شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۱ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۰۷۱

  • قبل از رفتن به تعطیلات، حد و مرز تعیین کنید

    نویسنده: Marlo Lyons مترجم: مریم مرادخانی
    یکی از مشتریانم به نام «استیو»، بیش از ۱۰سال بود که یک تعطیلات درست و حسابی نرفته بود. نه این که به سفر نرفته باشد. اتفاقا با خانواده‏‏‌اش به سفرهایی رفته بود اما به عنوان مدیر ارشد عملیات، همیشه حس می‏‏‌کرد باید با محل کار در تماس باشد چون ممکن بود وقتی او روی مبلمان هتلی در جایی دوردست دراز کشیده، یک کار فوری پیش بیاید. به همین علت، هر روز صبح و غروب ایمیل‏‏‌هایش را چک می‏‏‌کرد، در صورت لزوم تماس می‏‏‌گرفت و در واقع، تعطیلاتش را در «کنار کار» پیش می‏‏‌برد. تا اینکه یک روز دچار فرسودگی شد. او در این‌باره می‏‏‌گوید: «با هر تعطیلات از دست رفته، سطح انرژی‏‏‌ام پایین‏‏‌تر می‏‏‌آمد تا وقتی که به ته خط رسیدم.» او به سختی از رختخواب بیرون می‏‏‌آمد. صبح روز اول هفته برایش مثل کابوس بود. و اصلا حوصله بچه‏‏‌هایش را نداشت. قطع ارتباط با کار در طی تعطیلات بسیار آسان به نظر می‏‏‌رسد. اما در واقع این‏‏‌طور نیست.
  • اگر دیگران از تو خبر نداشتند، چه می‏‌کردی؟

    مترجم: مهدی نیکوئی
    بسیاری از رفتارها و اقدامات ما را اطرافیان به ما تحمیل می‌کنند. نادرند کسانی که بر اساس ارزش‌‌ها و علاقه‌‌مندی‌‌های شخصی خود، کار و زندگی‌‌شان را پیش ببرند. درک این موضوع می‌تواند تاثیری عمیق بر ما بگذارد.
  • شیوه‌‌‌های مختلف یادگیری هوش مصنوعی

    مترجم: سید‌حسین علوی لنگرودی alavitarjomeh@gmail.com
    اگر ما بخواهیم یک هوش مصنوعی کاملا خودمختار و عاقل بسازیم که بتوانیم با خاطری آسوده و اطمینان کامل اختیار زندگی خود و دیگران را به آن بسپاریم، باید بین دو نوع هوش مصنوعی دست به انتخاب بزنیم:

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر