شماره روزنامه ۶۰۴۳
|

  • بازی تکراری آقای ثروتمند!

    دنياي اقتصاد: یکی از ناکامان فصل گذشته لیگ برتر تراکتور بود؛ تیمی که در پایان مسابقات رتبه‌ای بهتر از چهارمی به دست نیاورد و با خداحافظی از جام حذفی در مرحله یک‌چهارم نهایی، یک فصل بدون موفقیت دیگر را هم پشت سر گذاشت. مجموعه این اتفاقات باعث شد در یکی از آخرین مسابقات خانگی تراکتور، گروهی از هواداران این تیم علیه محمدرضا زنوزی شعارهای تند سر بدهند؛ آنچه به مذاق مالک تراکتور خوش نیامد و تصمیم به واگذاری تیم گرفت. این البته نخستین بار نبود که زنوزی دم از ترک باشگاه می‌زد، اما این مرتبه موضوع آن‌قدر جدی دنبال شد که چند باری هم سایت‌ها خبر تغییر مالک تیم و حتی بازگشت تراکتور به هیات فوتبال آذربایجان شرقی را منتشر کردند، اما در نهایت زنوزی ماندگار شد و حالا فصل جدید لیگ برتر برای تیم تبریزی با حضور خود او استارت خواهد خورد.
  • این نشانه‌ها را جدی بگیرید

    دنیای اقتصاد: علاقه باشگاه‌های ایرانی به جذب ستاره‌های کشورهای اطراف که معمولا مسابقات داخلی‌شان در سطح پایین‌تری پیگیری می‌شود از مدت‌ها قبل مرسوم بوده، اما در سال‌های اخیر علاوه بر اینکه این اتفاق رواج بیشتری پیدا کرده، تعداد بازیکنان مورد نظر هم افزایش یافته است. می‌ترسیم وضعیت به گونه‌ای پیش برود که لیگ برتر ایران تبدیل شود به منتخب باشگاه‌های ازبکستان و عراق!
  • بهترین چرخش ممکن!

    دنياي اقتصاد: شاید زمانی که این مطلب را می‌خوانید، تکلیف قفس توری استقلال مشخص شده باشد. شاید هم خیر و هنوز همه‌چیز حول حواشی و اخبار پیش برود. اما هر اتفاقی رخ دهد، استقلالی‌ها نشان دادند که پشت کاپیتان تیمشان ایستاده‌اند. بازیکن‌فن بودن پدیده مذمومی در دنیای فوتبال است که با همه‌گیر شدن فضای مجازی، ترویج بیشتری هم پیدا کرده است.
  • بیرو نقره‌داغ می‌شود؟

    دنياي اقتصاد: مساله علیرضا بیرانوند همچنان جزو مباحث داغ و جنجالی فوتبال ایران است. به‌طور کلی می‌دانید که او قراردادش با پرسپولیس را به شکل یکطرفه فسخ کرده، مورد خشم هواداران قرار گرفته و البته مدیران باشگاه هم سفت و سخت عقیده دارند رفتارش در این زمینه غیرقانونی بوده است. باشگاه رسما از دست این دروازه‌بان به کمیته تعیین وضعیت شکایت کرده و ظاهرا در طول همین هفته تکلیف مشخص خواهد شد.
  • نوبت اثبات رسید

    دنیای اقتصاد: شب دوم از مرحله حذفی یورو ۲۰۲۴ امشب برگزار می‌شود و دو مدعی این رقابت‌ها برابر حریفان کم نام و نشان‌ترشان به میدان می‌روند. از ساعت ۱۹:۳۰ انگلیس که سه نمایش انتقاد‌آمیز در تورنمنت داشته، برابر اسلوواکی قرار می‌گیرد که با برتری برابر بلژیک، شکست مقابل اوکراین و با رومانی به این مرحله رسیده است. همان‌طور که گرت ساوت‌گیت پیش از شروع بازی‌ها هم اشاره کرد اگر انگلیسی‌ها دیگر برنمی‌تابند که سه‌شیرها باز هم دست‌های خالی به لندن برگردند. سمت آسان جدول متعلق به انگلیسی‌هاست و آنها از همین امشب باید خیز قهرمانی بردارند. دیگر بازی امشب هم نبرد ساعت ۲۲:۳۰ میان اسپانیا و گرجستان است. ماتادورها که بهترین نمایش‌های جام را تا این مرحله از خود نشان داده‌اند و گرجستان هم که پدیده یورو بوده است. هرچند بعید به نظر می‌رسد اسپانیا کار سختی داشته باشد.
  • محرم شهرش را عوض می‌کند؟

    تسنیم: گل‌گهر سیرجان فصل گذشته با هدایت مارینوس اوزونیدیس یونانی در جایگاه نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر و نیمه نهایی جام حذفی به کارش پایان داد. این عملکرد توقعات فیروزه‌ای‌پوشان کویر سیرجان را برآورده نکرد و به همین دلیل آنها با گزینه‌های جانشینی سرمربی یونانی وارد مذاکره شدند. محرم نویدکیا سرمربی موفق مس رفسنجان یکی از افرادی است که باشگاه گل‌گهر با آنها مذاکره کرده. تاکنون روند مذاکرات خیلی خوب پیش رفته است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد حداکثر ظرف سه روز آینده خبر این انتقال به ‌صورت قطعی اعلام خواهد شد. البته برخی معتقدند محرم نیم‌نگاهی به پیشنهاد سپاهان هم دارد، بنابراین منتظر تعیین تکلیف طلایی‌پوشان با مورایس است تا با مقایسه دو پیشنهاد بهترین تصمیم را بگیرد. گفتنی است طبق مذاکرات ژوزه مورایس با سپاهان، تا دو روز دیگر سرمربی پرتغالی، پاسخ نهایی خود را برای ادامه همکاری با طلایی‌پوشان ارائه خواهد کرد.
  • سردار شاید بماند

    دنیای اقتصاد: آینده سردار آزمون همچنان مبهم است. درست است که دوران حضور او در رم به پایان رسیده، ولی نمی‌توان ستاره ایرانی را جداشده قطعی دانست. ایسنا به نقل از رسانه‌های خارجی نوشت در روزهای اخیر جلساتی بین مدیران جالوروسی و اطرافیان سردار آزمون برگزار شده که در آن گزینه خرید دائمی بازیکن ایرانی از لورکوزن با ۱۲.۵میلیون یورو مورد بحث قرار گرفته است. تا چند هفته پیش خداحافظی این مهاجم ایرانی قطعی بود، اما امروز نمی‌توان احتمال ماندن او در رم برای فصل بعد را رد کرد؛ چرا که ده‌روسی خوشحال خواهد شد که او را در ترکیب فصل آینده تیمش در اختیار داشته باشد.
  • معجزه در ۲۰۰ روز!

    دنیای اقتصاد: آدمیزاد شکست می‌خورد، اما نباید در هم بشکند، زمین می‌خورد، اما نباید از پا بیفتد، ترک بر می‌دارد، اما نباید فرو بریزد. این شاید مهم‌ترین درس زندگی باشد. هیچ انسانی در جهان وجود ندارد که همیشه کامیاب و ظفرمند باشد. همه شکست می‌خورند، اما مهم این است که چگونه این بحران را مدیریت کنند، که چطور دوباره سر پا شوند و مسیر را ادامه بدهند. در همه حوزه‌ها تا دل‌تان بخواهد مثال موجود است، اما بگذارید نمونه‌ای از جهان جذاب فوتبال در این مطلب داشته باشیم که از قضا این روزها داستانش داغ داغ است.
  • این نسل طلایی خوش‌شانس!

    دنیای اقتصاد: یکی از نکاتی که بعد از قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ زیاد به چشم آمد، عدم رویارویی تیم ملی ایران با رقبایی همچون عربستان و استرالیا بود؛ اتفاقی که از فرط تکرار، تا حدی عجیب شده است. گروه فعلی بازیکنان تیم ملی ایران که البته به صورت خودخوانده لقب «نسل طلایی» دریافت کرده، عمدتا از سال ۲۰۱۵ کنار هم قرار گرفته‌اند که در حقیقت می‌شود سال ۹۴. با این حال جالب است که از آن زمان تا امروز این تیم هرگز با دو رقیب کلاسیکش در قاره مواجه نشده.
  • امروز؛ آغاز یک‌هشتم نهایی یورو

    دنياي اقتصاد: مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های اروپا به پایان رسید و از امروز مرحله یک‌هشتم نهایی این دوره از بازی‌ها آغاز خواهد شد. بر این اساس از ساعت ‌۱۹:۳۰ امروز و در نخستین مسابقه از این مرحله، سوئیس رودرروی ایتالیا قرار خواهد گرفت. آتزوری که در مرحله گروهی نمایش چندان مطلوبی نداشت و در آخرین ثانیه‌ها با به ثمر رساندن گل مساوی برابر کرواسی جواز صعود را به دست آورد، باید در مسابقه امروز اعاده حیثیت کند. در دیگر بازی هم آلمان و دانمارک از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم می‌روند؛ مسابقه‌ای که یادآور پیروزی ۲برصفر دانمارک در فینال یورو ۹۲ است، اما همه می‌دانند که وضعیت امروز با ۳۲ سال پیش خیلی فرق کرده و آلمان میزبان هم در مسابقات این دوره نمایش‌های قابل قبولی داشته است. دیگر مسابقات این مرحله در روزهای آینده برگزار خواهد شد. یکشنبه؛ انگلیس- اسلواکی، اسپانیا-‌گرجستان، دوشنبه؛ فرانسه-‌بلژیک، پرتغال-‌اسلوونی و سه‌شنبه؛ رومانی- هلند، اتریش- ترکیه.
  • مشکل عجیب در پرسپولیس

    دنیای اقتصاد: با وجود آنکه هفته گذشته اسم خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس اعلام شد، اما یکی از خبرگزاری‌ها از عدم صدور مجوز مربی اسپانیایی خبر داده است. «ایسنا» دیروز در بخشی از گزارش خود نوشت: «بعد از هفته‌ها مذاکره با مربیان مختلف، چهار روز قبل باشگاه پرسپولیس رسما با خوان کارلوس گاریدو به توافق رسید و قرارداد همکاری را به امضا رساند، اما با این حال پرسپولیسی‌ها هنوز مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان را برای فعالیت گاریدو در ایران اخذ نکرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که دوشنبه قرار است جلسه شورای برون‌مرزی‌ برگزار شود و در آن درباره صدور مجوز فعالیت گاریدو در ایران تصمیم‌گیری شود. با توجه به اینکه پرسپولیس هنوز مجوز شورای برون‌مرزی را اخذ نکرده، برای گاریدو درخواست ویزا نداده است.»
  • ستاره سرخ‌ها در المپیک پاریس

    دنیای اقتصاد: رسانه‌ها از احتمال حضور اوستون اورونوف، ستاره ازبکستانی پرسپولیس در المپیک پاریس همراه با تیم ملی امید این کشور خبر دادند. به‌طور مشخص سایت «چمپیونات» ازبکستان در این مورد نوشته: «تیمور کاپادزه سرمربی تیم امید ازبکستان در نظر دارد اوستون اورونوف بازیکن تیم پرسپولیس را به عنوان یکی از سه بازیکن بزرگسال ازبکستان به پاریس ببرد. اورونوف که در زمستان سال ۱۴۰۲ با پرسپولیس قرارداد بست، نقش برجسته‌ای در قهرمانی سرخ‌پوشان در لیگ بیست‌وسوم ایفا کرد و طی ۱۵ بازی، آمار هفت گل و یک پاس گل را به نام خود به ثبت رساند.» تیم فوتبال امید ازبکستان با نایب‌قهرمانی در مسابقات زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا، مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۴ را به دست آورد و در گروه سوم این رقابت‌ها با تیم‌های اسپانیا، مصر و جمهوری دومینیکن همگروه است.
  • استثنائا حق با خیابانی است!

    ورزش‌مديا: در شرایطی که نفس ۴۸ تیمی شدن جام‌جهانی و صعود ۸.۵ تیم از آسیا به مرحله نهایی این مسابقات عملا باعث شده بود مسیر بزرگان قاره بسیار هموار شود، اتفاق خوشایندتری هم برای تیم ملی ایران در مراسم قرعه‌کشی رخ داد. قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا در حالی روز پنج‌شنبه برگزار شد که ایران در گروه نخست کنار قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره‌شمالی قرار گرفت. توجه داشته باشید که از هر گروه ۲ تیم به‌طور مستقیم به مرحله نهایی جام‌جهانی صعود می‌کنند و تیم‌های سوم و چهارم راهی پلی‌آف خواهند شد.
  • کاش دروغ باشد!

    دنیای اقتصاد: در شرایطی که تیم ملی ایران تا شهریورماه برنامه خاصی ندارد و قاعدتا باید این روزها را در آرامش و بی‌خبری پشت سر بگذارد، بخشی از مصاحبه اخیر مهدی طارمی در برنامه فوتبال برتر باعث ایجاد حواشی زیادی برای این تیم شده و از جمله گزارش‌هایی به انتشار رسیده که به معنای واقعی کلمه قابل باور نیست. امیدواریم این اخبار صحت نداشته باشد یا دست‌کم در این حد که رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند نباشد، وگرنه اوضاع واقعا خراب است.
  • بازگشت به ۲۲ سال قبل

    دنياي اقتصاد: با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال، قرار است بازی‌های ابتدایی استقلال و پرسپولیس در فصل پیش‌رو به جای ورزشگاه آزادی در ورزشگاه تختی برگزار شود. هرچند با توجه به خوش قولی که از آقایان سراغ داریم، احتمالا باید به مدت زمانی بیش از آنچه که اشاره شده، عادت کنیم! آخرین بار در هجدهمین دوره لیگ ورزشگاه تختی میزبان بازی‌های لیگ برتر بود. پس از آن به دلیل اینکه این مجموعه از پاس کردن بسیاری از استانداردهای برگزاری بازی ناتوان بود، پروژه بازسازی آن شروع شد. هرچند روز گذشته از ورژن آپدیت شده این استادیوم در حضور مدیرکل ورزش استان تهران و رئیس فدراسیون رونمایی شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر