نوسان مثبت در بازار ارز/ قطب اول تجارت الماس جهان مشخص شد

امارات که به عنوان یکی از قطب‌های تجارت طلا در جهان شناخته می‌شود، در دو سال اخیر توانست سرانجام با عبور از بلژیک به قطب اول تجارت الماس جهان تبدیل شود؛ هدف بزرگی که به راحتی به دست نیامده است و پیشینه‌ای تقریبا ۱۷ ساله دارد.

سران ابوظبی برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ بازار تجارت الماس را در دبی افتتاح کردند؛ بازاری که خیلی زود توانست در سطح جهان شناخته شود و به واسطه نقش مهم این شهر در تجارت جهانی، مسیر ترقی و پیشرفت را با سرعت قابل توجهی پیمود؛ روندی که تداوم آن توانست دبی را به یکی از مراکز مهم و اصلی معاملات الماس در جهان تبدیل کند. در واقع دبی با تمرکز تاریخی بر الماس های خام، در سال ۲۰۲۱ به عنوان بزرگترین مرکز تجارت الماس خام جهان شناخته شد. با این حال، گسترش سریع بخش صیقلی امارات متحده عربی اکنون ۴۴ درصد از ارزش کل تجارت جهان را تشکیل می‌دهد و انتظار می‌رود این مسیر تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

خبر مرتبط
سردار فدوی: خباثت اماراتی‌ها اتفاق تازه‌ای نیست/ اروپایی‌های کار احمقانه‌ای انجام دادند+ فیلم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: خباثت اماراتی‌ها از اول انقلاب آغاز شده است و یک متنی را می‌نویسند و در تمام نشست‌ها میخوانند.

در همین راستا دبی در دو هفته آینده (۱۱ تا ۱۵ نوامبر) میزبان اولین گردهمایی جهانی تجارت الماس است که از آن با عنوان هفته الماس دبی ۲۰۲۴ یاد می شود و به عقیده برگزارکنندگان قرار است با حضور غول‌های صنعت، الماس برگزار شود و دبی را به عنوان قطب برتر تجارت الماس در جهان معرفی کند.

 

مشروح این خبر را در اقتصادنیوز با تیتر "قیمت درهم و لیر ترکیه در کانال جدید؛ دینار عراق گران شد/ دبی الماس رو کرد" بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.