به گزارش «ایسنا» زهرا صدراعظم نوری در تذکری گفت: مطابق بند شش طرح تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری تامین پارکینگ در پروانه‌های ساختمانی هر یک از کاربری‌ها برای همه ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها الزامی است.

وی افزود: مطابق تبصره ۱۰ طرح تفضیلی کلیه ادارات، ارگان‌ها، نهادها، موسسات، شرکت‌های دولتی و غیر دولتی، بیمارستان‌ها، نهادها و فروشگاه‌های بزرگ با عملکردهای گوناگون که مراجعان زیادی دارند در زمان احداث یا تجدید بنا یا ساماندهی فضاهای خود ملزم به تامین پارکینگ هستند.

صدراعظم نوری با اشاره به ساخت شتابان ساختمان پلاسکو بدون اخذ پروانه ساختمانی و اتمام اسکلت ساختمان تصریح کرد: مطلع شدیم شورای عالی شهرسازی و معماری برای مالکان ساختمان پلاسکو استثناء قائل شد و تامین پارکینگ کافی برای این ملک منتفی شده است در حالی که ساختمان پلاسکو به ۷۰۹ پارکینگ نیاز دارد.

وی تاکید کرد: این تعداد پارکینگ صرفا با بازسازی پارکینگ پروانه آن هم با ۳۰۰ پارکینگ قطعا کفاف مراجعان و کسبه را نخواهد داد. با وجود اینکه در مجاورت ساختمان پلاسکو قطعه زمین‌های متعلق به مالک یعنی بنیاد مستضعفان وجود دارد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مالک می‌تواند در این قطعات زمین پارکینگ مورد نیاز را تامین کند، افزود: سوال و اعتراض من به وزیر راه و شهرسازی این است که اگر مردم عادی هم می‌خواستند چنین مجتمعی را بسازند شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب می‌کرد که بدون تامین پارکینگ چنین ساختمانی ساخته شود؟ انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری این است که نسبت به رعایت ضوابط و مقررات تاکید بیشتری اعمال و این‌گونه استثناء قائل نشوند.