اجازه دهند تا به فعالیت حیاتی خود ادامه دهد.

مجمع عمومی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دو روز پیش با تصویب اولیه پیش‌نویس طرحی، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را یک سازمان تروریستی اعلام کرد.

این طرح که حزب «اسرائیل بیتنو» به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم اسرائیل آن را به کنست ارائه کرد، مورد تائید ۴۲ عضو قرار گرفت و ۶ نفر دیگر نیز مخالفت خود را با آن اعلام کردند.

رژیم اسرائیل مدعی است که آنروا در عملیات هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) گروه‌های مقاومت فلسطین (عملیات طوفان الاقصی) نقش داشته است، تا جایی که به دنبال این ادعا برخی کشورها برای مقطعی تأمین مالی این شاخه از سازمان ملل را قطع کردند.

بورل ساعاتی پیش با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از پرداخت دومین قسط کمک مالی به آنروا خبر داد و گفت که اتحادیه اروپا به حمایت از ملت فلسطین وفادار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.