۱

در این دنیای شغلی جدید، برای رسیدن به شغل مناسب، باید به چیزهایی بیش از مدرک دانشگاهیِ بیشتر توجه کنیم:

  • باید نیازهای بازار کار را بشناسیم، یادمان نرود که در بازار کار هم، مانند هر بازار دیگری، عرضه و تقاضا، قیمت‌ها را تعیین میکند. وقتی همه مدرک مهندسی مکانیک داریم (عرضه زیاد است) و از طرفی تقاضایی برای آن نیست، طبیعی است که قیمتِ مدرک ما ارزان باشد.
  • رضایت شغلی، بدون شناخت استعدادها و علایقمان، داشتن شغلی که در آن موفقیت بلندمدتی کسب کنیم، دور از تصور است. بنابراین با توجه به گسترده شدن دامنه انتخاب‌ها حتما باید علایق و ارزش‌های شغلی خود را بشناسیم.
  • دنیای شغلی جدید نیروی بامهارت می‌خواهد، مهارت عنصر اصلی توانایی ما در پیدا کردن شغل است نه صرفا تحصیلات دانشگاهی. داستان عجیب این است که در مقابل اعتراض نیروی کار از بیکاری، پیمانکاران بخش خصوصی از نبود نیروی بامهارت گله دارند.
  • باید شغل‌های جدید را بشناسیم، واقعیت این است که با رشد تکنولوژی، همواره شاهد ایجاد شغل‌های جدید و حذف شغل‌های قدیمی هستیم. موقعیت فروشگاه‌داران و آژانس‌های تاکسی را با حضور دیجیکالا و اسنپ ببینید. اگر شغل‌های جدید و نیازهایشان را نشناسیم، شاید روزی شغل ما هم تهدیدی مشابه را تجربه کند.

تصور کنید جایی باشد که به تمامی این نیازهای جدید ما فکر کرده باشد. چقدر جذاب خواهد بود. طبیعتا این پدیده، باید چیزی بیش از یک سایت کاریابی ساده باشد. یعنی جایی که به صورت سنتی فقط آگهی‌های استخدام فهرست می‌شوند.

سایت کاربوم تلاشی برای پاسخ به این نیازهاست. در کاربوم همه آنچه برای#زندگی_شغلی بهتر نیاز دارید، به شما ارائه خواهد شد. از خودشناسی و شناخت توانمندی‌‌ها تا آموزش‌های مهارت محور، رزومه‌سازی حرفه‌ای و در نهایت آگهی استخدام شرکت های معتبر.

۲

شناخت توانمندی‌ها از طریق تست‌های شغلی:

برای شناخت بهتر از استعداد و علایق خودتان می‌‌توانید از سرویس تست‌های شخصیت شناسی کاربوم استفاده کنید. این تست‌ها با همکاری محققان برتر این حوزه تدارک دیده شده‌اند و به شما کمک خواهند کرد تا با شناخت بهتر از خودتان، به شغل مناسب و رضایت شغلی برسید.

در این قسمت، گلچینی از بهترین تست‌های رواشناسی و شخصیت‌شناسی تدارک دیده شده و به سادگی و از هر نقطه ایران می‌توانید در آنها شرکت کنید و به کمک آنها خودتان را بهتر بشناسید.

منتظر چه هستید؟ همین الان بروید و یکی از آنها را امتحان کنید: ورود به بخش تست‌های روانشناسی کاربوم

۳

یادگیری مهارت‌های مورد نیاز بازار کار:

کاربوم در دو قالب، به این نیاز پاسخ خواهد داد. در بخش رویدادهای شغلی، می‌توانید به راحتی به مرتبط ترین دوره‌ها و رویدادهای آموزشی دسترسی داشته باشید. این مهارت‌ها علاوه بر زمینه شغلی، می‌توانند به توسعه شخصی شما در باقی وجوه زندگی هم کمک کنند.

اگر هم اهل آموزش از راه دور هستید و یا نمی‌توانید در دوره‌های حضوری کاربوم شرکت کنید، اصلا نگران نباشید. برای شما هم پیشنهادی ردنشدنی داریم. وب‌یاد یک شبکه یادگیری آنلاین و یکی از سرویس‌های مجموعه کاربوم است. در وبیاد می‌توانید ویدئوهای آموزشی از اساتید مطرح و کاربلد ایرانی را از هر نقطه کشور که هستید، مشاهده کنید و از یادگیری مهارت‌های جدید لذت ببرید.

آگهی‌های استخدامی:

معتبرترین شرکت‌های ایرانی آگهی‌های استخدامی خود را در کاربوم منتشر میکنند. از این بخش می‌توانید به آگهی استخدام این شرکت‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر تهران، کاربوم آگهی‌های باقی شهرهای ایران را هم پوشش میدهد.

اگر هم می‌خواهید با شغل‌های جدید و نیازهای مهارتی آنها آشنا شوید، این بخش راهنمای شما خواهد بود. همین الان بروید و از میزان تقاضا برای شغل‌های مختلف و مهارت‌های مورد نیاز هر شغل مطلع شوید:

ورود به بخش آگهی استخدام در کاربوم

۴

معرفی حرفه‌ای خود از طریق رزومه ساز آنلاین:

بدون داشتن یک رزومه حرفه‌ای، کارتان لنگ است. رزومه اولین ملاقات حرفه‌ای شما با کارفرما است.

با رزومه ساز کاربوم توانمندی‌ها و سوابق شغلی شما به خوبی و کاملا طبقه‌بندی شده و حرفه‌ای در چندین قالب گرافیکی جذاب منعکس می‌شود. به کمک قدرتمندترین رزومه ساز فارسی می‌توانید به سادگی یک رزومه کاری حرفه‌ای برای خودتان بسازید و نسخه باکیفیت آن را دریافت کنید.

ورود به بخش رزومه ساز کاربوم.

۵

آشنایی با شرکت‌ها از طریق صفحات برند کارفرمایی:

فرهنگ کاری هر شرکت، نقش زیادی در رضایت شغلی ما در آن شرکت دارد. کاربوم برای این مورد هم بخشی ویژه در نظر گرفته است. به بخش معرفی شرکت ها در کاربوم سر بزنید تا با فرهنگ سازمانی و محیط کاری شرکت‌ها بیشتر آشنا شوید.

۶

و در آینده‌ای نه چندان دور نیز سرویس‌های جدید دیگری در کاربوم راه‌اندازی می‌شود، کاربوم همه تلاشش را می‌کند تا همیار شما در مسیر رسیدن به #زندگی_شغلی بهتر باشد. با کاربوم و سرویس‌های متنوعش همراه شوید.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.