با کاشت نهال صنوبر با صرف کمترین هزینه به درآمد میلیاردی برسید

رپرتاژ آگهی: نهال صنوبر در کنار زیبایی از مزایای اقتصادی فوق العاده‌ای برخوردار است. مضاف بر اینکه امروزه پرورش نهال صنوبر به جهت کاربردهای متنوع چوب و محصولات مشتق شده از آن، به عنوان یک فرصت درآمدزایی توأم با  سوددهی کلان مطرح شده است. شاید عجیب و باورنکردنی باشه که بهتون بگیم می‌تونید با پرورش صنوبر و زراعت چوب درآمدهای بالغ بر ۸ تا ۱۰ میلیارد از یک هکتار در عرض ۶ سال برداشت کنید که قابل رقابت با درآمدهای باغات نهال‌های مثمر و بارده است.

طبیعتاً باغداری شغلی بسیار پر زحمت و هزینه برداری است، اما کدوم باغداریه که نخواد با رسیدگی‌ها و هزینه‌های پرورشی کم، درآمدهای  میلیاردی مطمئن و بی نظیر به دست بیاره؟؟؟ کاهش اراضی جنگلی و نیاز انبوه به چوب‌های با کیفیت در حوزه صنایع دستی، مصنوعات چوبی، کاغذسازی و مبلمان و .... باعث شده طی چند سال اخیر صنوبر رقمی پولساز و چوب ارزشمند آن محصولی پرفروش، صادراتی و میلیاردی باشد. در این با ما همراه باشید تا با این نهال سودده و اختصاصی اقتصادی در راستای میلیاردر شدن بیشتر آشنا شوید

مختصری درباره نهال پولساز صنوبر

نهال صنوبر از جمله رقم‌های رطوبت دوست با رشد و بازدهی بسیار سریع است که اکثراً در مناطق سردسیر به صورت نیمه دیم و در دیگر اقلیم‌های معتدل، مدیترانه‌ای و گرم و نیمه خشک در کنار نهرها، رودخانه‌ها و منابع آبی مورد کشت قرار می‌گیرد. اکثر باغداران، صنوبر را به عنوان نهالی بادشکن جهت محافظت از نونهالان و به عنوان سایه انداز در اطراف باغ خود مورد کشت قرار می‌دادند. اما این روزها قضیه بسیار متفاوت شده است.

 احداث باغ صنوبر رویکردی چند منظوره است که علاوه بر کنترل و کاهش میزان فرسایش خاک، جلوگیری از تخریب اراضی جنگلی و حفظ محیط زیست، به عنوان منبعی درآمد فوق‌العاده نیز مطرح است. با توجه به اینکه استفاده از چوب‌های جنگلی برای مقاصد تولیدی باعث آسیب بالا به محیط زیست و کاهش اراضی جنگلی شده، زراعت چوب و کاشت رقم‌های غیر مثمر ارزشمند مانند صنوبر بیش از پیش مورد توجه و اقبال قرار گرفته است. نهال صنوبر در رابطه با دیگر درختان جنگلی تا ۱۵ برابر رشد بیشتر داشته و می‌تواند تا ۳۰ متر نیز رشد کند. این نهال رقمی مرتفع است که رشد آن طولی بوده و در ۶ سالگی نهال می‌توان ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلو چوب از آن برداشت کرد.

این رقم‌ها به دلیل نداشتن تاج و رشد عرضی در فواصل ۱*1 یا 1*2 از یکدیگر کشت می‌شود. چوب صنوبر امروزه در بازار با قیمت تقریبی  کیلویی ۷۰۰۰ تومان عرضه می‌شود که با توجه به تولید ۵۰ متر مکعب چوب در هر هکتار می‌توان درآمدهای بالای ۷ میلیاردی را از آن مشاهده کرد. نهال صنوبر چنانچه در مناطق نورگیر و نزدیک به منابع آبی کشت شود در خاک‌های غنی با زهکشی عالی می‌تواند بهترین عملکرد رشدی را داشته باشد. آبیاری نهال باید در فصول گرم به دلیل دمای بالا و کاهش بارندگی‌ها باید کنترل شده و نیاز آبی آن در جهت افزایش قدرت ریشه‌ها به طور منظم مرتفع شود. پرورش این رقم غیر مثمر اما پرثمر و درآمدزا تاثیر مثبتی بر حفظ زیست بوم، خاک و اکوسیستم دارد.

Picture2

استفاده مفید از خاک های آهکی یا غیر قابل کاشت

با توجه به اکوسیستم و شرایط اقلیمی متفاوت در جای جای کشورمان، زمین‌ها و خاک‌ها درصد متغیری از عناصر غذایی را در اختیار داشته و بعضاً بسیاری از آنها به دلیل میزان بالای شوری، آهکی و سنگلاخی برای کاشت درختان میوه و بهره‌برداری مناسب نیستند. اما نهال صنوبر از جمله رقم‌های بسیار سازگار با انواع اکوسیستم‌ها و بافت‌های خاکی است که می‌تواند فرصت اقتصادی ویژه‌ای را در اختیار باغداران قرار دهد تا حتی در شرایط کم آبی و خشکسالی نیز با کاشت این رقم منبعی درآمدی بدون دردسر و پایدار داشته باشند.

مدیریت دوره آبیاری و توجه به نیاز آبی نهال صنوبر در مناطق کم آب از جمله اقداماتی است که می‌تواند در کنار اشتغال زایی، شغل ثانویه‌ای پرسود محسوب شود. کما اینکه برای بهره‌گیری از بارندگی‌ها و روان آب‌ها کاشت این نهال در کنار رودخانه‌ها، جویبارها و نهرها بدون نیاز به آبیاری علاوه بر پیشگیری از سیلاب‌ها، فرسایش خاک و بادهای شدید می‌تواند رقمی تجاری، پر بازده و ثروت آفرین برای باغداران چنین اقلیم‌هایی باشد.

یک تیر و چند نشان با پرورش نهال صنوبر

 اگرچه باغداران هوشمند که با بهره‌گیری از متدهای نوین و کاشت رقم‌های مقاوم و پولساز مانند صنوبر راه خود را از دیگر رقبا جدا کرده و پیشی گرفته‌اند اما آشنایی بهتر باغداران مبتدی و سرمایه‌گذاران با نهال صنوبر می‌تواند یک تیر و چند نشان بوده و پیامدها و دستاوردهای فوق العاده از نظر مالی و توسعه اقتصادی به دنبال داشته باشد.

Picture3

از جمله ویژگی‌ها و مزیت‌های پرورش نهال صنوبر عبارتند از؛

  • نهال صنوبر رقمی سریع الرشد است که بازدهی فوق العاده‌ای داشته و در ۵ الی ۶ سال به ارتفاع ۳۰ متر می‌رسد.

  • این نهال به دلیل سازگاری با اکثر اقلیم‌ها، بافت‌های خاکی و شرایط محیطی رقمی مقاوم به آفات، تنش‌های محیطی و دمایی است در نتیجه هزینه‌های نگهداری آن بسیار پایین است.

  • چوب نهال صنوبر بسیار پرکاربرد بوده و از ساخت صنایع دستی تا کاغذسازی، مدادسازی، نئوپان، تیرک‌های چوبی، مصنوعات چوبی، مبلمان سازی گرفته تا تهیه الوار و.... مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نتیجه بسیار پرفروش است.

  • این چوب از جمله چوب‌های نرم، منعطف با قابلیت چسب پذیری و بسیار خوشکار بوده، در نتیجه در بازارهای داخلی و خارجی بسیار بازار پسند و پرتقاضا و ارزشمند است.

  • کشت این رقم می‌تواند موجب حفاظت اراضی ساحلی در برابر سیل و طغیان شود

  • این رقم هیچگونه مغایرتی با دیگر محصولات زراعی نداشته در نتیجه می‌توان در کنار آن دیگر محصولات زراعی را نیز تولید کرد.

  • پرورش نهال صنوبر و تولید چوب از آن نیاز به نیروی انسانی و هزینه‌های کارگری بالا ندارد.

  • این رقم علاوه بر محصول چوبی صادراتی به دلیل جذب دی اکسید کربن موجب پیشگیری از گرمایش جهانی و تثبیت گاز گلخانه‌ای می‌شود. همچنین با تولید اکسیژن به تقویت محیط زیست کمک کرده و رقمی دوستدار محیط زیست و حافظ خاک است.

Picture4

از چه نهالستانی و با چه ویژگی های نهال صنوبر بخریم ؟؟؟

این روزها با توجه به  پرفروش بودن و استقبال بی‌نظیر از نهال صنوبر به دلیل چوب ارزشمند و گران آن، بیشتر افراد و مراکز تولید نهال اقدام به پرورش آن با کیفیت‌های متفاوت می‌کنند. لذا خرید از هر نهالستانی توصیه نمی‌شود. نهالستانی که  دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی بوده  و این نهال را با لیبل، شناسنامه، تضمین کیفیت و سلامتی عرضه کند و در قبال آن مسئولیت پذیر باشد بسیار انگشت شمار است. اما شما عزیزان می‌توانید با تماس با نهالستان رویال نهال با نیم قرن تجربه در حوزه کشاورزی و پرورش ارقام مثمر و غیر مثمر پس از مشاوره‌های رایگان، شرح هدف و میزان بودجه خود، بهترین نهال‌های صنوبر دارای گواهی سلامت و قرنطینه را در جهت عملکرد رشدی بالا و سودآوری با بهترین قیمت خریداری کنید. ما از صفر تا صد پرورش این رقم پولساز در کنار شما خواهیم بود. جهت خرید نهال صنوبر با ما در ارتباط باشید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۸۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

جهت مشاهده و خرید نهال مثمر و غیرمثمر دیگر به سایت رویال نهال دات کام مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.