پوتین: روسیه تولید تسلیحات را چند برابر کرد

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشست کمیسیون نظامی-صنعتی برای توسعه سیستم‌های هوانوردی بدون سرنشین برای مقاصد ویژه گفت: «و امروزه شرکت‌های صنایع دفاعی به‌طور دقیق و ریتمیک کار می‌کنند و هر کاری را که لازم است برای تأمین سلاح‌ها، تجهیزات، مهمات و تجهیزات مدرن برای نیروهای درگیر در یک عملیات ویژه نظامی انجام می‌دهند. به لطف سخت‌کوشی این چنینی کارکنان این صنعت، خروجی نمونه‌های مورد تقاضا چند برابر شده است و ویژگی‌های تاکتیکی و فنی آنها بر اساس ویژگی‌های کاربرد رزمی بهبود یافته و تطبیق داده شده است.»

رئیس‌جمهور روسیه گفت مسکو باید نیازهای نیروهای مسلح را به طور کامل برآورده کند، تولید هواپیماهای بدون سرنشین را افزایش دهد و فناوری‌های هوش مصنوعی را معرفی کند و افزود که خط سیستم‌های بدون سرنشین در روسیه در حال گسترش است و قایق‌های بدون سرنشین و سکوهای روباتیک در حال ایجاد هستند.

خبر مرتبط
مجوزی که پوتین درباره ایران داد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهاد وزارت امور خارجه این کشور در خصوص امضای توافقنامه مشارکت راهبردی جامع با ایران را تأیید کرد. این سند شب گذشته، چهارشنبه، 18 سپتامبر، در پورتال رسمی انتشار قوانین حقوقی روسیه منتشر شد.

به گفته پوتین، روسیه ۱۴۰ هزار پهپاد به ارتش روسیه در سال ۲۰۲۳ عرضه کرد و قصد دارد تعداد هدف را تا ۱۰ برابر برای سال ۲۰۲۴ افزایش دهد.

رئیس‌جمهور روسیه در نشست کمیسوین نظامی-صنعتی افزود: در مجموع در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۴۰ هزار وسیله بدون سرنشین از انواع مختلف به نیروهای مسلح تحویل داده شده است، امسال تولید پهپادها چندین برابر و به عبارت دقیق‌تر تقریبا ۱۰ برابر برنامه‌ریزی شده است.

پوتین افزود: «تولید انبوه پهپادها بر اساس ۴۸ مرکز ویژه انجام خواهد شد.»

پوتین گفت: «کار بر روی طراحی، آزمایش و تولید انبوه پهپادها بر اساس مراکز تحقیقاتی و تولیدی ویژه انجام خواهد شد و قرار است تا سال ۲۰۳۰، ۴۸ سایت از این نوع در مناطق مختلف ایجاد شود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.