شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۰ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت، معدن و بازرگانی - روزنامه شماره ۶۱۰۰

  • خواب صنعت در تابستان

    دنیای اقتصاد: رقم برآوردی شاخص مدیران خرید اقتصاد و صنعت در مردادماه نشان می‌دهد که برای چهارمین ماه پیاپی شاهد تداوم رکود در اقتصاد و بخش‌های مختلف صنعتی هستیم. مشکلات سمت عرضه اقتصاد مانند تامین مالی شکننده، قطعی‌‌های مکرر برق و همین‌طور عدم تخصیص ارز برای تامین مواد اولیه دست ‌به ‌دست مشکلات بخش تقاضا همچون فقدان بازار داخلی و خارجی داده است تا صنایع را با رکود مواجه کند. «شامخ» اقتصاد در مرداد، همچنان کاهشی است که نشانگر انقباض فعالیت‌های تولیدی است.
  • رشد ۷۱ برابری صادرات ایران به عراق طی ۲۰ سال

    دنیای‌اقتصاد: سخنگوی کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه‌تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: صادرات غیرنفتی ایران به عراق در سال‌۸۳، ۱۴۵‌میلیون دلار بود که این میزان در سال‌۱۴۰۱ به ۱۰‌میلیارد و ۲۳۸‌میلیون دلار رسید و نسبت به سال ‌تغییر حکومت در عراق و نزدیک‌شدن دو ملت به‌هم ۷۱‌برابر بیشتر شده‌است. به گزارش «ایرنا» سید‌روح‌الله لطیفی، همزمان با اولین سفر رئیس‌جمهوری به عراق افزود: کشور عراق جایگاه ویژه‌ای در روابط فرهنگی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشورمان دارد و تنها کشوری است که با داشتن بیشترین مرز زمینی با ما در همسایگی پنج استان ایران واقع شده‌است.
  • تنظیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گری به عهده شرکت پشتیبانی امور دام است

    دنیای‌اقتصاد: وزیر جهادکشاورزی تنظیم‌گری در بازار را ماموریت شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد و ورود این شرکت به بازار رقابتی بخش‌خصوصی با مسوولیت حاکمیتی آن را برای متعادل‌سازی بازار ناسازگار دانست.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر