چرا افزایش سرمایه صندوق توسعه فناوری ایرانیان، برای شرکت های دانش بنیان و تولیدی مهم است؟

این صندوق توانسته است بیش از ۲۶،۰۰۰ میلیارد ریال انواع خدمات مالی به شرکت های فعال در این زیست بوم ارائه دهد و اینک با هدف افزایش توان صندوق در ارائه بیشتر و بهتر این خدمات، سرمایه ثبتی خود را از ۱،۱۰۰ میلیارد ریال به ۱،۵۷۰ میلیارد ریال، افزایش داده است.

تاثیر افزایش سرمایه صندوق ایرانیان در خدمات قابل ارائه

با توجه به افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان، تولید محصولات پیچیده و با فناوری بالا توسط آنها، افزایش اعتماد بخش های مختلف دولتی و خصوصی به جوانان فعال در شرکت های دانش بنیان، شاهد نفوذ بیشتر آنها در اقتصاد کشور هستیم که افزایش در تعداد و مبلغ قراردادهای منعقد شده با کارفرمایان مختلف شاهدی بر این مدعاست، لذا در نتیجه این اتفاقات در کنار شرایط تورمی،‌ نیاز به صدور ضمانت نامه های با مبلغ بالاتر، بیشتر از گذشته حس می‌شود.

دراین راستا، صندوق ایرانیان علیرغم افزایش سرمایه قبلی در زمستان ۱۴۰۱، در تابستان ۱۴۰۲، مجددا سرمایه ثبتی خود را افزایش داده و به عدد ۱،۵۷۰ میلیارد ریال رسانده است.

با توجه به محدودیت های قانونی موجود در زمینه فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری که هر صندوق می تواند تا ۱۲ برابر سرمایه ثبتی خود ضمانت نامه فعال داشته باشد، لذا با افزایش سرمایه رخ داده، ظرفیت صندوق ایرانیان برای صدور ضمانت نامه افزایش شایان توجهی کرده است.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه هر صندوق می تواند تا ۸۰ درصد سرمایه ثبتی خود برای هر شرکت متقاضی، ضمانت نامه صادر کند، لذا در حال حاضر امکان صدور ضمانت نامه در یک یا چند فقره برای هر شرکت تا سقف ۱،۲۵۶ میلیارد ریال وجود دارد.

آیا خدمات صندوق ایرانیان فقط برای شرکت ها و محصولات دانش بنیان است؟

آیا خدمات صندوق ایرانیان فقط برای شرکت ها و محصولات دانش بنیان است؟

با توجه به اینکه صندوق ایرانیان در زیست بوم اقتصاد دانش بنیان قرار دارد، لذا بیشتر خدمات صندوق برای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دارد، بخصوص در بحث تسهیلات که این خدمات از محل منابع خط اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی و صرفا برای شرکت های دانش بنیان قابل ارائه است.

اما در بحث ضمانت نامه، علاوه بر امکان ارائه این خدمت به شرکت های دانش بنیان ( چه برای محصول دانش بنیان و چه برای محصول غیر دانش بنیان آنها)، امکان ارائه ضمانت نامه برای شرکت های فناور( شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری)، شرکت های تولیدی و نیز شرکت های بازرگانی نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که همه این شرکت ها بایستی نزد صندوق تشکیل پرونده داده و مورد ارزیابی قرار گیرند و در نهایت بر اساس حد اعتباری مشخص شده برای هر شرکت، امکان صدور انواع ضمانت نامه پیمانی وجود دارد.

انواع ضمانت نامه های صادره و مزایای در نظر گرفته شده چیست؟

صندوق توسعه فناوری ایرانیان، امکان صدور انواع ضمانت‌نامه‌های پیمانی شامل ضمانت‌نامه مناقصه، مزایده، ارجاع فرایند کار، حسن انجام تعهدات، پیش پرداخت و گمرکی را دارد و صدور ضمانت نامه تعهد پرداخت نیز برای شرکت هایی که نزد صندوق ایرانیان پرونده داشته و سابقه دریافت ضمانت نامه پیمانی دارند و همچنین سایر شرکت های معتبر با تشخیص کارگروه ارزیابی صندوق، امکان پذیر می باشد.

لازم به ذکر است که این ضمانت نامه ها همان ارزش و اعتبار ضمانت نامه بانکی را دارد و از این لحاظ فرقی بین آنها نیست. جز اینکه صندوق ایرانیان تلاش می کند که با شرایط سهل تر برای شرکت های متقاضی کار صدور ضمانت نامه را انجام دهد و در صورت واخواست توسط کارفرما نیز، همانند ضمانت نامه های بانکی عمل می شود.

صندوق ایرانیان

صندوق ایرانیان در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان 50 درصد تخفیف در اخذ ودیعه‌ی ضمانت‌نامه های پیمانی قائل شده است، لذا درصد سپرده یا همان ودیعه مربوط به صدور ضمانت نامه پیمانی برای شرکت های دانش بنیان، 5 درصد مبلغ ضمانت نامه و برای شرکت های فناور و تولیدی غیر دانش بنیان، 7 درصد مبلغ ضمانت نامه است.

علاوه بر آن شرکت‌ها بر اساس حد اعتباری تعیین شده پس از تشکیل پرونده تا 30 درصد و نیز بر اساس سابقه عملکرد اخذ ضمانت نامه‌ها در صندوق تا سقف 50 درصد از تخفیف در کارمزد صدور ضمانت نامه، برخوردار می شوند.

چگونه از صندوق توسعه فناوری ایرانیان ضمانت نامه بگیریم؟

چگونه از صندوق توسعه فناوری ایرانیان ضمانت نامه بگیریم؟

مراجعه به وب سایت صندوق به نشانیirtechfund   و تکمیل فرم تعیین حد اعتباری اولیه و سپس تشکیل پرونده

راهای ارتباط با صندوق ایرانیان:

ایمیل: info@irtechfund.com

نشانی دفتر : تهران، اتوبان شهید همت غرب، کندرو شهید باکری، خروجی شهران، کوچه لاله، پلاک ۲۷

شماره تماس : 02145712000

صفحه آپارات صندوق

/irtechfund

نشانی صفحه صندوق در روبیکا

irtechfund

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.