این استاد دانشگاه توضیح داد: فرآورده‌های طبیعی در کشورهای مختلف به شیوه‌های متفاوت مورداستفاده است، برای مثال در کشور هندوستان فرآورده‌های طبیعی به شکل ادویه در دسترس است و در کشورهای آسیای شرقی به شکل فرآورده‌های تخمیری است.

طاهری در پاسخ به این پرسش که فرآورده‌های طبیعی در کشور ایران به چه شکل استفاده می‌شود؟، گفت: فرآورده‌های طبیعی در ایران در نقاط مختلف آن به شکل‌های مختلف استفاده می‌شود، برای مثال در جنوب ایران ادویه‌های هندوستان بسیار مورداستفاده است و در شمال کشور فرآورده‌هایی مرتبط با زیتون استفاده می‌شود. در داخل ایران مصرف‌ترشی بسیار مورد استقبال است که در بیرون از ایران به این شکل مرسوم نیست.

وی محورهای اصلی این همایش را سلامت و شفا در آینه فرهنگ، تاریخ و تمدن، معرفی فرآورده‌های جدید، فرمولاسیون فرآورده‌ها، اقتصاد و تجاری‌سازی فرآورده‌ها، تنوع فرآورده‌ها در اقوام و ملل، آینده‌نگری مصرف فرآورده‌های طبیعی (چالش و چشم‌انداز) و سایر محورهای مرتبط اعلام کرد و توضیح داد: بررسی فرمولاسیون فرآورده‌ها به این معنا است که اگر بخواهیم این فرآورده‌ها را به محصولات قابل‌استفاده تبدیل کنیم، به چه صورت این کار انجام می‌شود؟

دبیر کنگره بین‌المللی فرآورده‌های طبیعی شفابخش، تجاری‌سازی و بازاریابی محلی و بین‌المللی فرآورده‌ها را از نکات مورد تأکید در این همایش دانست و گفت: در طول برگزاری همایش علاوه بر ارائه نتایج حاصل از آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه که در قالب مقاله ارائه می‌شود، مبحث تجربیات حاصل از ایجاد یک کسب‌وکار و استارت‌آپ در حوزه فرآورده‌های طبیعی شفابخش مورد تأکید است. همچنین در هفته منتهی به کنگره برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جشنواره نیز از برنامه‌های جانبی خواهد بود. وی افزود: امروزه با بهره‌گیری از فرآورده‌های طبیعی و گسترش علوم مرتبط با تولید آنها، می‌توان خدمات پیشگیری، دارویی و درمانی به نحو مناسب‌تری به جوامع بشری ارائه کرد.