وعده ستار هاشمی درباره پوشش آنتن در این نقاط عملی می‌شود

ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر امروز (سه شنبه یکم آبان ماه ) پس از حضور در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که با هدف بررسی وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در جاده‌های اصلی و فرعی کشور برگزار شد، گفت: در دولت چهاردهم وضعیت آنتن دهی تلفن همراه را مجددا بازنگری کردیم، برخی از روستاها دارای پوشش آنتن بوده اما کیفیت مناسبی ندارند، لذا مشکلات موجود احصا و برآورد مالی آن انجام شده است و به دنبال تامین منابع آن هستیم تا پوشش مسیرها و روستاها را مطابق با زمانبندی برنامه هفتم توسعه انجام دهیم و امیدواریم خدمات را به مردم سراسر روستاهای کشور بدهیم.

وی اضافه کرد: در حوزه پوشش آنتن در جاده‌ها نیز تاکید شد که پوشش دهی در مناطق کور و حادثه خیز جاده‌ها را با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام دهیم. جزئیات برنامه‌ریزی‌ها در جلسه ۲ هفته آینده با کمیسیون عمران با حضور مسئولان مطرح خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص وعده دولت برای افزایش سرعت اینترنت، گفت: تیم کارشناسی قوی را برای بررسی چالش‌های کیفیت و سرعت اینترنت تعیین کردیم که دستاوردهای بسیار خوبی هم داشت، در همین راستا گلوگاه‌هایی را هم شناسایی کردیم که با دو رویکرد پیگیری خواهیم کرد.

خبر مرتبط
توجیه وزیر ارتباطات برای کندی سرعت اینترنت در کشور

وزیر ارتباطات درباره وضعیت سرعت اینترنت کشور، گفت: این وضعیت مقداری به شرایط منطقه و وضعیت سایبری بازمی‌گردد.

هاشمی گفت: ابتدا بهسازی زیرساخت‌های شبکه است که اقدامات آن شروع شده و دیگری ارتقاء تجهیزات برخی از مناطق است. به صورت طبیعی فرآیند تامین تجهیزات، نصب و راه‌اندازی زمان‌بر بوده، اما امیدواریم مردم به زودی کیفیت ارائه اینترنت را در زندگی خودشان احساس کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.