ضربه سنگین اوکراین به روسیه/ مسکو نقره داغ شد+ جزئیات

سخنگوی این شرکت فولادسازی روسی در این باره گفت: حمله دیگری با فوجی از پهپادها به منطقه کارخانه متالورژی نوولیپتسک که محصولات غیرنظامی تولید می‌کند، گزارش شده است.

این سخنگو در حالی که این حمله را «بی‌معنی» خواند، افزود که حمله این پهپادها فقط منجر به جوشکاری اضافی شده است.

خبر مرتبط
فرار مردان اوکراینی از جبهه‌های جنگ؛ «نمی‌خواهیم بمیریم»

روزنامه گاردین به تازگی درباره تلاش مردان اوکراینی برای فرار از جبهه‌های جنگ نوشته است.

خبرگزاری «رویترز» نیز اوایل اردیبهشت ماه به نقل از یک منبع اطلاعاتی اوکراین نوشته بود که در حمله پهپادهای کی‌یف به کارخانه متالورژی نوولیپتسک، بخشی از «ایستگاه اکسیژن» آن آسیب دیده است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه از «آزادسازی» مناطق «اسپورنویه» و «نووالکساندروکا» در جمهوری خلق دونتسک (DPR) توسط ارتش این کشور خبر داد.

این وزارتخانه افزود: واحدهای «مرکز گروه‌های جنگی ارتش روسیه» پنج ضدحمله ارتش اوکراین را در ۲۴ ساعت گذشته دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های مرکز گروه‌های جنگی روسیه موقعیت تاکتیکی خود را بهبود بخشیده و در ۲۴ ساعت گذشته به تشکیلات چهار تیپ ارتش اوکراین و یک تیپ گارد ملی اوکراین حمله کردند.

به گفته این وزارتخانه، ارتش اوکراین طی روز گذشته ۲۸۵ سرباز، یک تانک و یک موشک‌انداز چندگانه «گراد» (Grad) و همچنین یک انبار تسلیحات را در نتیجه اقدامات «گروه نبرد شمال روسیه» از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گزارش داد که پدافند هوایی این کشور ۷۲ پهپاد اوکراینی، ۲ موشک «نپتون-ام‌دی» و ۹ موشک «هیمارس» را در ۲۴ ساعت منهدم کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.