شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کفپوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته 1403

رپرتاژ آگهی: قدمت فرش ماشینی اگرچه زیاد نیست، اما در مدت زمان اندکی توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب نماید و میزان تقاضای فرش را در صنعت فرش ماشینی افزایش دهد. رویداد فرش ماشینی نیز بدین منظور و با هدف گرد هم آمدن تولیدکنندگان موفق و اسامی نامی این صنعت هر ساله در تهران برگزار می‌شود.

اگر چه انتظار می‌رود نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، زمینه ساز تعاملات تجاری و فرهنگی در ایران و خاورمیانه باشد، اما مجری این رویداد یعنی شرکت اور آسیانوید در طی چند سال اخیر نتوانسته به صورت کامل رضایت شرکت‌کنندگان و مخاطبان را جلب نماید. این رویداد به دلیل وجود چالش های ناشی از مسائل منطقه ای و محدودیت های سفر، با عدم حضور پر رنگ بازدیدکنندگان، خصوصا بازدیدکنندگان خارجی همراه بود و نیز علی رغم انتظار بالای مسئولین با استقبال بالایی رو به رو نشد.

نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، بستر تحریم‌ها و مانعی برای حضور

2

یکی از مسائل مهمی که در این رویداد حائز اهمیت می‌باشد، معرفی هرساله آن به عنوان یک نمایشگاه بین‌المللی است؛ این در حالی است که نه تنها هیچ غرفه دار خارجی در این نمایشگاه حضور نداشت، بلکه تعداد بازدیدکنندگان خارجی نیز اندک بود. بنابراین نیاز است تا حامیان و برگزارکنندگان این رویداد نسبت به اصلاح زمینه‌های برگزاری و تعیین چارچوب استاندارد برای شرکت کنندگان اقدام نمایند.

شرکت تولیدی_بازرگانی فرش بهشتی که از سال 1389 به فعالیت مستمر و دائمی در زمینه تولید و صادرات انواع فرش ماشینی مشغول می باشد نیز طبق روند هر ساله، امسال هم در این رویداد بزرگ شرکت نمود. غرفه فرش بهشتی با وجود مشکلات برگزاری و حضور کم رنگ بازدیدکنندگان خارجی در این نمایشگاه، باز هم با استقبال بسیار خوبی از سمت بازدیدکنندگان خارجی همراه بود.

3

شرکت تولیدی_بازرگانی فرش بهشتی با عبور از موانع و مشکلات حاضر در این رویداد و نیز با معرفی 4 کلکسیون جدید خود یعنی کلکسیون‌های (ویانا، شیراز، گلستان و دایان)، توانست توجه بازدیدکنندگان داخلی و خارجی را به خود جلب نماید. به کارگیری طرح، نقش و رنگبندی های متنوع و اصیل در روند طراحی و تولید این کلکسیون‌ها، علی رغم حضور کمرنگ مخاطبان خارجی باز هم مورد توجه قرار گرفت که خود نشان از پایداری، اصالت کالا و نیز تلاش این شرکت برای حضور موفق در بازارهای جهانی است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی، به دلیل مسائل منطقه‌ای و مشکلات ناشی از آن، با چالش‌های جدی مواجه شد. با این حال، فعالیت شرکت‌هایی مانند فرش بهشتی نشان می‌دهد که صنعت فرش ایران پتانسیل بالایی برای رقابت در بازارهای جهانی دارد. برای بهبود وضعیت صنعت فرش و کفپوش ایران، ضروری است که مسئولین برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای مشابه، با دقت بیشتری به برنامه‌ریزی و مدیریت این رویدادها بپردازند و همچنین حمایت بیشتری از تولیدکنندگان داخلی انجام دهند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.