به گزارش دنیای اقتصاد  رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این همایش با بیان اینکه ارتقاء چشمگیر شاخص محیط کسب و کار در دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان، نشاندهنده نتیجه مثبت تعامل نخبگان، خبرگان، اهالی علم و عاشقان کشور و اصفهان است افزود: ارتقاء این شاخص نشان داد تحول در اصفهان با یک دست ممکن نبوده و از طریق هم‌عهدی استاندار، کارآفرینان، نخبگان، روسای دستگاه‌های اجرایی، کارفرمایان، کارگران و تک تک آحاد جامعه و با امیدآفرینی میان مردم و ترسیم درست آینده همچنین تکیه بر نقاط قوت یکدیگر میسر است.

مسعود گلشیرازی در ادامه گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته با تزریق ناامیدی در جامعه با یک اصفهان‌ستیزی درون استان مواجه شدیم که امروز با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد ساختار و سازمان درست می‌توان با این جو مقابله کرد که نقش مدیران روابط عمومی شرکت‌های بزرگ و کوچک استان در این مسیر بسیار اهمیت دارد.

وی خطاب به مدیران روابط عمومی گفت: امیدآفرینی کنید، به مفاخر استان افتخار نمایید و با تبدیل انرژی خود به سینرژی، مطالبه‌گران معقول، همراهان منسجم و همکاران با اراده باشیم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان تشکیل باشگاه روابط عمومی شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی و استقبال از این باشگاه را نویدبخش این نکته دانست که در کنار هم می‌توان اتفاقات مطلوبی را در اقتصاد استان رقم زد و سر تعظیم در مقابل مفاخر اصفهان فرود آورده و به آنها ادای دِین نمود.

گلشیرازی تاکید کرد: در دنیای کنونی اصفهان، ‌ستیزی و بدگویی درباره سرمایه‌های اجتماعی، علمی و کارآفرینان خوشنام جایگاهی نداشته و مردم بر این موضوع واقف هستند.

وی مدیران روابط عمومی بنگاه‌های اقتصادی را پیغام‌آور امید جهت رقم زدن آینده روشن اصفهان دانست و تصریح کرد: اتاق بازرگانی دوره نهم با شاخص‌گرایی، ایجاد ساختار و سازمان درست و همراهی و تعامل دستگاه‌های دولتی توانست خدمات ارایه شده به فعالان اقتصادی را به ۵۲ خدمات ارتقا دهد و برای کلیه نقش‌آفرینان در آینده اقتصاد اصفهان مطابق سن آنها برنامه‌هایی طراحی و اجرا نمود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این خدمات باید عمق یافته تا با تعامل و نقش‌آفرینی عقلا، خبرگان و نخبگان در کنار یکدیگر اقتصادی شکوفا داشته باشیم. در ادامه این همایش رضا گنجوی متخصص برندینگ و حسین طاهری مدرس حوزه توسعه کسب و کار به بیان مطالبی در خصوص برندسازی در دوران بحران و نقش روابط عمومی در آن و قدرت برند پرداختند.

همچنین  طی رویدادی دیگر  همایش ملی نقش فرش دستباف در دکوراسیون داخلی در اتاق بازرگانی اصفهان نیز برگزار شد که طی آن  بر لزوم جبران خلأ موجود میان طراحان داخلی و تولیدکنندگان فرش دستباف ایران تاکید شد.

به گزارش دنیای اقتصاد اولین همایش ملی نقش فرش دستباف در دکوراسیون داخلی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار و جبران خلأ موجود میان طراحان داخلی و تولیدکنندگان فرش دستباف ایران از اهداف برگزاری آن عنوان شد.   

سعید عصاچی رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان هدف از برگزاری این همایش را جبران خلأ موجود میان طراحان داخلی و تولیدکنندگان فرش دستباف دانست و اظهار‌کرد: از اتاق بازرگانی اصفهان، انجمن طراحان داخلی و دانشگاه هنر اصفهان به جهت بسترسازی برای ایجاد این هم‌افزایی تشکر می‌کنم و امیدوارم با برگزاری چنین رویدادهایی به نتیجه مطلوب که همان تعامل میان هنر فرش و معماری است دست یابیم.

وی با اشاره به برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان از پنجم تا دهم بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان، از استقبال فعالان این حوزه از حضور در این نمایشگاه تقدیر کرد.

آتوسا افغان، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مهندسین معمار استان نیز با بیان اینکه اصفهان را در دنیا به‌عنوان شهر شاخص ایرانی می‌شناسند، افزود: دو هنر فرش و معماری در اصفهان بیش از سایر هنرها شناخته‌شده است. در این میان لازم است هنر فرش دستباف با شرایط معماری معاصر تطبیق پیدا کند تا این پیوند عمیق‌تر شود. وی در ادامه بر لزوم آغاز خوانش جدید از وضعیت فرش اصیل و معماری باهویت ایرانی تأکید کرد.

در ادامه این همایش نیز ایمان زکریایی کرمانی عضو هیات علمی و معاون پژوهشی دانشکده صنایع‌دستی دانشگاه هنر اصفهان، امیر یزدان طراح فرش، سیاوش صوفی‌زاده استاد دانشگاه، طراح و سردبیر مجله ZH Magazine و دبیر فصلنامه تخصصی ویلا، ایمان امین لاری رتبه اول جایزه معماری آسیا در مسابقه A۲ سال ۲۰۲۲ در بخش طراحی داخلی، محمد یارزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی- ایرانی استاد محمود فرشچیان و محمد حسینی غفاری معمار و طراح به ایراد سخنرانی‌های تخصصی و انتقال تجربیات خود به شرکت‌کنندگان پرداختند.