طراحی داخلی منزل ایرانی

طراحی داخلی منزل موضوع بسیار مهم و حائز اهمیتی است که مخصوصا در زمان نزدیک شدن به ایام نوروز بسیاری از مردم به این فکر می افتند که طراحی داخلی منزل خود را به کمک متخصصین حوزه معماری و دکوراسیون داخلی انجام دهند.

مهم ترین فاکتوری که در زمان طراحی داخلی منزل باید به آن توجه کرد، رعایت اصول و قوانین مربوط به طراحی داخلی و دکوراسیون منزل است.

که در این رابطه شما حتما باید با متخصصین دکوراسیون داخلی منزل مشورت کنید، به همین منظور ما در ادامه این مطلب موارد لازم در مورد اصول و استاندارد های طراحی داخلی منزل را به شما توضیح می دهیم.

البته اگر شما تمایل دارید می توانید قبل از مطالعه موارد ذکر شده از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۴۴۱۹۴۱۹ و خط ثابت ۰۲۱۸۸۳۷۴۸۵۵ با کارشاسان شرکت فنی و مهندسی طراحی و دکوراسیون داخلی منزل تماس بگیرید، و مشاوره رایگان را در این زمینه از آن ها دریافت نمایید.

طراحی داخلی چیست

دکوراسیون و طراحی داخلی منزل به منظور ایجاد هماهنگی میان اجزای داخلی خانه انجام می شود، و هدف اصلی آن ایجاد زیبایی منحصر به فرد و یک فضای دل انگیز و نوین در فضای خانه شما می باشد. شاید برخی از افراد تصور کنند که دکوراسیون و طراحی داخلی بیشتر به درد منازلی می خورد که فضای بسیار بزرگی دارند و می توان ایده های مختلفی را در آن ها پیاده سازی کرد. 

اما باید گفت که اتفاقا در منازل و آپارتمان های کوچک هم می توان از تکنیک های دکوراسیون داخلی استفاده نمود. چرا که در منازل کوچک و آپارتمان هایی با متراژ پایین هم می توان با هماهنگ سازی میان اجزای مختلف خانه فضای آن را به شکل زیبایی طراحی کرد.

پس اگر در منازل و آپارتمان های کوچک زندگی می کنید اصلا نگران این موضوع نباشید، چرا که در منازل کوچک هم می توان ایده ها و تکنیک های دکوراسیون و طراحی داخلی را پیاده سازی نمود.

همچنین زمانی که شما منزل خود را عوض می کنید یکی از دغدغه های مهمی که برای اکثر خانم های خانه دار وجود دارد این است که چیدمان وسایل منزل خود را به چه صورت انجام دهند، و چگونه بتوانند با ایجاد هماهنگی مناسب میان وسایل مختلف منزل فضای چشم نوازی برای طراحی داخلی منزل خود بوجود آورند.

در اینجاست که متخصصین طراحی و معماری داخلی منزل می توانند به شما کمک کنند که بتوانید با ایده های خلاقانه به بهترین شکل ممکن دکوراسیون داخلی منزل و آپارتمان خود را پیاده سازی نمایید.

طراحی داخلی آچیلان

اصول طراحی داخلی منزل

طراحی و دکوراسیون داخلی مانند هر شغل و حرفه ی دیگری نیاز به تخصص و اصول منحصر به فرد خود را دارد، در ابتدا این نکته بسیار مهم است که طراحی داخلی منزل مدرن و شیک باید توسط متخصصین این حرفه و یا با مشورت و نظارت بر افرادی که بر این حوزه تخصص دارند انجام شود.

در وحله بعد این نکته حائز اهمیت است که برای طراحی داخلی باید اصولی که در ادامه به بررسی آن می پردازیم مو به مو رعایت شود.

اصول طراحی داخلی منزل عبارتند از :

به عنوان مثال یکی از فاکتور هایی که شما باید برای دکوراسیون و طراحی داخلی در نظر بگیرید این است که شما باید در ابتدای کار خود یک ایده برای در نظر بگیرید، آن هم این که شما طرفدار سبک سنتی برای دکوراسیون فضای داخلی هستید یا سبک مدرن و امروزی. البته استفاده از سبک های سنتی یا کلاسیک و سبک های مدرن و امروزی گاها به موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی، و غیره هم می تواند بستگی داشته باشد.

که در این مورد بهتر است که با کارشناسان و متخصصین حوزه دکوراسیون و طراحی داخلی مشورت نمایید، تا با بررسی ابعاد مختلف موضوع بهتر بتوانند شما را راهنمایی کنند. به طور مثال طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ها و فروشگاه ها می تواند باعث جلب و جذب بیشتر مشتری شود.

همچنین طراحی دکوراسیون داخلی محیط های اداری باعث ایجاد یک فضای امن برای کارمندان می‌شود و با احساس راحتی که در آنها ایجاد می‌کند راندمان کار را بالا میبرد. طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان ها باعث کاربردی تر شدن فضا، ایجاد یک محیط آرام برای کادر درمانی و بیماران می‌شود و در خانه های مسکونی یک فضای راحت، گرم و پر از آرامش و صمیمیت را فراهم می‌کند.

همچنین در قسمت های عمومی مثل مترو و اتوبوس و غیره می‌توان باعث رفع نیاز افراد استفاده‌کننده شود.

اصول طراحی

هزینه طراحی داخلی منزل چقدر است؟

هزینه طراحی داخلی منزل و آپارتمان در مناطق مختلف تهران، می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد، از جمله این که طراحی داخلی منزل با توجه به چه سبکی پیاده سازی شود، (در ادامه این مطلب در مورد سبک های مختلف دکوراسیون و طراحی داخلی منزل صحبت کرده ایم).

موضوع بعدی این که در زمان طراحی داخلی از چه متریالی برای پیشبرد اهداف پروژه استفاده شود، و خواسته ها و انتظارات مشتری هم در مورد اجرای پروژه و نتیجه حاصل از آن از جمله مباحثی است که می تواند بر هزینه و قیمت طراحی داخلی منزل و آپارتمان تاثیر گذار باشد.

که در رابطه با این موضوع، شما در زمان برقراری ارتباط با شرکت فنی و مهندسی آچیلان دکور، تمام خواسته های خود را پیرامون طراحی داخلی منزل و آپارتمان مطرح می کنید، و کارشناسان این مجموعه هم با بررسی دقیق جزییات و در نظر گرفتن همه جوانب هزینه کلی طراحی و پیاده سازی منزل و آپارتمان یا ویلا را به شما اعلام می کنند.

جهت استعلام قیمت طراحی داخلی منزل شما می توانید از طریق شماره تلفن 09124419419 و خط ثابت 02188374855 با کارشاسان شرکت فنی و مهندسی طراحی و دکوراسیون داخلی آچیلان دکور تماس بگیرید.

پیشنهاد ویژه: طراحی و ساخت روف گاردن توسط بهترین متخصصین طراحی داخلی

طراحی داخلی منزل باید شامل چه سبک هایی باشد ؟

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

سبک مدرن یکی از سبک هایی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است، مخصوصا در مناطق شمال شهر تهران از ویژگی ها و تکنیک های سبک مدرن برای طراحی داخلی منازل مسکونی و مراکز تجاری استفاده می شود. در سبک مدرن امروزه از تکنیک های هوشمند سازی استفاده می شود، و با کمک تکنیک های هوشمند سازی فضای خانه کاملا مدرن و امروزی می شود.

نکته: برای درک هوشمند سازی ساختمان باید تعریفی از یک ساختمان هوشمند را داشته باشیم.

ساختمان هوشمند ساختمانی است شامل محیطی فعال و مقرون به صرفه، بوسیله تجمیع کردن عناصر اصلی یعنی سیستم ها، ساختار، سرویس ها و مدیریت و ایجاد رابطه ای یکپارچه میان آنها که می تواند به صورت مستمر نسبت به وضعیت های متغیر محیط عکس العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد. و همچنین به ساکنین ساختمان این اجازه را می دهد که از منابع موجود به صورت موثرتری استفاده نموده، امنیت و آرامش آنها را افزایش دهد.

سبک دکوراسیون داخلی امروزی

سبک دکوراسیون داخلی امروزی هم یکی دیگر از سبک های پرطرفدار است که شما می توانید از آن برای طراحی داخلی فضای منازل مسکونی و یا محیط کار خود استفاده نمایید. شاید در ابتدا تصور شود که سبک دکوراسیون امروزی همانند سبک مدرن است، اما این تصور عامه مردم تصور غلطی است، و نظر کارشناسان مختلف خلاف این موضوع را نشان می دهد.

یکی از تفاوت های مشهود سبک امروزی با سبک مدرن این است سبک امروزی قدمت بیشتری دارد، و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سبک مدرن دارد. کسانی که می خواهند از سبک امروزی استفاده کنند باید مطالعه دقیقی برروی سبک های طراحی جدید و نوین داشته باشند تا بتوانند قوانین مربوط به آن را مو به مو در دکوراسیون فضای داخلی منزل خود پیاده سازی نمایند.

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

سبک دکوراسیون مینیمال هم یکی دیگر از سبک های پر طرفدار است که برخی افراد تصمیم میگیرند که سبک مینیمال برای برای طراحی و دکوراسیون فضای داخلی منزل یا محیط کسب و کار خود استفاده نمایند. در سبک مینیمال بیشتر از رنگ سفید و رنگ های روشن استفاده می شود، و این سبک بیشتر برای فضاهایی با متراژ کوچک کاربرد دارد.

ضمن این که برخی ها معتقدند که سبک مینیمال شباهت های جزیی با سبک مدرن دارد، در زمان استفاده از سبک مینیمال باید بسیار دقت کنید که در این سبک از وسایل اضافی و دکوری های اضافی به هیچ عنوان استفاده نکنید، و این سبک هر چقدر خلوت تر باشد زیبایی چشم نواز تری دارد.

مهم ترین ویژگی سبک مینیمال خلوت بودن آن است، که باید در زمان پیاده سازی آن به این موضوع توجه ویژ ای شود.

سبک دکوراسیون داخلی روستیک

سبک دکوراسیون روستیک در واقع همان سبک روستایی است که به صورت ساده و بی آلایش دکوراسیون فضای داخلی طراحی و پیاده سازی می شود. در سبک دکوراسیون روستیک بیشتر از چوب و سنگ های تزیینی استفاده می شود، استفاده از این سبک بیشتر برای محیط و شهر های تاریخی و همچنین شهر های شمال ایران توصیه می شود.

سبک شیکر در دکوراسیون داخلی

  در سبک دکوراسیون شیکر بیشتر از رنگ های مات مانند رنگ طوسی، خاکستری، و بژ استفاده می شود، این سبک دارای طرفداران بسیار زیادی است و شما هم اگر که یک مطالعه جزیی در مورد سبک شیکر داشته باشید به شما قول می دهیم که شما هم به این سبک علاقه مند شوید. ضمن این که این نکته را شما باید به خاطر داشته باشید که اگر از سبک شیکر استفاده می کنید حتما باید وسایل محیط را هم با رنگ های مات در نظر بگیرید.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

سبک کلاسیک هم یکی دیگر از سبک های طراحی داخلی است که آن هم طرفداران خاص خود را دارد. در سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک شما باید سعی کنید که کار چیدمان وسایل منزل را با دقت و نظم خاصی انجام دهید، چرا که در سبک کلاسیک نظم و ترتیب حرف اول را می زند.

در قسمت های مختلف سبک کلاسیک دکور هایی قرار می گیرد که می توانید از هر کدام یک جفت تهیه کنید تا تقارن در فضا به صورت کامل رعایت شود. همچنین می توانید در سبک دکوراسیون کلاسیک از رنگ های مختلفی مثل کرم و قهوه ای و زرشکی استفاده کنید و ترکیب آنها در کنار وسایل چوبی این زیبایی را دو چندان می کند.

 برای پیاده سازی سبک کلاسیک در قسمت اتاق خواب می توانید از سرویس خواب کلاسیک استفاده کنید و همچنین آباژور های سرامیکی و غیره می توانند این سبک دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک را تکمیل تر کنند.

سبک دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

سبک دکوراسیون داخلی منزل ایرانی شباهت زیادی به سبک کلاسیک دارد، و این سبک متناسب با فرهنگ و اصالت خانه های ایرانی طراحی و پیاده سازی می شود. در صورتی که شما در منازلی با متراژ بزرگ زندگی می کنید و علاقه زیادی و به سبک خانه های ایرانی دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما از این سبک استفاده نمایید.

در سبک دکوراسیون داخلی منزل ایرانی از ستون های بلند و مرتفع به همراه استفاده از فرش دستبافت ایرانی استفاده می شود، که سایر وسایل هم مانند پرده ها و مبلمان منزل با هماهنگ و متناسب با فرش های دستبافت انتخاب می شوند.

اگر بخواهیم سبک دکوراسیون داخلی منزل ایرانی را بهتر به شما معرفی کنیم باید به شما بگوییم که این سبک شبیه خانه های قدیمی مادر بزرگ ها و پدر بزرگ های شما است، و در آن فقط کمی از تکنیک های طراحی امروزی استفاده شده است تا زیبایی آن را دو چندان کند.

پیشنهاد ویژه: نصب و اجرای کابینت پولیشی توسط بهترین شرکت ساخت کابینت در تهران

روند طراحی داخلی منزل به چه صورت است؟

روند اجرای پروژه طراحی داخلی منزل به این صورت است که ابتدا یک جلسه مشاوره میان مشتری و متخصصین شرکت دکوراسیون و طراحی داخلی برگزار می شود، سپس با بررسی درخواست های مشتری متخصصین طراحی داخلی پیشنهادات، نمونه کار ها، و کاتالوگ های مربوط به پروژه های طراحی داخلی منزل، طراحی داخلی آپارتمان، و طراحی داخلی ویلا را در مناطق مختلف تهران و دیگر شهر های ایران به مشتریان ارائه می دهند.

سپس بعد از بررسی موارد مربوطه یک قرارداد میان شرکت و متقاضی بسته می شود، که در آن مواردی مثل تعهدات پیمانکار، هزینه انجام پروژه، مدت زمان لازم برای تحویل پروژه و غیره قید می شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.