رقابت تویوتا CHR سامورایی جذاب کمپانی تویوتا با نیسان JUKE

 جدیدترین محصول تویوتا با نام تویوتا CHR که به‌تازگی به بازارهای جهانی راه پیداکرده رقیب سرسختی از کمپانی نیسان را با نام نیسان JUKE مقابل خود می‌بیند. در این مقاله این دو محصول را که تولید سال ۲۰۱۸ می‌باشند باهم مقایسه خواهیم کرد.

طراحی و ظاهر

از نظر طراحی این دو خودرو تقریباً برخلاف تمام انتظارات عمل کردند و کاملاً با فلسفه کمپانی‌ها مغایرت داشتند به گونه‌ای در نیسان  JUKE  که در کلاس خودروهای کراس‎اور قرار دارد، فقط دماغه خودرو به سایر محصولات نیسان شباهت دارد. در تویوتا CHR  نیز همانند نیسان کلاس کراس‎اور انتخاب‌ شده است که به‌صورتی کاملاً جوان‌پسند و عالی طراحی شده‌اند. در هر دو خودرو تغییراتی در چراغ‌ها LED  و آینه‌ها داده شده و از فضای زیادی برای سرنشینان استفاده شده است. این دو خودرو به شکلی اسپرت، چشم‌نواز و جوان‌پسند طراحی‌شده‌اند و در هنگام رونمایی و معرفی آنها هیاهوی بسیار زیادی در بازارهای جهانی به راه انداختند.

juke1

مقایسه تویوتا CHR و نیسان JUKE از نظر فنی

ازنظر امکانات و آپشن ها این دو خودرو در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و ماشین‌های در کلاس جهانی می‌باشند. نیسان JUKE در دو مدل به بازارها عرضه می‌شود که یک مدل آن دارای یک پیشرانه 1598 سی‎سی است که 117 اسب بخار قدرت دارد و در مدل دوم از پیشرانه‌ای 1618 سی‎سی توربو شارژ استفاده‌شده که 190 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند حداکثر سرعت 240 کیلومتر را به ثبت برساند و شتابی معادل 7.5 ثانیه داشته باشد. خودروی تویوتا CHR هم همانند همتای خود در دو کلاس هیبریدی و بنزینی به بازارهای جهانی عرضه‌شده است. 

نسخه هیبریدی آن از یک پیشرانه 1800 سی‌سی استفاده کرده است که قدرتی معادل 122 اسب بخار و شتابی معادل 11 ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. مدل بنزینی این خودرو هم از دو پیشرانه 1200 سی‌سی توربور شارژ و 2000 سی‌سی طبیعی بهره برده است که پیشرانه توربوشارژ آن شتابی 11 ثانیه‌ای و 116 اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که پیشرانه طبیعی آن 144 اسب بخار قدرت دارد و شتاب اولیه آن 10.5 ثانیه می‌باشد.   هر دو خودرو ازنظر ایمنی در بالاترین سطح قرار دارند به‌صورتی که نیسان JUKE امتیاز 4 ایمنی و CHR  امتیاز 5 را دریافت کرده‌اند. هردوی این خودروها ازنظر مصرف سوخت هم نمره قابل‎قبولی دریافت کرده‌اند و مناسب با کلاس آنها کاملاً مصرف سوخت متعارفی دارند

امکانات و آپشن‎ها

این دو خودرو که از جدیدترین محصولات کمپانی‌های تویوتا و نیسان هستند به جدیدترین و مدرن‌ترین آپشن‎های روز دنیا که از آنها انتظار می‌رفت تجهیز شده‌اند. هر دو خودرو مجهز به سیستم ترمز و پایداری عالی، سیستم تهویه هوا، سیستم صوتی و مالتی مدیا، سیستم هوشمند پیشگیری از تصادف و هشدار موانع، سیستم امنیتی و کیسه هوا، کنترل کروز، ترمز و کنترل سرعت اتوماتیک و انواع آپشن هایی که انتظار می‌رود برای یک خودرو در کلاس کراس‎اور داشته باشد هستند. تنها ایرادی که به تویوتا CHR  واردشده است ضعف در دید عقب آن و قیمت بالای آن می‌باشد و تنها ایرادی که به نیسان JUKE  وارد شده است کیفیت بد متریال کابین آن است. 

خرید و فروش تویوتا CHR و نیسان JUKE در بازارهای ایران

 این دو کمپانی در بازارهای ایران همواره حضور پر‎رنگی داشته‎اند و قطعا هر محصول جدیدی که تولید می‎کنند اسرع وقت وارد ایران می‎شوند. CHR و JUKE هم از این قاعده مستثنی نیستند و به سبب داشتن نمایندگی‎های فعال وارد شده و خرید‎و‎فروش می‎شوند. البته خرید‎و‎فروش تویوتا CHR و نیسان JUKE تحت تاثیر رقبای سرسختی همچون پژو 2008، رنو کپچر، سانگ یانگ تیوولی، کیا اسپورتیج و هیوندای توسان قرار دارند.

chr1

قیمت تویوتا CHR و نیسان JUKE در بازارهای ایران

ایراد دیگری که به این کمپانی وارد شده قیمت تویوتا CHR بالا است که علی رغم داشتن طراحی و ظاهر بی‎نظیر، امکانات و آپشن‎های عالی و هندلینگی شگفت‎انگیز نه‎تنها در بازارهای ایران بلکه در بازارها جهانی فروشی کمتر از حد انتظار داشته است؛ این محصول با توجه به نوع موتور هیبریدی و بنزینی آن در بازارهای ایران در حدود 700 میلیون تومان قیمت‎گذاری شده است در حالی که قیمت نیسان JUKE بسیار کمتر و معقول‎تر می‎باشد و به همین دلیل خرید و فروش آن نسبت به تویوتا CHR رونق بیشتری دارد.

منبع :‌ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.