آب آلوده عامل ابتلا به وبا بوده است؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: آب آشامیدنی شبکه(لوله کشی) سراسر کشور در مناطق مختلف سالم است و مشکل بهداشتی ندارد و عامل انتقال و ابتلا به وبا نبوده است.

اتابک جعفری روز یکشنبه ۱۲ تیر در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال آلودگی آب در برخی مناطق و ابتلا شماری به بیماری وبا اظهار کرد: نفرات کم  تعدادی در شهرهای مرزی ما و در همسایگی با عراق به بیماری وبا مبتلا شدند و در این ارتباط با همکاری مراکز بهداشت موضوع سلامت آب مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در هیچ یک از نقاط کشور حتی در آن ناحیه که ابتلا به این بیماری گزارش شد، آب آشامیدنی مشکلی نداشت و تنها مسافرانی که از سمت عراق به داخل مرز وارد شدند بیماری را با خود آوردند.

وبا یک بیماری اسهالی واگیردار و خاص انسان است که توسط نوعی باکتری بنام ویبریوکلرا ایجاد می شود این بیماری در صورت عدم پیشگیری و درمان به موقع و مناسب، بسیار کشنده است.

از علائم بالینی و خصوصیات بالینی بیمار مبتلا به وبا می‌توان به اسهال آبکی حجیم و سریع السیر و جهنده، با دفعات اجابت مزاج غیرقابل شمارش و بسیار زیاد، اسهال بدون تب و بدون دل درد و پیچ شکم، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی (اسپاسم) و درد عضلات پشت ساق پا، عطش و تشنگی فراوان و کم شدن یا قطع ادرار اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور به منظور حضور در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان به این خطه سفر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.