شماره روزنامه ۶۰۴۴
|

  • ایرانی‌ها گران‌تر از اشمایکل!

    در مورد افزایش سرسام‌آور قیمت برخی بازیکنان ایرانی زیاد صحبت شده و البته که این، درد هر تابستان است. در هر پنجره نقل‌وانتقالاتی ارقامی به عنوان دستمزد پیشنهادی به بازیکنان مطرح می‌شود که نه تناسبی با وضعیت اقتصادی کشور و مناسبات حقیقی باشگاه‌داری در ایران دارد و نه با کیفیت خیلی از این نفرات جور در می‌آید. با این حال گاهی برخی فکت‌های بین‌المللی، این داغ را دردناک‌تر هم می‌کند.
  • شاید راست می‌گویی؛ اما...

    دنیای‌اقتصاد: حمله دوباره خداداد عزیزی به امیر قلعه‌نویی نشان می‌دهد او هنوز هم چیزهایی در چنته دارد که به سرمربی تیم ملی نهیب بزند. حرف‌های انتقادی خداداد روی آنتن زنده از چند جهت قابل تامل به نظر می‌رسید و به همین راحتی نباید از کنار آنها عبور کرد.
  • مرگ قهرمان

    دنياي اقتصاد: با برآیند چند سال اخیر که از نمایش‌های تیم ملی ایتالیا شاهد بودیم، به نظر نمی‌رسید آنها بتوانند قهرمانی‌شان در یورو را تکرار کنند، اما انتظارش هم نمی‌رفت که برابر سوئیس زانو بزند. آن هم به این شکل که آتزوری ادامه‌دهنده یک طلسم مهم در جام ملت‌های اروپا باشد و البته سرمربی نامدارش با یک ژست طلبکارانه، هم بازیکنانش را تحقیر کند و هم ارزش کار خودش را بالا ببرد.
  • نوبت گلزنان رسید

    دنياي اقتصاد: مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ امشب با دو دیدار پیگیری می‌شود. ابتدا از ساعت ۱۹:۳۰ در یکی از حساس‌ترین مسابقات جام تا این مرحله، فرانسه به مصاف بلژیک می‌رود. هرچند شیاطین سرخ اروپا تیم چندان آماده‌ای نشان نداده‌اند، اما از خروس‌ها هم انتظار بیشتری می‌رفت. نبرد امشب، دوئل دو ستاره‌ای است که چشم‌ها در خط حمله به آنها دوخته شده است. روملو لوکاکو که تاکنون آقای گل‌های آفسایدی جام بوده و کیلیان امباپه هم که پس از شکستگی بینی هنوز نتوانسته تاثیر چندانی در ترکیب فرانسه داشته باشد. از ساعت ۲۲:۳۰ هم پرتغال در دیداری که روی کاغذ آسان به نظر می‌رسد، به مصاف اسلوونی می‌رود. احتمالا شخصیت نخست این بازی هم کریستیانو رونالدو باشد که هنوز در یورو موفق به گلزنی نشده و اگر امشب هم ناکام باشد، شاید درصورت صعود سلسائو در بازی‌های آینده نیمکت‌نشین شود.
  • با یک چشم بازی نکن!

    دنياي اقتصاد: زمستان سال قبل بود که برخورد شدید کوین یامگا با امید حامدی‌فر در تمرین استقلال، منجر به آسیب‌دیدگی شدید ستاره فرانسوی استقلال از ناحیه چشم شد. درحالی که شنیده می‌شود هنوز بینایی یک چشم یامگا بازنگشته است، پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد در قانون کلی پزشکی-ورزشی و در ورزش‌هایی که تماس وجود دارد، به بازیکنان توصیه می‌شود با یک چشم بازی نکنند تا چشم دیگر دچار آسیب‌دیدگی نشود. در ورزش فوتبال، هم تماس بدنی وجود دارد و هم اینکه ممکن است توپ به چشم برخورد کند. در صورتی که گزارش وضعیت چشم یامگا به ایفمارک ارائه شود، طبق قوانین شاید الزامی نباشد، ولی حتما توصیه می‌شود که این بازیکن تا زمانی که چشمش بهبود نیافته است، با یک چشم بازی نکند. از باشگاه استقلال نیز خبر می‌رسد که یامگا از لیست خارج می‌شود تا وضعیت او تا پایان نیم‌فصل مشخص شود.
  • دلیل اختلاف پرسپولیس و اوسمار

    ایسنا: در زمان مذاکرات اوسمار ویرا با پرسپولیس، دو طرف بر سر قرارداد ۵۰۰ هزار دلاری برای سال اول و ۵۵۰ هزار دلاری برای سال دوم توافق می‌کنند، اما چند روز بعد، اوسمار خواهان افزایش ۵۰ هزار دلاری قرارداد می‌شود که این موضوع با مخالفت پرسپولیس همراه می‌شود. در ادامه مذاکرات میان طرفین برای رسیدن به توافق بر سر این ۵۰ هزار دلار ادامه پیدا می‌کند، اما در میانه راه مربی برزیلی میز مذاکره را ترک و مذاکرات خود با بوریرام تایلند را پیگیری و در نهایت هم با این باشگاه قرارداد امضا می‌کند. گویا اوسمار به یکی از دوستانش در باشگاه پرسپولیس گفته که با بوریرام تایلند قراردادی ۷۰۰هزار دلاری امضا کرده است. این یعنی اگر ادعای مربی برزیلی درست باشد، او به خاطر ۲۰۰ هزار دلار بیشتر، بوریرام را به پرسپولیس ترجیح داده است.
  • بازی تکراری آقای ثروتمند!

    دنياي اقتصاد: یکی از ناکامان فصل گذشته لیگ برتر تراکتور بود؛ تیمی که در پایان مسابقات رتبه‌ای بهتر از چهارمی به دست نیاورد و با خداحافظی از جام حذفی در مرحله یک‌چهارم نهایی، یک فصل بدون موفقیت دیگر را هم پشت سر گذاشت. مجموعه این اتفاقات باعث شد در یکی از آخرین مسابقات خانگی تراکتور، گروهی از هواداران این تیم علیه محمدرضا زنوزی شعارهای تند سر بدهند؛ آنچه به مذاق مالک تراکتور خوش نیامد و تصمیم به واگذاری تیم گرفت. این البته نخستین بار نبود که زنوزی دم از ترک باشگاه می‌زد، اما این مرتبه موضوع آن‌قدر جدی دنبال شد که چند باری هم سایت‌ها خبر تغییر مالک تیم و حتی بازگشت تراکتور به هیات فوتبال آذربایجان شرقی را منتشر کردند، اما در نهایت زنوزی ماندگار شد و حالا فصل جدید لیگ برتر برای تیم تبریزی با حضور خود او استارت خواهد خورد.
  • این نشانه‌ها را جدی بگیرید

    دنیای اقتصاد: علاقه باشگاه‌های ایرانی به جذب ستاره‌های کشورهای اطراف که معمولا مسابقات داخلی‌شان در سطح پایین‌تری پیگیری می‌شود از مدت‌ها قبل مرسوم بوده، اما در سال‌های اخیر علاوه بر اینکه این اتفاق رواج بیشتری پیدا کرده، تعداد بازیکنان مورد نظر هم افزایش یافته است. می‌ترسیم وضعیت به گونه‌ای پیش برود که لیگ برتر ایران تبدیل شود به منتخب باشگاه‌های ازبکستان و عراق!
  • بهترین چرخش ممکن!

    دنياي اقتصاد: شاید زمانی که این مطلب را می‌خوانید، تکلیف قفس توری استقلال مشخص شده باشد. شاید هم خیر و هنوز همه‌چیز حول حواشی و اخبار پیش برود. اما هر اتفاقی رخ دهد، استقلالی‌ها نشان دادند که پشت کاپیتان تیمشان ایستاده‌اند. بازیکن‌فن بودن پدیده مذمومی در دنیای فوتبال است که با همه‌گیر شدن فضای مجازی، ترویج بیشتری هم پیدا کرده است.
  • بیرو نقره‌داغ می‌شود؟

    دنياي اقتصاد: مساله علیرضا بیرانوند همچنان جزو مباحث داغ و جنجالی فوتبال ایران است. به‌طور کلی می‌دانید که او قراردادش با پرسپولیس را به شکل یکطرفه فسخ کرده، مورد خشم هواداران قرار گرفته و البته مدیران باشگاه هم سفت و سخت عقیده دارند رفتارش در این زمینه غیرقانونی بوده است. باشگاه رسما از دست این دروازه‌بان به کمیته تعیین وضعیت شکایت کرده و ظاهرا در طول همین هفته تکلیف مشخص خواهد شد.
  • نوبت اثبات رسید

    دنیای اقتصاد: شب دوم از مرحله حذفی یورو ۲۰۲۴ امشب برگزار می‌شود و دو مدعی این رقابت‌ها برابر حریفان کم نام و نشان‌ترشان به میدان می‌روند. از ساعت ۱۹:۳۰ انگلیس که سه نمایش انتقاد‌آمیز در تورنمنت داشته، برابر اسلوواکی قرار می‌گیرد که با برتری برابر بلژیک، شکست مقابل اوکراین و با رومانی به این مرحله رسیده است. همان‌طور که گرت ساوت‌گیت پیش از شروع بازی‌ها هم اشاره کرد اگر انگلیسی‌ها دیگر برنمی‌تابند که سه‌شیرها باز هم دست‌های خالی به لندن برگردند. سمت آسان جدول متعلق به انگلیسی‌هاست و آنها از همین امشب باید خیز قهرمانی بردارند. دیگر بازی امشب هم نبرد ساعت ۲۲:۳۰ میان اسپانیا و گرجستان است. ماتادورها که بهترین نمایش‌های جام را تا این مرحله از خود نشان داده‌اند و گرجستان هم که پدیده یورو بوده است. هرچند بعید به نظر می‌رسد اسپانیا کار سختی داشته باشد.
  • محرم شهرش را عوض می‌کند؟

    تسنیم: گل‌گهر سیرجان فصل گذشته با هدایت مارینوس اوزونیدیس یونانی در جایگاه نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر و نیمه نهایی جام حذفی به کارش پایان داد. این عملکرد توقعات فیروزه‌ای‌پوشان کویر سیرجان را برآورده نکرد و به همین دلیل آنها با گزینه‌های جانشینی سرمربی یونانی وارد مذاکره شدند. محرم نویدکیا سرمربی موفق مس رفسنجان یکی از افرادی است که باشگاه گل‌گهر با آنها مذاکره کرده. تاکنون روند مذاکرات خیلی خوب پیش رفته است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد حداکثر ظرف سه روز آینده خبر این انتقال به ‌صورت قطعی اعلام خواهد شد. البته برخی معتقدند محرم نیم‌نگاهی به پیشنهاد سپاهان هم دارد، بنابراین منتظر تعیین تکلیف طلایی‌پوشان با مورایس است تا با مقایسه دو پیشنهاد بهترین تصمیم را بگیرد. گفتنی است طبق مذاکرات ژوزه مورایس با سپاهان، تا دو روز دیگر سرمربی پرتغالی، پاسخ نهایی خود را برای ادامه همکاری با طلایی‌پوشان ارائه خواهد کرد.
  • سردار شاید بماند

    دنیای اقتصاد: آینده سردار آزمون همچنان مبهم است. درست است که دوران حضور او در رم به پایان رسیده، ولی نمی‌توان ستاره ایرانی را جداشده قطعی دانست. ایسنا به نقل از رسانه‌های خارجی نوشت در روزهای اخیر جلساتی بین مدیران جالوروسی و اطرافیان سردار آزمون برگزار شده که در آن گزینه خرید دائمی بازیکن ایرانی از لورکوزن با ۱۲.۵میلیون یورو مورد بحث قرار گرفته است. تا چند هفته پیش خداحافظی این مهاجم ایرانی قطعی بود، اما امروز نمی‌توان احتمال ماندن او در رم برای فصل بعد را رد کرد؛ چرا که ده‌روسی خوشحال خواهد شد که او را در ترکیب فصل آینده تیمش در اختیار داشته باشد.
  • معجزه در ۲۰۰ روز!

    دنیای اقتصاد: آدمیزاد شکست می‌خورد، اما نباید در هم بشکند، زمین می‌خورد، اما نباید از پا بیفتد، ترک بر می‌دارد، اما نباید فرو بریزد. این شاید مهم‌ترین درس زندگی باشد. هیچ انسانی در جهان وجود ندارد که همیشه کامیاب و ظفرمند باشد. همه شکست می‌خورند، اما مهم این است که چگونه این بحران را مدیریت کنند، که چطور دوباره سر پا شوند و مسیر را ادامه بدهند. در همه حوزه‌ها تا دل‌تان بخواهد مثال موجود است، اما بگذارید نمونه‌ای از جهان جذاب فوتبال در این مطلب داشته باشیم که از قضا این روزها داستانش داغ داغ است.
  • این نسل طلایی خوش‌شانس!

    دنیای اقتصاد: یکی از نکاتی که بعد از قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ زیاد به چشم آمد، عدم رویارویی تیم ملی ایران با رقبایی همچون عربستان و استرالیا بود؛ اتفاقی که از فرط تکرار، تا حدی عجیب شده است. گروه فعلی بازیکنان تیم ملی ایران که البته به صورت خودخوانده لقب «نسل طلایی» دریافت کرده، عمدتا از سال ۲۰۱۵ کنار هم قرار گرفته‌اند که در حقیقت می‌شود سال ۹۴. با این حال جالب است که از آن زمان تا امروز این تیم هرگز با دو رقیب کلاسیکش در قاره مواجه نشده.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر