هولوگرام چیست؟ چرا استفاده از هولوگرام امنیتی توصیه می شود؟

 اما نحوه ساخت لیبل امنیتی هولوگرام چگونه است و چرا این برچسب به عنوان لیبل اصالت کالا و گارانتی مورد استفاده تمامی شرکت های تولیدی می باشد؟ در ادامه مقاله به بررسی این موارد خواهیم پرداخت، با دنیای اقتصاد همراه باشید.

هولوگرام چیست؟

بر اساس اطلاعات موجود در این مقاله از سایت سیناپکینگ، هولوگرام تکنولوژی است که بیش از یک قرن قدمت دارد. از تکنولوژی هولوگرافی برای زنده سازی اجسام مختلف دو بعدی به سه بعدی در صنایع پزشکی، نظامی و سرگرمی استفاده فراوان می شود.

علاوه بر این تعریف انواع مشخصی از لیبل نیز به برچسب هولوگرام معروف هستند که با استفاده از تخلخل تصاویر، متن و کد سعی در ایجاد تصویری یونیک و اختصاصی از یک برند را دارند. این برچسب ها از امنیت فوق العاده ای برخوردار هستند و این امنیت به دلایل مختلفی است که باعث شده استفاده از هولوگرام در صنایع مختلف رواج پیدا کند.

کاربرد هولوگرام در صنعت و اقتصاد

• استفاده از هولوگرام به دلیل درجه بالای اطمینان، در اسناد رسمی، واحد مالی کشور ها و اوراق بانکی

• هولوگرام امنیتی را معمولا روی گواهینامه های بین المللی و مجوز های معتبر مشاهده می کنید.

• گارانتی های معتبر تلفن همراه و لوازم جانبی

• جهت اطمینان حاصل کردن نسبت به اصل بودن محصولات پر مصرف یا لوکس مانند جواهرات، قطعات کامپیوتر، ساعت، لوازم یدکی خودرو، محصولات دارویی، شیمیایی، مصالح ساختمانی، قطعات مهندسی و ...

اغلب کسب و کار های تولیدی برای متمایز کردن برند خود نسبت به سایر برند های تقلبی، اقدام به تهیه و لیبل زنی هولوگرام روی محصولات خود می کنند.

هولوگرام چگونه از امنیت محصولات در برابر جعل حفاظت می کند؟

سینا هولوگرام

برای پاسخ دقیق به این پرسش در ابتدا باید ببینیم چند نوع هولوگرام بصورت مرسوم وجود دارد و هر کدام چه قابلیت هایی دارند:

انواع هولوگرام امنیتی

آن دست از لیبل های هولوگرام امنیتی که در بازار برای سفارش موجود هستند و بیشتر طرفدار دارند به شرح زیر هستند:

• هولوگرام آماده یا عمومی

لیبل هولوگرامی آماده برچسبی نسبتا ارزان قیمت است که عبارتی مانند Original روی آن نقش بسته است و با لوگوی شرکت شخصی سازی می شود. اگر برای محصولات خود نیاز به علامتی برای تمایز دارید اما فاکتور امنیتی برای شما چندان اهمیتی ندارد، استفاده از هولوگرام آماده راه حلی مقرون به صرفه است.

• هولوگرام دو بعدی

هولوگرام دو بعدی نیز برای حفاظت از محصولات دارای کاربرد های فراوان است. در این دست هولوگرام می توان متنی نیز روی برچسب اضافه کرد تا برند مورد نظر راحت تر قابل شناسایی باشد. اما این لیبل نیز به هیچ عنوان امنیت هولوگرام سه بعدی را ندارد.

• هولوگرام سه بعدی

بالاترین سطح امنیت در انواع هولوگرام، نوع 3D آن است. اما چرا هولوگرام سه بعدی تقریبا غیرقابل جعل است؟

دلایلی که سبب ضد جعل شدن هولوگرام سه بعدی می شود:

• در ابتدا باید بدانیم که برای سفارش هولوگرام سه بعدی نیاز به احراز هویت شرکت یا شخص حقوقی است و لوگو شرکت در وزارت صمت با تمام جزئیات لازم ثبت می شود و دیگر شرکت یا شخص حقوقی دیگری نمی تواند درخواست چاپ هولوگرام با این لوگو را بدهد. 

• هولوگرام (دو بعدی و سه بعدی) با روش چاپ لیزری و به وسیله دستگاه های چاپی پیشرفته تولید می شود و این لیبل را نمی توان به روش های مرسوم مانند چاپ افست یا دیجیتال به تولید رساند.

• هولوگرام بخصوص نوع سه بعدی آن حاصل تخلخل تصاویر مختلف است به طوری که از هر زاویه ای، دید متفاوتی دارد و جعل آن به دانش تخصصی بالا، مواد اولیه با کیفیت و دقت فوق العاده بالا نیاز دارد.

• این موارد به همراه هزینه بالای جعل عملا دلیل اقتصادی برای افراد کپی بردار ندارد و این سبب می شود تا حتی این افراد از خیر جعل هولوگرام های ساده نیز بگذرند.

 نحوه سفارش هولوگرام برای کسب و کار ها

سفارش هولوگرام

بعد از مطالعه اهمیت و دلایل استفاده از هولوگرام، خب آن را از کجا می توان تهیه کرد؟

بعد از بررسی دلایل برتری یک مجتمع چاپی مانند نمونه کار های فراوان، همکاری با برند های معتبر، رضایت مشتریان، قدمت فعالیت و تخصص در حیطه هولوگرام، می توان مجتمع چاپی سیناپکینگ را به عنوان معتبر ترین و با سابقه ترین شرکت برای سفارش هولوگرام معرفی کرد.

مجتمع چاپ و بسته بندی سیناپکینگ تخصص خود را در حوزه هولوگرام، برچسب اموال و خدمات چاپ افست معطوف کرده است. این شرکت با سابقه فعالیت بیش از 25 سال و همکاری با برند های معتبری همچون گلدیران، داریا همراه، آریا شیمی و ... در خدمت کسب و کار های محترم جهت ارائه خدمات لیبل امنیتی است.

جهت دریافت مشاوره رایگان با مجموعه سیناپکینگ با شماره تماس 5 رقمی 021-34278 تماس حاصل نمایید یا به وبسایت این مجموعه به نشانی اینترنتی sinapacking مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.