شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۲ دنیای اقتصاد

اخبار شرکت ها - روزنامه شماره ۶۰۹۲

  • شکست فولادی سد ناترازی‌ها

    دنیای‌اقتصاد: شرکت فولاد اکسین خوزستان با فعالیت در زمینه تولید ورق‌های فولادی عریض مورد استفاده در صنایع نفت و گاز و مواردی نظیر ورق مورد استفاده در مخازن تحت فشار، موفق شده تا در کنار تولید محصولات دیگر نقش مهمی در جهت تامین نیاز کشور به لوله‌های انتقال گاز بازی کند و از این رهگذر ضمن رقم زدن صرفه‌جویی ارزی به مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار، ارزش افزوده بالایی را برای سهامداران و اقتصاد ایران به ارمغان آورد. بر این اساس می‌توان گفت که خدمات فولاد اکسین می‌تواند هم در آینده و هم درشرایط کنونی برای رفع ناترازی ارزی و افزایش تولید، در بسیاری از صنایع مفید باشد.
  • رکورد تولید آهن اسفنجی «فغدیر»

    فغدیر در آستانه‌‌‌ افزایش سرمایه‌‌‌ ۲۰ درصدی، رکورد تولید نزدیک به صد‌هزار تن در ماه را به ثبت رساند. موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه‌‌‌ ۲۰ درصدی شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان از محل آورده‌‌‌ سهامداران، بهانه‌‌‌ای شد تا عملکرد این شرکت در سه ماهه‌‌‌ ابتدایی سال‌جاری را با دقت بیشتری بررسی کنیم.
  • امضای قرارداد توسعه بانکداری دیجیتال

    مراسم امضای قرارداد توسعه بانکداری دیجیتال با حضور مدیران ارشد و نمایندگان بانک ایران زمین، سازمان جهاد دانشگاهی، شرکت جهان ارقام پارس و شرکت جهش‌پرداز آینده برگزار شد.
  • میراث سیمانی ناترازی انرژی ‌برای دولت جدید

    حسین چهرگانی/ فعال صنعت سیمان
    صنعت سیمان به عنوان صنعتی انرژی‌‌بر، در ناترازی انرژی حاکم بر کشور از زیان‌‌دیدگان بزرگ صنعتی است. متولیان این ناترازی تلاش موفقیت‌‌آمیزی در تنظیم امور نداشته‌‌‌‌اند و برخی دیگر از دستگاه‌‌ها نیز از هدایت امور به مجرایی مناسب و قابل‌‌قبول ناتوان بوده است؛ آن‌‌چنان که تعطیلی کارخانه‌‌های سیمان، عدم‌تامین سیمان موردنیاز به‌‌خصوص در ماه‌‌های عمرانی سال، التهاب بازار و بیکاری کارگران را چندان جدی نمی‌‌پنداشتند تا اینکه در تابستان سال‌جاری، به‌ویژه در برخی از نقاط کشور تعطیلی کارخانه‌‌های سیمان، اثرات حاد خود را بر جای گذاشت و بعضا متولیان سراسیمه و البته منفعلانه درصدد ترمیم امور برآمدند که البته چندان موثر نبود. در همین راستا نکات زیر حائز اهمیت است:
  • افزایش سرمایه «بیمه البرز»

    بیمه البرز از محل سود انباشته و اندوخته سرمایه‌ای، ۲هزار و ۴۰۰میلیارد تومان افزایش سرمایه داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه البرز، در سیصد و هشتاد و هشتمین جلسه هیات‌مدیره با حضور کلیه اعضای آن و به منظور تقویت توان مالی شرکت جهت استفاده بهینه از فرصت‌های موجود در صنعت بیمه، با افزایش سرمایه شرکت بیمه البرز از مبلغ ۴هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به مبلغ۷‌هزار میلیارد تومان موافقت شد. از مبلغ افزایش سرمایه انجام شده، ۲‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان آن از محل سود انباشته و ۲۵۰ میلیارد تومان باقی مانده نیز از محل اندوخته سرمایه‌ای بوده است. با این حساب شرکت بیمه البرز از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون افزایش سرمایه ۱۰۰‌درصدی را به ثبت رسانده است. این رشد چشمگیر در افزایش سرمایه در حالی است که شرکت بیمه البرز به عنوان سودآورترین شرکت بیمه‌ای، افتخارات دیگری همچون کسب ۳‌هزار میلیارد تومان سود خالص و سهم ۲۱درصدی از سود صنعت بیمه را در کارنامه خود دارد.
  • استراتژی دقیق و ارتقای شاخص‌های بازرگانی فولاد سنگان

    با توجه به موفقیت‌های پی‌درپی شرکت فولاد سنگان از جمله پیشی گرفتن این شرکت در حوزه فروش محصول از برنامه پیش‌بینی شده، افزایش ۵۴درصدی حمل محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته و نیز رکوردهای قابل توجه در حمل جاده‌ای و نیز برنامه‌های شرکت برای تهیه ماشین‌آلات معدنی،‌هادی مومنی معاونت بازرگانی فولاد سنگان گفت: معاونت بازرگانی فولاد سنگان به ۳ واحد مجزا تقسیم می‌گردد که هر یک از این واحدها، ضمن بر عهده داشتن مسوولیت‌های تخصصی، با چالش‌هایی نیز روبه‌رو هستند که تلاش شده با استفاده از تجربیات و دانش موجود، در کنار ارتقای دانش فنی کارکنان، راهکارهای غلبه بر این مشکلات نیز شناسایی و استفاده شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر