این آجیل ها برای کودکان ضروری هستند!

رپرتاژ آگهی: مغز دانه هایی مانند : پسته، بادام، فندق، گردو خشک و میوه های خشک مانند : کشمش، کشمش سبز، کشمش سبز تیزابی، برگه آلو بخارا، قیسی خشک، برگه هلو، برگه زردآلو، برگه آلو، برگه آلوچه، برگه آلبالو، خرما، انجیر خشک. خشکبار جزء آجیل محسوب نمی شود و در قدیم آن را میوه خشک می گفته اند. (این مطلب با اقتباس از وبلاگ آجیل سرای آجیل چی نوشته شده است.)

بسیاری از عموم تصور می کنند، خشکبار تنها مواد خوراکی و تنقلاتی هستند که صرفاً جهت سرگرمی استفاده می شوند و فایده آن چنانی برای بدن ندارند. اما این گونه افراد از خواص خشکبار اطلاعی ندارند و نمی دانند که خشکبار سرشار از مواد پروتئینی و معدنی است. خشکبار به تکه های خشک شده برخی میوه ها مثل : انگور، آلو، توت، زردآلو و مغز دانه ها گفته می شود. این میوه ها پس از خشک شدن و از دست دادن آب خود، میزان قند و برخی دیگر از خواص آنها افزایش می یابد. توصیه می شود به جای خرید تنقلات صنعتی با مواد نگهدارنده و مضرات فراوان برای کودکان، خشکبار را جایگزین خوراکی های مضر و تنقلات کنید.

خواص خشکبار و آجیل در لاغری افراد و کودکان:

بیشتر آجیل ها دارای پروتئین و چربی های غیر اشباع و کربوهیدرات ها هستند که تمام این ها برای بدن مفید و ضروری هستند. در نتیجه هر فردی در زندگی خود می تواند انواع آجیل ها و مغزها را مصرف کند تا نیازهای بدن خود را تأمین کند. نکته جالبی که می تواند در مورد آجیل ها به آن اشاره کرد، این است که آجیل ها باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شوند که همین دلیل محکمی برای کاهش وزن می باشد. (برای خرید آجیل روی لینک کلیک کنید.)

آجیل جزء آن دسته خوراکی های جایگزینی است که مصرف مرتب آنها توصیه می شود. آجیل، علاوه بر آن که باعث می شود سریع تر احساس سیری کنید، از جمله انواع دانه های کم کالری است که مصرف آنها باعث چاقی نمی شود. انواع مختلفی از آجیل وجود دارد که می توانید برخی از آنها را مستقیماً میل کنید، یا جهت بهبود طعم، آنها را بو بدهید یا به اشکال دیگری فرآوری کنید.

بادام زمینی

باید بیان نمود، شاید کره بادام زمینی وجه خوبی به عنوان یک جز صبحانه پرچرب نداشته باشد، اما خود بادام زمینی یکی از آجیل های مفید برای کودکان است، چون مواد غذایی و خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد. علاوه بر این، در بادام زمینی مواد غذایی مثل کلسیم، روی، آهن و فسفر به میزان زیادی وجود دارند که برای جلوگیری از کم خونی، پوکی استخوان و سلامت پوست و موی کودکان مفید هستند. بنابراین، قرار دادن بادام زمینی در برنامه غذایی کودکتان انتخاب عاقلانه‌ای است. از اینرو، حتی اگر کودکتان دوست نداشته باشد بادام زمینی را به تنهایی بخورد، می‌توانید برای او کره بادام زمینی را تهیه کنید.

پسته:

پسته جزء بهترین آجیل برای لاغری است که هر فردی می تواند آن را در برنامه غذایی خود جای دهد؛ زیرا بعد از مصرف آن، در بدن انسان احساس سیری کاذب ایجاد می شود که فرد را از خوردن غذاهای پرچرب و تنقلات باز می دارد. در نتیجه افراد با خوردن پسته ساعت ها احساس گشنگی نمی کنند. برای رسیدن به وزن ایده آل و کاهش وزن محسوسی، باید خوردن پسته را در دراز مدت امتحان کنید تا نتایج آن را مشاهده کنید. زمانی که پسته در فرد سیری کاذب ایجاد می کند، بدن مجبور می شود از چربی و کالری انباشته شده در بدن استفاده کند در نتیجه در دراز مدت فرد دچار لاغری می شود.

گردو:

گردو یکی دیگر از بهترین آجیل برای لاغری است که دارای چربی های غیر اشباع می باشد. وجود چربی های غیر اشباع در گردو باعث سلامت قلب می شود. بهتر است بدانید این چربی ها در گردو نسبت به دیگر آجیل ها بیشتر است؛ در نتیجه در کاهش وزن نسبت به دیگر آجیل ها موفق تر است. با مصرف گردو می توانید بدن خود را از بیماری های قلبی و عروقی محافظت کنید. وجود اسید آلفا لینولنیک در گردو باعث کاهش و در نهایت لاغری فرد می شود. در گردو نیز مانند سایر آجیل ها اسید های چرب سودمندی وجود دارد که به کاهش وزن در فرد کمک می کند.

خون سازی و درمان کم خونی:

✓ یکی از خواص خشکبار، خون سازی و درمان کم خونی است. در حال حاضر کم خونی به عنوان یک بیماری شایع در میان افراد جامعه به خصوص بانوان به شمار می آید. پزشکان برای درمان آن راه های گوناگونی ارائه داده اند. یکی از این راه های مناسب برای برطرف کردن کم خونی و کمک به درمان آن استفاده از خشکبار است. برای این منظور می توان از موادی چون پسته، فندق، کشمش، بادام زمینی و گردو استفاده نمود. البته پیشنهاد می شود تا جهت بهره مندی بیشتر از خواص خشکبار این گونه مواد را به صورت خام استفاده نمائید.

استفاده آجیل و خشکبار برای بدنسازی و ورزش کودکان:

مصرف بادام زمینی بهترین راه برای افرادی ست که می خواهند پروتئین بیشتر به رژیم غذایی خود اضافه کنند. بادام زمینی به طور قابل توجهی دارای مواد مغذی ضروری است. به همین دلیل بادام زمینی برای بدنسازی بسیار مفید می باشد. جالب است بدانید با وجود اینکه بادام زمینی جزء حبوبات محسوب می شود اما بیشتر مردم آن را به عنوان آجیل می شناسند.

پسته حاوی مقدار زیادی پروتئین و دیگر مواد مغذی حیاتی است و یکی دیگر از آجیل های مناسب بدنسازی می باشد؛ علاوه بر این یک منبع عالی از اسید های چرب سالم و آنتی اکسیدان ها می باشد.

گردو نسبت به دیگر مغزها دارای کالری بیشتری است، اما در عوض کربوهیدرات کمتری نسبت به بقیه دارد. مقدار کالری بالای آن به دلیل چربی بالای آن است. با این حال، چربی های موجود در گردو عمدتاً PUFA ها هستند، که مزایای سلامتی زیادی دارد. این درحالی است که گردو به عنوان یک مغز با چربی های بسیار مفید شناخته می شود. همچنین یک منبع عالی از پروتئین و دیگر مواد مغذی است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.