عدم رشد بازار کریپتو با وجود کاهش نرخ بهره در آمریکا

بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) به شکل دقیق بر بازار کار، تورم و ارزش دلار نظارت دارد و سیاست‌های پولی خود را طبق آن‌ها تنظیم می‌کند. زمانی که تورم به سوی هدف ۲ درصدی فدرال رزرو حرکت می‌کند، این اتفاق راه را برای کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی با تأمین سرمایه لازم به بانک‌ها باز می‌کند،‌ به‌ویژه زمانی که اقتصاد نشانه‌هایی از ضعف نشان می‌دهد.

خبر مرتبط
بانک مرکزی روسیه نرخ بهره خود را تغییر نداد

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره اصلی خود را رای پنجمین جلسه متوالی ثابت نگه داشت.

به نوشته کوین تلگراف، تازه‌ترین داده‌های مربوط به معیار مورد ترجیح فدرال رزرو برای تورم حاکی از آن است که سرعت رشد تورم در ماه می با کاهش همراه شده است. در این مدت‌زمان، افزایش قیمت‌ها در آمریکا، آهسته‌ترین رشد خود از مارس ۲۰۲۱ را ثبت کردند. شاخص هزینه‌های مصرف شخصی هسته که هزینه‌های مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، در ماه می و طبق یک مقیاس یک‌ساله، ۲/۶ درصد رشد داشت که مطابق با پیش‌بینی اقتصاددانان بود.

از لحاظ تئوری، بازار رمزارزها باید از افزایش امیدها درباره کاهش نرخ بهره منفعت ببرد. با این حال، موفقیت نسبی فدرال رزرو در کنترل تورم، باعث تقویت شاخص دلار شده است. در حال حاضر شاخص دلار در سطح ۱۰۶ قرار دارد که بالاترین سطح آن از نوامبر ۲۰۲۳ است. در واقع هر زمان که شاخص دلار تقویت می‌شود، بر بازار رمزارزها تأثیر منفی می‌گذارد.

این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نسبتا اطمینان دارند که فرود نرم اقتصادی (کاهش تورم بدون وقوع رکود) رخ می‌دهد. در این مورد، معامله‌گران احتمالا انتظار دارند بازارهای سهام به ثبت رکوردهای جدید ادامه داده و شوک قابل توجهی در بازار املاک و مستغلات نیز رخ دهد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز شنبه (۹ تیر) از ۶۰ هزار و ۳۸۲ دلار تا ۶۱ هزار و ۱۹۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۸:۵۷ به وقت ایران، ۶۰ هزار و ۹۷۵ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۷۰ دلار بیشتر شده است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷/۹۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود ۵ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۳ هزار و ۳۸۰ دلار تا ۳ هزار و ۴۰۸ دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت ۱۸:۵۷ به وقت ایران، ۳ هزار و ۳۸۷ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۲۵ دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در ۲۴ ساعت گذشته ۸/۹۹ میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود ۳ درصد کاهش یافته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.