25

به گزارش «دنیای اقتصاد»، فعالان و واسطه‌های بازار معاملات املاک پایتخت از تغییر وضعیت گروه متقاضیان و خریداران خبر می‌دهند. به گفته آنها در هفته‌های اخیر تحت تاثیر شرایط سایر بازارهای دارایی، بخشی از سرمایه‌گذاران و فعالان سایر بازارها به بازار مسکن ورود پیدا کرده‌اند. از همین رو آنها به‌منظور یافتن پناهگاه امن برای سرمایه خود، در جست‌وجو برای خرید یک واحد مسکونی هستند. در مقابل، تعداد خریداران مصرفی در بازار اندک است. به گفته واسطه‌های بازار، بخش زیادی از خریداران مصرفی به دنبال افزایش قیمت در این بازار، همچنان امکان بالفعل کردن تقاضای خود را ندارند.

در عین حال فعالان بازار مسکن می‌گویند، معدود متقاضیان مصرفی حاضر در بازار به دنبال واحدهای مسکونی با متراژ کمتر از 80 مترمربع هستند، چراکه به بودجه کمتری نیاز دارد. این در حالی است که تعداد این گروه متقاضی آپارتمان نیز در بازار چندان چشمگیر نیست. نکته مهمی که فعالان بازار به آن اشاره می‌کنند، این است که خریداران سرمایه‌ای نیز طرفدار خرید آپارتمان‌های کوچک و میان‌متراژ هستند. آنها عنوان می‌کنند خرید این آپارتمان‌ها سبب می‌شود در موقع لزوم در یک بازه زمانی کوتاه‌تری بتوانند سرمایه خود را به پول نقد تبدیل کنند و از بازار خارج شوند.

در جدول نبض بازار امروز، قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی با زیربنای تا 80 مترمربع در مناطق مختلف شهر تهران معرفی شده است.