هشدار هریس درباره تبعات پیروزی ترامپ در انتخابات

نامزد حزب دموکرات آمریکا در فاصله ۲ هفته مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، درباره تبعات پیروزی رقیب خود برای اوکراین هشدار داد.

«کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ و معاون «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در یک تجمع انتخاباتی در ویسکانسین خطاب به حامیان خود گفت: «من این موضوع را به صورت علنی هم گفته‌ام و فکر می‌کنم مهم است که اذعان کنیم رسیدن مجدد ترامپ به ریاست جمهوری ایالات متحده تبعاتی خواهد داشت که به شکلی بی رحمانه جدی خواهند بود.»

او ادامه داد: جهان نظاره‌گر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر است در حالی که متحدان ایالات متحده نگران نتیجه این انتخابات هستند.

کامالا هریس به جمع حامیان خود گفت که رقیب جمهوریخواه او کسی است که «به آسانی تحت تاثیر چاپلوسی‌ها قرار می گیرد.»

او با اشاره به اینکه تصمیمات «دونالد ترامپ» در دوره همه‌گیری کرونا، مدعی شد: «به یاد بیاورید که در آن زمان چه اتفاقی افتاد. او به شکل مخفیانه کیت‌های آزمایش کووید را برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به منظور استفاده شخصی او فرستاد.»

نامزد دموکرات‌ها همچنین به ادعاهایی که رقیب جمهوریخواه خود پیش از این درباره جنگ روسیه و اوکراین مطرح ساخته نیز اشاره و تصریح کرد: «ترامپ در مورد مساله اوکراین می‌گوید که این مساله را در عرض یک روز حل می‌کند. خب من فکر نمی‌کنم ما آمریکایی‌ها معتقد باشیم که رئیس‌جمهور کشورمان باید مساله‌ای همانند این جنگ را از طریق تسلیم حل کند و بدانید که این چیزی است که اتفاق خواهد افتاد.»

هریس مدعی شد: «اگر دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا برسد ولادیمیر پوتین در کی‌یف خواهد نشست. ترامپ می‌خواهد خوشایند کسی عمل کند که او را یک فرد قوی دانسته و او را تحسین می‌کند.»

ترامپ چند روز پیش اعلام کرده بود با پوتین روابطی «خیلی خوب» دارد.  او به این پرسش  که آیا از زمان ترک ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۱ تا کنون گفتگویی با رئیس جمهور روسیه داشته است پاسخ نداد و تنها گفت که «اگر چنین گفت‌وگویی را داشتم این یک کار هوشمندانه بوده است.»

اخیرا «باب وودوارد» خبرنگار مشهور آمریکایی در کتاب جدید خود به نام «جنگ» شرح داد که یک دستیار که نامش فاش نشد گفت ترامپ از زمانی که کاخ سفید را ترک کرده هفت بار با پوتین گفت‌وگو داشته است.

یک مقام دولت بایدن اظهار کرد که اطلاعی از انجام شدن این گفت‌وگوها بین پوتین و ترامپ ندارد اما «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: «اگر چنینی چیزی صحت داشته باشد یک اتفاق هشدار دهنده است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.