احداث باغ صنوبر و رسیدن به سود های کلان میلیاردی

رپرتاژ آگهی: کاشت صنوبر ازجمله پردرآمدترین شاخه های صنایع کشاورزی می باشد، که کشاورزان میتوانند با سرمایه گذاری در این بخش به منبع درآمد پایدار و پرسودی برسند. درختی کم توقع ولی با سودهایی میلیاردی. به جرات میتوان گفت تنها درختی که باغداران می توانند با کمترین هزینه های اولیه و مراقبت به بهره و سود اقتصادی زیاد برسند درخت صنوبر هست، در راستای همین موضوع تصمیم گرفتیم با یکی از بهترین نهالستان های کشور که در راستای تولید ارقام سریع الرشد صنوبر فعالیت دارند، مشاوره ای داشته باشیم.

اقلیم های مناسب کاشت صنوبر کدام شهرها هستن؟

درختان صنوبر را می توان در اکثر اقلیم های کشور علی الخصوص مناطق سردسیر و معتدل کاشت نمود. درخت صنوبر نسبت به سرمای زمستان تا منفی ۳۱ درجه مقاومت دارد و در تابستان نیز تا ۴۴ درجه مقاومت دارد. از این جهت مناطق شمالی کشور و شهرهای واقع در رشته کوه زاگرس و البرز مناطق مساعدی جهت کاشت درخت صنوبر هستند.

:انواع رقم های تجاری صنوبر

نزدیک به 40 گونه مختلف تجاری صنوبر در ایران وجود دارد که در ادامه این مقاله به معرفی بهترین و پرسود ترین آنها می پردازیم

  • صنوبر نیگرا ایتالیا از ارقام سریع الرشد صنوبر میباشد که بازه هفت ساله جهت پرورش آن در نظر گرفته شده هست، رنگ چوب و تنه آن سفید رنگ است و ارتفاع آن تا 30 متر بالا می رود. در شرایط مطلوب معمولا بعد از هفت سال تا قطر 35 سانت رشد میکند و متوسط برداشت آن 250 کیلو چوب از هر درخت می باشد، از این رو صنوبر نیگرا تبدیل به اولین و بهترین گزینه جهت احداث باغ صنوبر تبدیل کرده است.

  • صنوبر تبریزی یا ترک، نژاد تبریزی نیز از ارقام بومی و سریع الرشد ایران می باشد که بومی ترکیه و آذربایجان هست، رنگ پوست این صنوبر نیز همانند نیگرا سفید هست و بازه برداشت آن حد اقل هشت ساله می باشد و قطر آن در 8 سال به حدود سی پنج سانت میرسد، متوسط عملکرد درخت تبریزی دویست کیلو در درخت می باشد.

  • درخت کبوده یا سیلور از ارقام قدیمی و بومی ایران می باشد که پوست درخت آن به رنگ کبود و سبز هست و زیر برگ آن به رنگ سفید می باشد . این رقم وزن بسیار بالایی دارد ولی از لحاظ رشد نسبت به ارقام نیگرا و سایر صنوبر ها دیر رشد تر می باشد، معمولا درخت کبوده بازه ای بین ده تا 15 سال نیاز دارد تا به اندازه و وزن ایده آل برسد، متوسط برداشت از هر درخت کبوده بعد از 15 سال نزدیک به 700 کیلو می باشد . و نسبت به آفات خیلی مقاومتر از سایر ارقام صنوبر هست.

:شرایط مهم که جهت احداث باغ باید در نظر داشته باشید

  • خاک خوب : خاکی جهت کاشت ارقام صنوبر مناسب هست که اولا دارای زهکشی مناسب باشد و همچنین حاوی مواد ریز مغزی فراوان و عناصر مایکرو باشد تا در کمترین زمان به رشد ایده آل برسد.

  • آب خوب : درخت صنوبر مثل سایر درختان نیاز به آبیاری منظم دارد و می توان گفت آب یکی از مهمترین موارد جهت احداث باغ صنوبر می باشد.

  • نور خوب : نور مناسب جهت کاشت صنوبر بسیار مهم و حیاتی هست از این رو رعایت استاندارد فاصله کاشت الزامی و از واجبات می باشد.

  • فاصله کاشت : بهترین فاصله برای کاشت صنوبر 1*2 متر می باشد ، یعنی برای هر هکتار شما نیاز به 5000 هزار اصله نهال صنوبر دارین. و اگر قصد دارین به عنوان پرچین برای دور باغ و محصور کردن باغ استفاده کنید از فواصل 50 سانتی متر تا 1 متر امکان کاشت نهال دارید، بنابراین حتما جهت برداشت محصول بیشتر فاصله استاندارد را رعایت کنید.

 :درآمد حال از زراعت صنوبر چقدر می باشد

برای زراعت چوب صنوبر حد اقل یه پروسه زمانی هفت ساله نیاز دارین، در صورتی که بخواهیم با نرخ روز کیلویی 10 هزار تومن محاسبه کنیم هر درخت نیگرا بعد هفت سال حدود 250 کیلو چوب به شما میدهد که باحساب نرخ روز و محاسبه سود آن هر درخت نزدیک به 2.5 میلیون تومان می شود، که با محاسبه 5 هزار اصله در هکتار سودی نزدیک به 12 میلیارد تومان عاید شما خواهد کرد. یعنی به ازای هر سال بالای یک میلیارد تومن سود

هزینه احداث باغ و نهال صنوبر به چه صورت است؟

برای احداث باغات صنوبر در مرحله اول نیاز به نهال صنوبر اصلاح شده و همچنین عاری از هرگونه و بیماری دارین از این رو نهالستان اروم نهال یکی از بهترین نهالستان های کشور هست که شما می توانید با تماس با کارشناسان مجموعه ابتدا با مشاوره و راهنمایی ایشان اقدام به تهیه نهال سالم و اصیل نمایید، نهال صنوبر به صورت یک ساله، دو ساله و سه ساله عرضه می شوند که پیشنهاد ما برای شما استفاده از نهال یکساله می باشد، در حال حاضر هر نهال صنوبر ترک در بازار حدود 12 هزار تومان، صنوبر نیگرا اصلاح شده حدود 18 هزار تومان و صنوبر کبوده در حدود 35 هزار تومان قابل تهیه می باشد، که باغداران عزیز می تواند با از طریق شماره های زیر اقدام به تهیه نهال بنمایند.

آشنایی با مجموعه نهالستان اروم نهال

نهالستان اروم نهال جز نهالستان معتبر و مجوز دار کشور هست که نهالهای اصیل و شناسه دار را تحت نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات و ثبت نهال تولید و عرضه می نماید، کلیه تولیدات این مجموعه زیر نطر کلینیک گیاه پزشکی و حفظ نباتات عاری از هرگونه بیماری تولید و عرضه می شوند.

شرایط خرید نهال صنوبر از نهالستانهای معتبر

خرید نهال پروسه خیلی حساسی هست و کشاورزان گرامی باید توجه داشته باشند در زمان خرید فقط قیمت را لحاظ قرار ندهند چرا که نهاهایی که مشکل باکتریایی یا نماتد داشته باشند میتواند پروژه شما را کاملا دچار اختلال و یا ضرر های سنگین بکنند و شما متحمل خسارتهای سنگین بشوید لذا پیشنهاد میکنیم با مراجعه حضوری به نهالستان معتبر اروم نهال با خیال آسوده اقدام به تهیه نهال بنمایید.

باغداران عزیز با تماس یا مراجعه حضوری به بزرگترین نهالستان صنوبر کشور واقع در آذربایجان غربی شهر میاندوآب که قطب تولید نهال در کشور می باشد، می‌توانید با دریافت مشاوره تخصصی رایگان، بهترین ارقام از نظر سلامت، کیفیت و اصالت را متناسب با بودجه و هدف تجاری خود انتخاب کرده و در کنار خریدی مطمین و به صرفه بدون حضور واسطه‌ها، از پشتیبانی مشاوران باغبانی و کشاورزی این مجموعه در فرآیند پرورش این رقم تجاری نیز بهره‌ مند شوید. جهت خرید و مشاوره نهال صنوبر با شماره های زیر در ارتباط باشید:

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۶

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۷

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۸

۰۹۱۲۰۴۵۴۵۲۹

همچنین جهت دریافت اطلاعات و آشنایی با این مجموعه در رابطه با نهال صنوبر میتوانید با مراجه به سایت زیر اطلاعات بیشتری در رابطه با نهال صنوبر دریافت کنید.

www.urumnahal.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.