«کسا» حامی تمام و کمال کودکان مبتلابه سرطان

در ابتدا با یک تا دو کارمند در دفتر شروع به کارکرد و بعد از گذشت مدتی با گسترش مجموعه به تعداد بخش‌های ساختمان اضافه شد . که این بخش‌ها اعم از داوطلبان، حسابداری، استندها و … است . تعداد کارکنان بخش‌ها در حال حاضر به چهل نفر رسیده است که اکثر آن‌ها در بخش استند مستقر و در حال فعالیت هستند . در بخش مددکاری نیز مددکاران متخصصی که در رابطه با روانشناسی دوره‌دیده‌اند و همچنین روانشناسان کودک که در خدمت‌رسانی به کودکان حاضر هستند مستقر می‌باشند . در گفت‌وگو با  مریم مولوی  عضو هیأت مدیره  کسا  از او  سوال شد در دوره‌های گذشته آنچه برجسته‌ترین نیاز کسا عنوان‌شده بود، تامین داروی کودکان مبتلابه سرطان بود آیا در طی vیا بهبودی حاصل شد ؟

مریم مولوی در این باره توضیح داد : این مسئله مسلما همیشه برای کسا در اولویت بوده و هست اما با توجه به بالا رفتن تورم، افزایش تعداد کودکان مبتلا و کمیاب و نایاب شدن برخی از داروها این مشکل کماکان به قوت خود باقی است زیرا اولویت اول ماست و ما همه  نیروی خود را بر این موضوع می‌گذاریم . نه‌تنها فقط دارو، بلکه هزینه‌های گزاف درمانی اعم از جراحی، شیمی‌درمانی، پروتزها، رادیوتراپی، هزینه‌های ویزیت و بیمارستان و … این‌ها اولویت ما نیز هست . بااین‌وجود تا این لحظه به لطف خداوند و نیکوکاران دست رد به سینه  هیچ خانواده‌ای نزدیم ؛ و تاکنون همیشه داروهایی که توسط پزشکان تجویزشده توسط کسا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تهیه‌شده است . مولوی درباره  لفظ کودک سرطانی چنین گفت : یکی از اهداف ما در کسا این است که از کلمه  کودکان سرطانی استفاده نکنیم زیرا کلمه  سرطان را صفت مناسب برای کودک نمی‌دانیم . ما از کلمه  کودکان مبتلابه سرطان استفاده می‌کنیم وی افزود : کسا فارغ از ملیت، مذهب، نوع بیماری و یا مقدار هزینه‌های درمانی تمامی هزینه‌های کودکان را پرداخت می‌کند . مراحل پذیرش کودکان به این‌گونه است که پدر و مادر بعد از اطلاع از بیماری کودک توسط کودک یا بیمارستان با مدارک مربوطه به کسا معرفی می‌شوند . و بعد از آن مرحله تحت پوشش کسا قرار می‌گیرد .

در هر مرحله از درمان والدین ابتدا هزینه‌ها را پرداخت و بعد از مراجعه به کسا تمامی هزینه‌های انجام‌شده به آن‌ها پرداخت می‌شود . اگر خانواده‌ای توانایی پرداخت هزینه‌های اولیه را نداشته باشد کسا مستقیماً با مراکز درمانی یا داروخانه و یا پزشک مربوطه در ارتباط قرار می‌گیرد و هزینه‌های مربوطه را پرداخت می‌کند . مولوی در پایان افزود نکته  حائز اهمیت برای ما این است که مردم از شفایت عملکرد کسا بدانند و بتوانند به کسا اعتمادی همیشگی داشته باشند . بسیاری از مشاغل کوچک و بزرگ هستند که می‌توانند به‌صورت مسوولیت‌های اجتماعی در کسا سهیم شوند. مهم‌تر از همه نکات برای ما مهم است که کسا سینه‌به‌سینه و دهان‌به‌دهان معرفی شود . نه‌تنها در مورد خود کسا بلکه از نحوه  عملکرد و حتی کودکانی که در کنار کسا بهبودیافته اند معرفی انجام شود . سخن پایانی ما، همیشه مشتاق حضور و دست یاری مردم نیکوکار هستیم.