وی اضافه کرد: نکته دیگری که باید بر آن تاکید کرد محافل هنری است و باید این گردهمایی‌ها را حفظ کرد؛ چراکه در این محافل داد‌و‌ستدهای هنری و مباحث و گفت‌وگوهایی صورت می‌گیرد که مفید است.  نصیریان تاکید کرد: کارگردان قرار نیست از بازیگر بازی بگیرد؛ چون بازیگر خودش خلاق است و مسوول کاری است که بر عهده‌اش گذاشته شده است. کارگردان به‌عنوان یک مولف و کسی که باید حواسش به اجزای کارش باشد بازیگر را هدایت می‌کند. بازیگر وسیله‌ای در دست کارگردان نیست که کارگردان به او بگوید چه کاری بکند چه کاری نکند، بلکه بازیگر با حضور خود متن جدیدی را می‌نویسد و خودش یک نویسنده است.

بازیگر سریال «شهرزاد» درباره سبک‌های ساخت فیلم و ترکیب این سبک‌ها عنوان کرد: زمانی سبک‌ها و شیوه‌های کاری خط‌کشی می‌شد و بین رئال و سوررئال و... تفاوت وجود داشت، اما امروز این خط‌کشی‌ها خیلی وجود ندارد، بلکه متن مهم است که شیوه را تعیین و مسیر را مشخص می‌کند. علومی مثل فیزیک و شیمی فرمول دارند؛ اما کار هنری فرمول ندارد و خود هنرمند است که باید دست به کشف و ابداع بزند. وی همچنین درباره اینکه امروز باید از چه سبکی برای بازیگری بهره گرفت، توضیح داد: امروز نباید سرسپرده استانیسلاوسکی یا برشت شوید؛ چون همه چیز در حال تغییر است و درنهایت همه این تکنیک‌ها برای این است که تظاهرها را باورپذیر کند. نصیریان خطاب به مخاطبان دانشجو و هنرجوی بازیگری یادآور شد: به نیروی انرژی و نیروی خدادادی که در شما هست توجه کنید. این نیرو را بیرون بریزید و خلاقیت خود را کشف کنید و بروز دهید.