برگزاری دوره جامع آمادگی آزمون کارگزاری گمرک در مؤسسه armanepl با تخفیف ویژه در تیر ماه 1403 (حق العمل کاری گمرک)

رپرتاژ آگهی: آن‌ها پس از شرکت در دوره کارگزاری گمرک باید در آزمون شرکت کنند و سعی کنند نمره قبولی را بگیرند. بنابراین اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید باید بدانید که پس از قبولی در آن می‌توانید پروانه حق العمل کاری خود را بگیرید. این آزمون شرایط قوانین و ویژگی‌هایی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

حق العمل کاری چیست؟

اگر می‌خواهید به صورت دقیق بدانید حق العمل کار چه کسی است و چه کاری می‌کند، این مقاله را دنبال کنید. حق العمل کار فردی است که در آزمون کارگزاری گمرک پذیرفته شده و مشغول به کار گمرکی است. افرادی که در این حوزه مشغول هستند باید تجربه کافی داشته باشند و با قوانین و مقررات کالاهای گمرک آشنایی کامل داشته باشد. این افراد امور گمرکی مربوط به واردات صادرات کالاها را انجام می‌دهند. لازمه فعالیت مناسب آن‌ها، آشنایی با آخرین قوانین و تغییرات کالاهای گمرکی است. بسیاری از افراد بر این باورند که فعالیت ترخیص کار با حق العمل کار یکسان است. شغل ترخیص کار به گونه‌ای است که از صاحب کالا وکالت می‌گیرد و کالای آن را از گمرک ترخیص می‌کند. حق العمل کار در گمرک مشغول است و به صورت مستقیم کالا را ترخیص می‌کند.در کلاس کارگزاری گمرک تمام وظایف و شرایط کار در این حوزه‌ها آموزش داده می‌شود.

دریافت کارت حق العمل کاری

کار در گمرک یکی از مشاغلی است که رعایت قوانین و مقررات برای ترخیص کالا در آن حرف اول را می‌زند. در صورتی که این قوانین را رعایت کنید، می‌توانید مجوز دریافت کنید و مشغول به کار باشید. معمولا دریافت مجوز کار به عنوان حق العمل کار ساده نخواهد بود. یکی از بهترین راه‌های دریافت کارت حق العمل کاری، شرکت در آزمون حق العملکاری گمرک است. بسیاری از افراد که اکنون در این حوزه فعالیت می‌کنند، از طریق آزمون کارگزاری موفق به دریافت کارت حق العمل کاری شده‌اند. در صورتی که در این آزمون موفق شوید، کارت عضویت به مدت ۲ سال دریافت می‌کنید.

گمرک

آزمون حق العمل کاری

در طی آزمون کارگزاری گمرک فعالیت‌ها و مهارت‌های مرتبط با امور گمرک که به ترخیص کالای افراد مرتبط است، سنجیده می‌شود. شرکت در دوره‌های مرتبط با حق العمل کاری پیش از آزمون به شما کمک زیادی می‌کند. به دلیل این‌که تاریخ آزمون کارگزاری گمرک در بهمن ماه مشخص شده است، این آزمون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این آزمون به صورت دوره‌ای برگزار نمی‌شود و ممکن است در هر چند سال یک بار انجام شود. سوالات آزمون کارگزاری از منابع گفته شده توسط گمرک جمهوری اسلامی انتخاب می‌شود. این آزمون شامل 100 سوال تستی است.

شرایط شرکت در آزمون کارگزاری گمرک

برای ثبت نام کارگزاری گمرک افراد باید دارای شرایط لازم باشند. شرایط لازم برای شرکت در این آزمون به شرح زیر است:

  • عدم سوء پیشینه کیفری و سابقه قاچاق گمرکی

  • داشتن حداقل مدرک کاردانی مرتبط به این کار مانند رشته امور گمرکی( در غیر این صورت باید حداقل مدرک کارشناسی دیگر رشته‌ها را داشته باشید )

  • عدم اشتغال در دولت

  • حداقل ۲۵ سال سن

  • تابعیت ایرانی

  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائمی برای آقایان

دوره‌های حق العمل کاری

پیش از انجام آزمون، دوره‌هایی با نام دوره حق العملکاری برگزار می‌شود. در این دوره‌ها استادهای با تجربه این مهارت‌ها را به شما آموزش می‌دهند. دکتر رضا گلی، دکتر راشدی اشرفی و استاد محمد مهدی برفامی از اساتیدی هستند که این دوره‌ها را برگزار می‌کنند و در سال‌های قبل بیش از پنجاه درصد قبولی داشتند. این اساتید دوره‌های خود را در متدهای مختلف برگزار می‌کنند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حذف منابع غیر کاربردی و اضافی آزمون و علاوه برآن برگزاری کلاس های نکته و تست است. این دوره‌ها با هدف کمک به قبولی شما در آزمون گمرک برگزار می‌شود. اساتید این دوره از تجربیات شخصی خود استفاده می‌کنند تا آموزش برای شما کامل باشد و تکیه تدریس اساتید روی مباحثی هست که بیشترین تعداد تست را در آزمون پایانی شامل میشود. شما می‌توانید با شرکت در این کلاس‌ها شانس قبولی بیشتری در آزمون کارگزاری داشته باشید.

آزمون گمرک

منابع آزمون کارگزاری گمرک

برای افزایش مهارت افرادی که قصد شرکت در آزمون کارگزاری گمرک را دارند، منابعی ارائه می‌شود که از این منابع کارگزاری گمرک تعداد مشخصی سوال تستی در آزمون وجود دارد. تعداد سوالات آزمون حق العمل کاری گمرک۱۰۰ سوال تستی ست که در این آزمون نمره منفی با تاثیر یک سوم لحاظ می‌شود.

منابع آزمون کارگزاری گمرک به شرح زیر است:

  • قانون امور گمرکی مصوب 1390 و آیین نامه اجرایی آن (45 سوال در آزمون)

  • اصول طبقه‌بندی کالا ( 15 سوال در آزمون)

  • قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی آن ( 11 سوال در آزمون)

  • قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه‌های اجرایی مربوطه ( 7 سوال در آزمون)

  • کنوانسیون‌های بین‌الملل و تجدید نظر شده کیوتو ( 6 سوال در آزمون)

  • اینکو‌ترمز 2020 ( 6 سوال در آزمون)

  • اصلاحات گمرکی به زبان انگلیسی ( 5 سوال در آزمون)

  • قوانین و مقررات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ( 5 سوال در آزمون)

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارگزاری گمرک را دارند، میبایست مدارک خود را به صورت کامل و بدون نقص آماده کنند و از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. برای ثبت نام در آزمون حق العملکاری گمرک باید فرم ثبت نام را با اطلاعات صحیح پر کنید. از آن‌جایی که قبولی در این آزمون برای داوطلبان بسیار مهم است، باید در ارسال مدارک و پر کردن فرم ثبت نام دقت کنند.

مدارک برای ثبت نام در آزمون کارگزاری گمرک:

  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی

  • عکس 3*4 به صورت اسکن شده

  • کارت پایان خدمت یا معافیت

  • مدارک تحصیلی

  • آدرس محل سکونت و کد پستی

  • واریز هزینه ثبت نام آزمون

سخن پایانی

آزمون کارگزاری گمرک برای افرادی که قصد دریافت کارت حق العمل کاری دارند، بسیار مهم است. در این مقاله این حوزه کاری را به صورت کامل توضیح دادیم. اکنون شما اطلاعات کافی راجع به شرایط ثبت نام در این آزمون، مدارک لازم و کلاس‌های پیش از آزمون دارید. امیدواریم این مقاله در راه کسب کارت کارگزاری گمرک برای شما مفید واقع شود.

شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ثبت نام در دوره آمادگی آزمون کارگزاری گمرکی به آدرس اینترنتی https://arman-epl.ir  مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۴۰۸۸۴۱۲۵-۰۲۱ تماس گرفته و از مشاوره رایگان با کارشناسان آموزشی ما بهره‌مند شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.