شماره روزنامه ۶۱۰۵
|

دنیای ماشین

  • ضیافت بارکش‌های شیک‌پوش

    نزدیک به ۱۳۰ سال پیش اولین اتومبیل با معیارهای استاندارد از سوی کارل بنز ساخته شد. در تمام این یک قرن و سه دهه،‌ انواع مختلفی از خودروها در کلاس‌های متنوعی آمدند و رفتند. در بازه‌های زمانی مختلف، ذائقه مشتریان تفاوت‌های فاحشی داشته است. در یک دوره موج کوپه‌های ۲ در ۲ نفره دنیا را گرفت. سپس جریان سدان‌های لوکس هم‌زمان با انقلاب اقتصادی فراگیر شد. سپس کوپه‌های ۲ در ۴ نفره اسپرت ظاهر شدند. مدتی هم این شاسی‌بلندهای غول‌آسا بودند که در میانه میدان نقش‌آفرینی می‌کردند. در دوره‌ای روبازهای سایز کوچک و بزرگ عنان را به دست گرفتند.
  • تعبیر باشکوه یک رویا

    چطور ممکن است زیبایی و قدرت را کنار هم قرار داد؟ چگونه خشونت در کنار وقار تعریف می‌شود؟ غزال در کنار چیتا. آتشی درست در انبار باروت. این همان شاهکاری است که آئودی خلق کرده است. اسطوره‌ای که در دو حرف خلاصه می‌شود؛ ‌آ ر ۸ . اگر آر۸ انسان بود قطعا از نظر روانشناسان به‌عنوان یک چندشخصیتی موردبررسی قرار می‌گرفت. یک بُعد آن خودرویی است آرام و سربه‌زیر. بعد دیگرش اسپرتی است که جوان‌ها را به سر حد جنون می‌رساند. اما شخصیت اصلی‌اش زمانی خود را به نمایش می‌گذارد که بخواهید بالاترین فشار روحی و فیزیکی را روی جاده تحمل کنید.
  • برترین کلاسیک‌های تشریفات

    خودروهای رسمی که مقامات عالی رتبه از آن در مراسم تشریفاتی و دیپلماتیک استفاده می‌کنند با حساسیت بالایی انتخاب می‌شوند، چرا‌که در کنار مشخصات فنی مناسبی که باید داشته باشند به نوعی نماد آن کشور نیز به‌حساب می‌آیند. ساخت داخل بودن این خودروها اهمیت خاصی دارد، چرا‌که هویت ملی آن کشور را به نمایش می‌گذارد. ویژگی مهم این خودروها که توسط افراد سرشناس استفاده می‌شود ایمنی و مقدار حفاظتی است که می‌توانند در شرایط خاص در حفظ جان روسای ‌جمهور و سایر مقامات عالی‌رتبه از خود نشان دهند. بسیاری از کشورهایی که صاحب صنعت خودرو هستند تلاش می‌کنند تا خودروهای آنها استانداردهای لازم را برای قرار گرفتن در این بخش داشته باشند و در سال‌های گذشته انتخاب اول بسیاری از کشورها برای انتقال روسای جمهورشان مرسدس بنز بوده است و برخی نیز ترجیح می‌دهند از خودروهای داخلی خود برای این منظور استفاده کنند.
  • آرواره‌ها در خیابان

    دنیای اقتصاد: تصور کنید شما یک طراح با سابقه خودرو هستید و در یک غروب زیبا سوار بر قایق کوچکتان به ماهیگیری رفته‌اید. حالا اگر یک کوسه ماهی خاص یا دقیق تر بگویم کوسه ماکو از زیر قایق شما عبور کند و این لحظه را ببینید، فقط کمی استرس می‌گیرید یا در ذهن شما جرقه‌ای رخ خواهد داد؟ بیل میشل سرطراح کوروت ماکوشارک در دسته دوم قرار دارد. به همین دلیل کوسه ماهی ماکو از دل دریاها راهی خیابان‌ها شد. هر چند درآن دوران هنوز فیلم آرواره‌ها ساخته نشده بود! نسل اول شورولت کوروت در سال ۱۹۵۳ ساخته شد. در حدود سال‌های ۱۹۵۰ سوپر کارهای اروپایی مثل جگوار و فراری توانسته بودند اسم و رسمی برای خودشان به دست آورند.
  • میتسوبیشی و افشای ۲۵ سال تقلب

    هنوز آتش رسوایی که بزرگ‌ترین خودروساز اروپا (گروه فولکس‌واگن) درباره میزان تولید آلاینده‌ها به پا کرده بود، نخوابیده است که مخفی‌کاری یکی از سرشناس‌ترین خودروسازان ژاپن، دنیا را تکان داد. داستان از این قرار است که گفته می‌شود میتسوبیشی موتورز به طرزی باور نکردنی بیش از ۲ دهه دست به تقلبی گسترده در رابطه با اعلام میزان مصرف سوخت خودروهای خود زده بود. اقدامی تعجب‌برانگیز از شرکتی که اغلب به محافظه‌کاری، نظم و دور بودن از حاشیه معروف بود. اگرچه تحقیقات هنوز مراحل اولیه خود را طی می‌کند ولی پیش‌بینی می‌شود ابعاد این رسوایی چیزی بیش از انتظارات و مشاهدات است.
  • تقویت مجدد موشک انگلیسی

    اگرچه پیش از این اعلام شده بود که ظرفیت قدرتی آستون‌مارتین‌های سری جی‌تی دیگر قابلیت افزایش ندارند ولی باز هم در یک رویداد مهندسی ونتیج GT۸‌ با پیشرانه‌ای که ۱۰ اسب‌بخار تقویت شده بود، معرفی شد. داستان از این قرار است که بخش موتوراسپرت آستون‌مارتین چندی پیش اعلام کرده بود که علاوه بر محدودیت‌های قانونی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی FIA، از نظر مهندسی دیگر نمی‌توان حتی یک اسب‌بخار به پیشرانه‌ ونتیج‌های V۸‌ افزود. ولی با دریافت مجوزهای لازم از سوی شرکت و کاهش چشمگیر ۱۰۰ کیلوگرمی وزن، این اتفاق حادث شد و ۱۰ اسب‌بخار دیگر به پرچمدار رقابت‌های جی‌تی شرکت اضافه شد.
  • جادوی گمبالا

    گمبالا به دنیای تیونینگ بازگشته است. این شرکت به محض ورود با انتخابی سخت، هنر و توانایی‌اش را به رخ کشید. وقتی یک تیم مهندسی سراغ خودرویی مانند مک‌لارن S ۶۵۰ ‌می‌رود قطعا از نظر دانش خودرویی یک سر و گردن از بقیه بالاتر هستند. ابتدا بادی‌کیت جسورانه و خشونت‌آمیز این خودرو که چشم‌ها را به خود می‌دوزد. مجموعه‌ای از قطعات آیرودینامیک بدنه که همگی از جنس فیبر کربن هستند. بال عقب کشیده، دیفیوزر (متمرکزکننده هوا) و رکاب‌ها علاوه بر زیباتر کردن نمای بیرونی، پایداری خودرو در سرعت‌های بالا را نیز تضمین کرده است.
  • خودران‌ها؛ انقلابی در حمل و نقل عمومی!

    اخبار خودروهای خودران و بدون راننده این روزها بخش اعظمی از اخبار دنیای ماشین‌ها را به خود اختصاص داده است و تلاش‌های زیادی برای رشد و تکامل این نوع خودروها توسط خودرو‌سازان مطرح دنیا صورت گرفته است. شرکت تسلا به کمک مدیر‌عامل نابغه‌اش توانسته است ظرف مدت کوتاهی در دنیای ماشین‌های برقی مطرح شود و تحولی در آن ایجاد کند. ایلان ماسک به‌عنوان مدیر‌عامل این شرکت خودرو‌ساز و پیشتاز، لقب استیو‌جابز در دنیای ماشین‌ها را با خود یدک می‌کشد و اخیرا اعلام کرده است که به‌دنبال ایجاد سیستم حمل‌ونقل‌ عمومی از نوع خودران است که به‌عنوان پروژه‌ای نوین در نروژ قرار است پیاده‌سازی و آزمایش شود.
  • روح فرمول یک در کالبد کوچک

    گوردون موری از مهندسان و طراحان معروف و مطرح مسابقات فرمول یک است که این بار تلاش کرده ایده‌های خلاقانه‌اش را در قالب خودرویی بسیار کم‌مصرف وارد خیابان‌ها کند. زندگی در شهر‌های شلوغ و پر رفت و آمد با ترافیک‌های سنگینش باعث شده است خودروهای کوچک و کم‌مصرف مورد توجه قرار بگیرند. اگر‌چه بسیاری از خودرو‌سازان مطرح دنیا به ساخت خودروهای شاسی‌بلند روی‌ آورده‌اند اما واقعیت‌های شهری و مسائل زیست محیطی استفاده از خودروهای کوچک و کم‌مصرف را توجیه‌پذیر می‌کند.
    از گوردون موری به‌عنوان طراح خودروی پر‌قدرت و سریع مک‌لارن F۱ انتظار می‌رود قدرت و هیجان را در کنار سرعت وارد بدنه فلزی یک خودرو کند اما او این‌بار با طرحی متفاوت از سوپر‌اسپرت‌های فرمول یک وارد خیابان‌ها شده است.
  • رانندگی با سر

    مسابقات اتومبیلرانی همواره با حوادث جدی همراه است که ممکن است باعث مرگ راننده‌ها یا بروز آسیب‌های جدی در آنها شود. آسیب‌هایی که ممکن است برای همیشه روند زندگی قهرمانانه و حرفه‌ای آنها را تغییر دهد. در میان راننده‌های مسابقات اتومبیلرانی سم اشمیت در ۱۶ سال پیش و زمانی که در حال تمرین بود دچار حادثه شد و از ناحیه نخاع دچار آسیب جدی شد و بعد از این حادثه او تنها می‌تواند گردن و سرش را حرکت دهد. قبل از این حادثه سرنوشت‌ساز، او پس از اتمام دوران تحصیلش در دانشگاه به‌عنوان تاجر وارد بازار کار می‌شود و در ۲۵ سالگی بخشی از سهام کارخانه پدرش را می‌خرد و با کمک سود حاصله از تجارتش به‌صورت آماتور وارد مسابقات اتومبیلرانی می‌شود و همواره رویای مسابقه دادن در پیست ایندیانا پلیس ۵۰۰ را در سر می‌پرورانده است.
  • سوبارو فوق اسپرت قیمت‌گذاری شد

    بعد از رونمایی نسخه استاندارد سدان جذاب ایمپرزا، تقریبا می‌توان گفت که همه منتظر بودند تا این شرکت ژاپنی نسخه مسابقه‌ای و رالی آن را نیز معرفی کند. اتفاقی که همین چند روز پیش روی داد و ایمپرزای WRX ویرایش ۲۰۱۷ آماده فروش شد. این یکی از بهترین خبرهایی بود که سوبارو می‌توانست برای مشتریانش به ارمغان بیاورد چراکه پیش‌تر در خبرها خوانده بودیم عرضه WRX زودتر از تابستان محقق نخواهد شد. هرچه هست روی نسخه جدید باز هم شاهد تعبیه شدن آن جزئیات جذاب خودروهای مخصوص رالی هستیم. مانند رینگ‌های ۱۷ اینچی با تایرهای چهار فصل، سیستم تعلیق تقویت‌ شده، چراغ‌های زنون هوشمند، دیسک ترمزهای بزرگ‌تر، سنسورهای هدایتی سونار و مهم‌تر و زیباتر از همه یک بال عقب بسیار چشم‌گیر.
  • جزئیات بیشتر از سریع‌ترین کوپه جهان

    بالاخره هِنسی کار خودش را کرد. طی ۱۰ سال اخیری که این شرکت پروژه‌های خیره‌کننده تیونینگ را به سرانجام می‌رساند، حالا وقت برآورده شدن آرزوی همیشگی‌اش است؛ ساخت خودرویی که رکورد سریع‌ترین شتاب را از آن خود کرده باشد. پروژه‌ای که روی همان ونوم جی‌تی خاطره‌انگیز پیاده‌سازی شده است. خودرویی که ظاهرا لوتوس الیزه ولی از نظر باطنی یک موشک است. چندی پیش نسخه فوق تقویت‌شده این خودرو به رانندگی مدیر آکادمی رانندگی فورد توانست به سرعت ۴۲۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این یعنی رکورد بوگاتی ویرون سوپر اسپرت ویتسه با رقم ۴۰۶ کیلومتر در ساعت را شکست و توانست به‌عنوان سریع‌ترین خودروی روباز دنیا دست پیدا کند.
  • چالش مصرف سوخت کمتر

    تغییرات قیمت نفت در دنیا بر اساس هر سیاستی که انجام شده است، اثرات جانبی فراوانی روی زندگی فردی و اجتماعی افراد مختلف در سراسر دنیا دارد و حتی این اثر ممکن است روی اخلاقیات تولیدکنندگان آثار خود را نشان دهد و موجبات تقلب یا پیشرفت آنها را فراهم کند اما در دنیای ماشین‌ها، واکنش‌ها به قیمت نفت همواره متفاوت بوده است و این روزها با کاهش قیمت این طلای سیاه افراد همچنان به‌دنبال خودروهای کم‌مصرف هستند. این علاقه به سمت خرید خودروهای کم‌مصرف با حجم زیاد، کمتر قابل پیش‌بینی بوده است. بر اساس نظر سنجی‌های صورت گرفته در آمریکا از هر ۵ نفر، ۴ نفر معتقد‌ند در خرید بعدی خودرو، اولین موضوعی که مد‌نظر قرار خواهند داد مقدار مصرف سوخت در هر صد کیلومتر است.
  • پستچی‌های مدرن ژرمن‌ها

    اداره پست آلمان در اقدامی جالب، ناوگان حمل و نقل خودرویی خود را به سری جدیدی از محصولات برقی مجهز خواهد کرد. برنامه‌های اولیه حکایت از به کارگیری ۳۰ هزار خودروی تمام برقی با آلایندگی صفر در سطح این کشور دارد. خودروهای مورد نظر از شرکت آلمانی «استریت اسکوتر» تهیه خواهند شد. ون‌هایی که موتور الکتریکی آنها خواهد توانست ۳۰ کیلووات معادل ۴۰ اسب‌بخار نیرو تولید کند. با یک بار شارژ کامل باتری‌های ۴/ ۲۰ کیلووات ساعتی این خودروها می‌توان بین ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر با آنها پیمایش داشت. گفته می‌شود طی ۴ ساعت و نیم شارژ ۸۰درصد ظرفیت باتری‌ها تکمیل می‌شود.
  • برای پولدارهای نه‌چندان پولدار

    لینکلن زیرمجموعه لوکس‌ساز فورد آمریکا ویرایش متوسطی از سدان کانتیننتال خود را معرفی کرد. خودرویی که با قیمت ۶۳ هزار دلاری‌اش اگرچه به نسبت دیگر تولیدات این آمریکایی ارزان‌تر به نظر می‌رسد ولی همچنان یک خودروی گران تلقی می‌شود. این اقدام لینکلن برای خریداران متوسط رو به بالایی است که به گفته بخش بازاریابی‌ آنها چیزی در حدود ۴۰ هزار نفر را تشکیل می‌دهند. کانتیننتال ۲۰۱۷ با حفظ همان ظاهر باوقار و پراُبهت قدیم، با حذف برخی از المان‌های تجملی مانند صندلی‌های چرم دست‌دوز، قاب‌های چوب بلوط، قدری از قیمت آن کاسته است.
  • همیشه پای یک سوخت در میان است!

    دنیای اقتصاد: بمب خبری این هفته صنعت خودرو جهان را شرکت میتسوبیشی موتورز منفجر کرد. در حالی که هنوز پیامدهای رسوایی فولکس‌واگن گریبان خودروسازی جهان را رها نکرده، اعلام شد که شرکت میتسوبیشی برای بیش از دو دهه مصرف سوخت خودروهای خود را پایین‌تر از چیزی که واقعا بوده اعلام کرده است. به این معنی که در این ۲۵ سال خودروهای میتسوبیشی ده‌ها میلیون لیتر بنزین بیشتر از چیزی که مالکانشان انتظار داشته‌اند سوزانده‌اند. در اولین واکنش بازار، ارزش سهام این شرکت با افشای این تقلب ۱۰ درصد کاهش یافت. ارزش کل این کنسرن در بازار سهام ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو کاهش یافت و به گونه‌ای اسفناک به نصف رسید.
  • تیتان؛‌ پیکاپ حرفه‌ای‌ها

    آمریکایی‌ها متخصص دنیای پیکاپ‌های پرقدرت و غول‌آسا هستند ولی واقعیت آن است که نیمی از این تولیدات دهان پُرکن بیشتر جلوه ظاهری دارند تا کارآیی. اما ژاپنی‌ها به خصوص نیسان شاید در حد و اندازه یانکی‌ها توان ساخت پیکاپ‌های تنومند را نداشته باشند ولی به‌طور حتم محصولاتشان قابلیت کاربری بهتری دارند. پرو. ۴. ایکس به‌عنوان یک وانت‌بار کلاس هِوی دیوتی (سختکوش) از ساختار بسیار مستحکمی برخوردار است. علاوه بر این استفاده از یک پیشرانه عظیم‌الجثه ۵ لیتری هشت سیلندر Vشکل کار را برای رقبای آمریکایی‌اش سخت کرده است.
  • آئودی دو ایکس لارج!

    ارباب حلقه‌ها ناگهان و برق‌آسا ویرایش عجیبی از A۸ لوکس خود را معرفی کرد. خودرویی فوق طویل با ۶ در. در حقیقت این آئودی یک لیموزین ناب آلمانی است. محصول جدید شرکت که تنها یک دستگاه از آن ساخته شده اکنون با طول ۶ متر و ۳۶ سانتی‌متری‌اش دل بسیاری از ثروتمندان را برده است. به منظور این افزایش خیره‌کننده طول خودرو مهندسان مجبور بودند تا فاصله محوری را نیز به میزان ۴ متر و ۲۲ سانتی‌متر افزایش دهند. ماحصل کار یکی از زیباترین و تجملی‌ترین لیموزین‌های ۶ نفره ۶ در دنیا شده است. از آنجا که کیفیت از نظر آئودی بالاترین ارزش را دارد، همین اضافه شدن برایشان انبوهی از تغییرات فنی را نیز به همراه داشته است.
  • هوشمندها کمتر تصادف می‌کنند

    تصادفات، بخش جدایی‌ناپذیر دنیای ماشین‌ها است که هر سال افراد زیادی را به کام مرگ می‌کشاند یا معلولیت‌های زیادی را باعث می‌شود. سامانه‌های متعددی برای جلوگیری از تصادفات در خودروهای امروز استفاده می‌شود و معیار‌های مشخصی برای سنجش ایمنی خودروها وجود دارد که بر‌اساس آن خودرو‌ها رده‌بندی می‌شوند. یکی از عوامل مهم در بروز تصادفات بی‌توجهی راننده به جلو است که اخیرا با معرفی سامانه‌های رانندگی خودکار و نیمه خودکار توسط برخی خودرو‌سازان برای رفع این موضوع شک و شبهه‌های زیادی در رابطه با عملکرد آنها به‌وجود آمده است.
  • لباس فاخر برای هاچ‌بک زشت

    اغلب کارشناسان بر این باورند که نیسان میکرا یکی از محصولات نه‌چندان زیبای این خودروساز ژاپنی است. هاچ‌بک ارزان‌قیمتی که برای خریداران معمولی در نظر گرفته شده بود. اما اکنون از گوشه و کنار خبر می‌رسد که ویرایش ۲۰۱۷ همین خودرو با چهره‌ای متفاوت قصد ورود به بازار را دارد. با انتشار اولین تصاویر غیررسمی از میکرای جدید،‌ معلوم شد که او همان نمونه تولیدی و نهایی مفهومی «سووی» است. چراغ‌هایی کشیده،‌ جلوپنجره‌ای تیز و برنده و سپرهایی برآمده حس خشونت را به خوبی انتقال می‌دهند. در حقیقت زبان طراحی میکرای فوق برگرفته از طراحی‌های نسل‌ جدید ماکسیما، اکسترا و حتی سوپراسپرت ۳۷۰Z است.
  • کامبی‌های پژو رسیدند

    اکسپرت نام سری جدید استیشن‌های پژو است که تا چندی دیگر برای رقابت در بازار شلوغ اروپا عرضه می‌شود. مانند هر استیشن باری دیگر، ردیف جلو شامل ۳ صندلی می‌شود و الباقی فضا در اختیار قسمت بار است. گفته می‌شود داخل کابین این خودرو می‌تواند وسایلی با نهایت ابعاد ۶/ ۶ متر مکعب نیز قرار داد. حداکثر طول وسیله‌ای که قرار است داخل قسمت بار قرار بگیرد نباید از ۳ متر و ۲۷ سانتی‌متر بیشتر شود. توان کششی اکسپرت چیزی بیش از ۱۴۰۰ کیلوگرم نخواهد بود. فرانسوی‌ها برای این محصول کاملا جدید از یک پیشرانه کم‌مصرف و پرتوان دیزلی استفاده کرده‌اند که با حجم ۶/ ۱ لیتری خود می‌تواند ۹۵ اسب‌بخار نیرو تولید کند.
  • دوراهی‌های خرید در بازار خودرو - ۹ اردیبهشت ۹۵

    انتخاب یک خودرو از میان گزینه‌های موجود در بازار شاید یکی از دشوارترین خریدهای ممکن باشد؛ چرا‌که اغلب باید بانگاهی بلند‌مدت به ماجرا نگریست. در این میان برخی هم هستند که با سرعت بیشتری خودروی خود را عوض می‌کنند. آنها نیز همیشه دوست دارند بدانند که خودروهای جدید کدام هستند و تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها با خودرو کنونی‌شان چیست. در بازار رو‌به رشد خودرو ایران چه از نظر تنوع مدل و چه از نظر افزایش خریدار، مساله انتخاب خودرو روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این صفحه سعی شده تا خودروهای مختلفی که از نظر قیمت یا قابلیت‌های فنی در یک کلاس قرار دارند با زبانی ساده با یکدیگر مقایسه شوند.
  • آیا اینزیگنیا ۲۰۱۷ این‌شکلی است؟

    خبرهای تایید‌نشده‌ای به گوش می‌رسد که گویا اوپل آلمان در نظر دارد نسل جدید سدان فوق لوکس و به عبارتی ویرایش جدیدی از پرچم‌دار خود اینزیگنیا‌ را تا پایان سال جاری میلادی راهی بازار کند. حتی در این زمینه یک رِندر کامپیوتری نیز منتشر شده است. آن طور که از تصاویر برمی‌آید،‌ خودروی فوق طبق سنت طراحی محصولات اخیر شرکت یعنی کورسا، آسترا و حتی موکا ۲۰۱۶ شکل خواهد گرفت. چراغ‌های تمام LED با حالتی بریده‌شده،‌ مه‌شکن‌هایی فرو رفته درون سپر و جلوپنجره‌ای اخم‌آلود به‌طور حتم مشتریان جدیدی برای این خودرو پدید می‌آورد.
  • تویوتا پریوس‌دارها رکورد گینس را شکستند

    از سال ۱۹۷۰ مردم جهان هر سال« روز زمین» را جشن می‌گیرند و یک هفته تمام را به فعالیت‌های زیست محیطی اختصاص می‌دهند. این اقدامات که در سراسر دنیا انجام می‌شوند نشان‌دهنده اهمیت حفظ حیات و لزوم کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است. شرکت تویوتا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌ خودرو‌سازان دنیا و همچنین بزرگترین تولید‌کننده خودروهای هیبریدی در دنیا در این روز فرصت مناسبی برای نشان دادن اهمیت استفاده از خودروهای هیبرید را به‌دست آورد. شعبه آمریکای شمالی این خودرو‌ساز توانسته ۴۰ درصد از کل خودروهای پریوس فروخته شده در آمریکا را تنها در ایالت کالیفرنیا بفروشد و همواره به‌عنوان موفق‌ترین شعبه این شرکت شناخته می‌شود.
  • پیدا و پنهان در مازراتی لوانته

    دنیای اقتصاد: در ماه‌های اخیر صنعت خودرو‌ شاهد افزایش ارتفاع شاسی‌ خودروهایی بوده است که تا پیش از این به سطح زمین چسبیده بودند. بنتلی، رولز رویس و پورشه و چند خودرو ساز دیگر با اعلام این موضوع که اولین شاسی بلندهای خود را می‌سازند باعث شده‌اند رقابت بین این خودرو سازان برای ورود به حوزه جدیدی از خودرو‌سازی که پیش از این تجربه زیادی نداشته‌اند کلید بخورد. چیزی نگذشت که مازراتی نیز با اعلام این موضوع سودای مسیرهای ناهموار و ناکجا آباد به سرش زد و محصول جدید و همه جا روی خود را با افتخار تمام طراحی و در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ معرفی کرد.
  • جگواری که چینی‌ها می‌سازند

    قرار است تا چندی دیگر گربه وحشی انگلستان (که البته چندی است به همراه لندروور تحت مالکیت هندی‌ها درآمده)، در یک کارخانه چینی و برای بازار چین طراحی و تولید شود. این برای اولین‌بار در تاریخ جگوار است که یکی از تولیدات آنها در خاک چین ساخته می‌شود. پیش‌تر لندروور در شمال شانگهای خط تولید ساخت برخی مدل‌های رنج‌روور و دیسکاوری را احداث کرده بود. جگوار می‌‌خواهد با مشارکت شرکت چری و سرمایه‌گذاری ۱. ۷ میلیارد دلاری، بخش بزرگی از تولیدات خود را به این کشور منتقل کند. طبق برنامه چینی‌ها مدل ایکس. اِف L‌ را خواهند ساخت.
  • صبح جمعه با دریفت

    فکرش را بکنید در یک جمعه بهاری که بسیاری از دوستان شما در خواب ناز هستند چه چیزی باعث می‌شود از رختخواب دل بکنید و به سمت ورزشگاه آزادی تهران بروید؟ تنها فوتبال و کشتی نیستند که در هر ساعتی علاقه‌مندانشان را به ورزشگاه می‌کشانند. اگر شما هم یک عشق ماشین باشید، صبح روز جمعه خواب را رها می‌کنید و به سمت ورزشگاه آزادی و پیست اتومبیلرانی آن می‌روید تا ساعاتی پر هیجان را تجربه کنید. هیجانی گاه از جنس دریفت، گاه ریس، گاه اسلالوم و. . .
    اما این بار در اولین مسابقه سال ۹۵ نوبت دریفترها بود تا خودی نشان بدهند.
  • کراس‌اوور فیات در برزیل

    موفقیت‌های پیاپی رنو با شاسی‌بلند جدید خود Kwid تمام رقبا را به تکاپو انداخته است تا حدی که حتی بخش برزیلی فیات ایتالیا نیز به‌صورت مستقل از یک کرا‌س‌اوور جمع و جور سگمنت A پرده‌برداری کرد. خودرویی محافظه‌کار به اسم Mobi. محصولی با قد و قواره بلند که بیش از آنکه یک اس. یو. وی جمع‌وجور باشد یک هاچ‌بک بزرگ است. ابعادی متناسب شهر و ترددهایی با فواصل کوتاه. اقدام اخیر فیات علیه رنو بسیار جدی بوده است چراکه موبی را با ۶ نوع آپشن و تریم مختلف راهی بازار می‌کند تا همه سلایق مشتری‌ها را پوشش دهد. گفته می‌شود پیشرانه اصلی این خودرو یک پکیج ساده ۴ سیلندر یک لیتری است که به راحتی می‌تواند ۷۳ اسب‌بخار نیرو و ۹۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.
  • مفهوم جدید اینفینیتی

    شرکت اینفینیتی به‌عنوان زیر‌مجموعه نیسان پیش از نمایشگاه خودروی پکن از مدل مفهومی و جدیدش با نام QX Sport Inspiration رونمایی کرد. این خودرو‌ساز که در طول نزدیک به ۳۰ سال در بیش از ۱۵ کشور دنیا فعالیت می‌کند همواره مدل‌های زیبایش در طراحی ، سرعت و قدرت مشهور بوده‌اند. اینفینیتی کارش را در آمریکای شمالی و با ساخت خودروهای سواری زیر نظر نیسان آغاز کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت به‌قدری از معرفی محصول جدیدش هیجان‌زده است که پیش از نمایشگاه پکن، عکس‌های آن را منتشر کرده است تا علاقه‌مندان به خودروهایش را به سمت این نمایشگاه بکشد.
  • مشتری این خودرو کیست؟

    در ظاهر به نظر می‌رسد این بنتلی کانتیننتال جی‌تی‌ را یک خانم جوان طراحی کرده است ولی در حقیقت این خودرو یک «آرت کار» از هنرمند سرشناس انگلیسی پیتر بلیک است. پروژه‌ای که روال طراحی‌اش زیر نظر بنتلی صورت گرفته است. هر یک از رنگ‌های استفاده شده در این خودرو دارای معنی ویژه‌ای است. مثلا رنگ سبز زمینه همانی است که در بنتلی‌های مسابقه‌ای دهه ۵۰ دیده می‌شد. آبی اشاره به پاک‌ بودن،‌ صورتی در جلو آن اشاره به چهره دوست‌داشتنی و قلب روی کاپوت نیز کنایه‌ای است به نماد علاقه و محبت. این خودرو با امضای حک شده پیتر بلیک در سرتاسر بدنه تولید شده است.
بیشتر