وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از هزینه‌هایی که در بخش دولتی بیمارستان شهید بهشتی کاشان و بیمارستان زنان و زایمان شهید بهشتی اصفهان انجام می‌شود با تعرفه دولتی پرداخت خواهد شد و ۱۰ درصد مابقی بر عهده بیماران است، افزود: البته هم‌زمان با مراجعه‌ بیماران تحت پوشش بیمه سلامت به این مراکز، ۹۰ درصد از صورت‌حساب آن‌ها کسر خواهد شد و نیازی به مراجعه حضوری آن‌ها در مراکز بیمه سلامت نیست. مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در خصوص هزینه‌های درمان ناباروری در سایر مراکز غیردولتی، توضیح داد: در بخش‌های خصوصی، عمومی غیردولتی و یا مراکز خیریه‌ای ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی تحت پوشش است، یعنی ۹۰ درصد از هزینه‌ها معادل تعرفه عمومی غیردولتی با بیمه سلامت حساب می‌شود. بنابراین در مراکز دولتی ۹۰ درصد تعرفه دولتی پرداخت می‌شود و در سایر مراکز ۹۰ درصد هزینه‌ها معادل تعرفه عمومی غیردولتی را بیمه سلامت پرداخت خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از داروهای ناباوری تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: برای پرداخت این هزینه‌ها افراد باید تحت پوشش بیمه سلامت باشند و بیمه شده‌های تأمین اجتماعی یا نیروهای مسلح باید به همان مراکز بیمه‌ها مراجعه کنند. بیمه سلامت با تمامی مراکز ناباوری استان قرارداد دارد و نیاز به مراجعه حضوری افراد برای پرداخت صورت‌حساب‌ها نیست، زیرا در همان مراکز درمانی صورت‌حسابشان کسر می‌شود.

صفاری در مورد افرادی که بیمه درمانی ندارند و علاقه‌مند به تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت هستند، نیز گفت: با توجه به قانون جوانی جمعیت و بر اساس آزمون ارزیابی وسع، اگر مادران باردار و شیرده و فرزندان آن‌ها تا سن پنج سالگی بیمه درمانی نداشته باشند، بیمه سلامت هزینه‌های درمان آن‌ها را بیمه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که علاقه‌مند هستند تا تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند می‌توانند با مراجعه به تمامی دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها و اداره کل بیمه سلامت استان بر اساس آزمون ارزیابی وسع، بیمه شوند.