۱- بینش‌‌های اساسی کسب‌‌و‌‌کار را توسعه دهید

بازاریابی بسیار فراتر از محصولات، خدمات، تبلیغات و فروش است. این یک حوزه مهم برای هر کسب‌‌وکاری است که به آن کمک می‌کند تا به اهداف خود برسد و سودآوری کند. مطالعه بازاریابی به شما کمک می‌کند بفهمید چرا مشتریان هنگام خرید چیزی به شیوه‌‌ای خاص فکر می‌کنند یا رفتار می‌کنند. همچنین نیازهای آنها، نحوه متقاعد کردن آنها و اینکه چگونه اقدامات مشتریان می‌تواند برای کسب‌‌وکار شما مفید باشد را درک خواهید کرد. بازاریابی شما را با طیف وسیعی از رشته‌ها آشنا می‌کند. این به شما کمک می‌کند تا اصول کسب‌‌وکار را همراه با عناصر روانشناسی، جامعه‌‌شناسی و حتی سیاست درک کنید تا مصرف‌‌کننده را به روشی بهتر درک کنید. این دانش به متخصصان کمک می‌کند تا بینش‌‌های ضروری کسب‌‌وکار را توسعه دهند تا شما بتوانید محصولات و خدماتی را ارائه دهید که می‌تواند برای مشتریان مفید باشد.

۲- خواندن، درک و تفسیر داده‌ها

بازاریابی شامل تفسیر داده‌ها برای درک و هدف قرار دادن بخش‌های مناسبی از جامعه مشتریان است که مهارت‌‌های تفسیر داده‌ها را توسعه و بهبود می‌‌بخشد. می‌توانید این مهارت‌‌ها را برای مشاغلی که به بازخورد، داده‌ها یا معیارهای مشتری برای ایجاد سود متکی هستند، اعمال کنید. توانایی خواندن و درک داده‌ها نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌‌های استراتژیک در هر زمینه و صنعت ایفا می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌‌ها به دنبال نامزدهایی هستند که می‌‌دانند چگونه داده‌ها را بخوانند و به تمرکز روی مهم‌ترین بینش‌‌ها کمک کنند. این امر به کسب‌‌وکارها در تصمیم‌گیری‌‌های مبتنی بر داده برای به دست آوردن مشتریان بیشتر کمک می‌کند.

۳- فرصت‌‌های شغلی متنوع و با درآمد خوب

امروزه تقریبا هر شرکت و کسب‌‌وکاری در هر صنعتی به بازاریابی متکی است تا بتواند برند خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد. به همین دلیل است که فرصت‌‌های شغلی برای متخصصان با مهارت‌‌های بازاریابی نامحدود است. مطالعه بازاریابی همچنین فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا نوع شغلی را که با علایق و نقاط قوت شما همسو است بیابید. این می‌تواند فرصت‌‌های شغلی مختلفی مانند مدیر بازاریابی، متخصص روابط عمومی یا مدیر حسابداری در طیف وسیعی از صنایع از جمله صنعت ‌میهمان‌‌یاری، مراقبت‌های بهداشتی، فناوری، آموزش، امور مالی، مد و ... را برای شما فراهم کند. بازاریابی یک رشته دانشگاهی بسیار گسترده است. به شما این امکان را می‌دهد که با بخش‌های خاص‌‌تر آن آشنا شوید و در آن حوزه‌ها کار کنید. در اینجا برخی از رایج‌‌ترین رشته‌ها در زمینه بازاریابی آورده شده است:

  تحقیقات بازار

   تبلیغات

   توسعه محصول

   رسانه دیجیتال

   بازاریابی رویداد

   مدیریت برندینگ

   ترویج فروش

   روابط عمومی

۴- مهارت‌‌های ارتباطی و مذاکره خود را بهبود ببخشید

مهارت‌‌های ارتباطی و مذاکره بخش مهمی از هر کارکرد تجاری است. هر مسیر شغلی شامل ارتباطات تجاری است. هر کسب‌‌وکاری به متخصصانی نیاز دارد که بتوانند به‌طور موثر با مدیریت، مخاطبان، ذی‌‌نفعان و مشتریان ارتباط برقرار کنند. یادگیری بازاریابی می‌تواند به شما در ایجاد مهارت‌‌های ارتباطی و مذاکره ارزشمندی کمک کند که می‌توانید در زندگی شخصی و حرفه‌‌ای روزانه خود از آنها استفاده کنید. می‌تواند به شما بیاموزد که چگونه از تفکر تحلیلی و استدلال‌‌های قوی برای دستیابی سریع و کارآمد به اهداف خود استفاده کنید.

۵- یک متفکر انتقادی شوید

مطالعه بازاریابی به شما این امکان را می‌دهد که به یک متفکر انتقادی تبدیل شوید. فراگیران، مهارت‌‌های بی‌‌عیب و نقصی در تفسیر داده‌ها و تفکر سطح بالا کسب می‌کنند که به آنها کمک می‌کند تا تجزیه و تحلیل را به استراتژی تبدیل کنند. یادگیری بازاریابی به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه چیزی یک کسب‌‌وکار را هدایت می‌کند. شما می‌توانید یک مشکل‌‌گشای استراتژیک و خلاق باشید.

۶-  بازاریابی همیشه مورد تقاضا خواهد بود

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است بخواهید بازاریابی را مطالعه کنید این است که یکی از مهارت‌‌های مورد تقاضا است و در آینده نیز مورد تقاضا خواهد بود. کسانی که بازاریابی را مطالعه می‌کنند مجموعه متنوعی از مهارت‌‌ها از جمله مهارت‌‌های تحقیق انتقادی، تجزیه و تحلیل و حل مساله را توسعه می‌دهند. این مهارت‌‌ها را می‌توان در مشاغل تبلیغات، توسعه محصول، روابط عمومی و موارد دیگر در شرکت‌‌های مختلف به کار برد. یادگیری بازاریابی، کلیدی برای یک حرفه طولانی و پرسود در فروش و بازاریابی است.

 نتیجه

به‌طور خلاصه، مهارت‌‌های بازاریابی موثر به شما کمک می‌کند تا جنبه‌های مختلف یک تجارت را درک کنید. شما قادر خواهید بود به سازمان خود کمک کنید تا مشتریان هدف خود را بشناسد و استراتژی‌‌های مختلفی را برای ارائه ارزش‌های برتر و پیشرو به مشتریان توسعه دهد. بازاریابی یک مهارت چندجانبه است که شما را برای مشاغل مختلف آماده می‌کند. واحد توسعه دانش گروه رسانه‌‌ای «دنیای اقتصاد» در راستای ارتقای دانش بازاریابی در کسب‌‌وکارها، دوره‌های آموزشی در حوزه «بازرگانی، بازاریابی و فروش» برگزار می‌کند که فعالان کسب‌‌وکارها می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی در این دوره‌های آموزشی ثبت‌‌نام کنند. همچنین واحد توسعه دانش گروه رسانه‌‌ای دنیای اقتصاد زمینه خدماتی‌‌ای تحت عنوان «آموزشیار سازمانی» فراهم کرده است که با استفاده از آن می‌توانید دوره‌های آموزشی با محتوای اختصاصی و شخصی‌‌سازی شده متناسب با سازمان خود را به صورت آنلاین یا حضوری در هر یک از هفت حوزه «بازرگانی، بازاریابی و فروش»، «تحول دیجیتال در کسب‌‌وکار»، «مدیریت چابک»، «مدیریت پروژه»، «مدیریت کسب‌‌وکار»، «مهارت‌‌های کسب‌‌وکار و کارآفرینی» و «مراودات و مهارت‌‌های بین‌المللی» دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس‌‌های ۴۲۷۱۰۱۷۵ و ۴۲۷۱۰۱۷۶ در ارتباط باشید یا به وب‌‌سایت http: / / lms.den.ir/  مراجعه فرمایید.