ژل رویال چیست؟ - 14 پرسش و پاسخ متداول

رپرتاژ آگهیژل رویال چیست عنوان این مقاله است، بخاطر اینکه در اینجا میخواهیم شما را با ماده ای آشنا کنیم که شاید کمتر در مورد آن شنیده‌ایم. همچنین به سوالات متداول شما نیز پاسخ دهیم. در این بخش با ما همراه باشید تا ببینیم ژل رویال چیست و چگونه توسط زنبورهای عسل تولید می‌شود.

۱.ژل رویال چیست و چگونه توسط زنبور عسل تولید می‌شود؟

ژل رویال ماده ای به رنگ زرد روشن و بسیار مغذی است که توسط غدد شیری زنبورهای عسل تولید می‌شود و معمولاً همه لاروها (نوزاد‌های زنبور عسل) در روز اول زندگی از آن تغذیه می‌کنند. 

ژل رویال از روز چهارم به بعد تغییر کرده و جای آن را مخلوطی از عسل و گرده گل می‌گیرد، و تنها ملکه زنبور عسل تا آخر عمر از ژل رویال تغذیه می‌کند و به نظر می‌رسد که این نوع غذا باعث به وجود آمدن اختلافات اساسی بین زنبورهای کارگر و ملکه می‌شود به این شکل که طول عمر زنبور عسل ملکه بیش از پنجاه و دو برابر طول عمر زنبورهای کارگر است و از لحاظ حجم بدنی نیز ملکه تقریبا دو برابر بزرگتر از زنبورهای کارگر است.

همچنین عمر زنبورهای عسل کارگر ۴ هفته تا ۸ ماه است ولی ملکه حتی می‌تواند تا ۷ سال زنده بماند! تحقیقات نشان داده که ژل رویال فواید و خواص بی شماری برای انسان نیز دارد و از آن میتوان برای پیشگیری یا درمان بسیاری از بیماری‌ها بهره برد.

۲.فرق ژل رویال اصل و تقلبی چیست؟

ژل رویال اصل رنگ روشن دارد و بسیار چسبنده است، بوی منحصر به فرد و مزه خاصی دارد که آن را از همه چیز متمایز می‌کند. اگر شما ژل رویال را در دهان بگذارید متوجه طعم بسیار بسیار غالب آن میشوید، اما ژل رویال تقلبی اینگونه نیست. البته این موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود، ممکن است شما ژل رویال تهیه کنید و همه این ویژگی ها را داشته باشد ولی از نوع مرغوب نباشد.

تنها راه اطمینان از اصالت ژل رویال ارائه نمونه ژل رویال به آزمایشگاه و یا تهیه آن از مکان معتبر است.

زنبورداری علی بابا

3.ژل رویال اصل از کجا تهیه کنیم؟

شاید سوال خیلی از عزیزان این باشد که ژل رویال از کجا تهیه کنیم؟

بهترین کاری که شما می‌توانید برای تهیه ژل رویال انجام دهید، خرید ژل رویال از یک زنبوردار مورد اعتماد یا فروشگاه معتبر است، شاید با یک سرچ ساده در گوگل بتوانید مراکز زیادی را برای خرید ژل رویال اصل بیابید، اگر در خارج از ایران هستید میتوانید از فروشگاه های والمارت، آمازون، علی بابا و سایر فروشگاه های مورد اعتماد ژل رویال تهیه کنید و اگر در داخل ایران هستید فروشگاه زنبورداری علی بابا، دیجی کالا، ترب و ایمالز گزینه های مناسبی برای خرید ژل رویال اصل هستند.

زنبورداری علی بابا یکی از مراکز معتبری است که شما می‌توانید ژل رویال با کیفیت را مستقیم از زنبوردار بخرید، و با خیال آسوده استفاده کنید. برای خرید عسل و ژل رویال اصل از این فروشگاه، عبارت «عسل علی بابا» را در گوگل جستجو کنید.

۴.ژل رویال باید کجا نگهداری شود؟

ژل رویال پس از برداشت از کندو منجمد می‌شود، ژل رویال منجمد را وقتی تهیه کردید در فریزر قرار دهید. ژل رویال در فریزر تا ۲ سال سالم می‌ماند و قابل استفاده است. روش دیگر نگهداری ژل رویال ترکیب آن با عسل است، بهترین نسبت ترکیب ژل رویال با عسل، نسبت ۱ به ۴ است، یعنی ۱ گرم ژل رویال با ۴ گرم عسل ترکیب شود، لازم به ذکر است که این ترکیب را میتوانید در دمای عادی اتاق تا ۶ ماه نگهداری کنید.

۵. برای مبتلایان به دیابت ژل رویال را با چه نوع عسل ترکیب کنیم؟

ژل رویال خواص بسیاری برای کنترل بیماری دیابت، علی الخصوص دیابت نوع ۲ دارد. اگر شما مبتلا به دیابت هستید و میخواهید از ترکیب ژل رویال و عسل استفاده کنید، بهتر است آن را با عسل دیابتی ترکیب کنید. عسل دیابتی عسلی است که ساکارز آن در برگه آزمایش زیر عدد ۲ باشد. بهترین عسل‌هایی که می‌توانید برای مبتلایان به دیابت تهیه کنید عسل‌های زول یا بوقناق، مریم گلی و عسل گشنیز است.

۶.برای تقویت قوای جنسی ژل رویال را با چه عسلی ترکیب کنیم؟

یکی از بهترین عسل ها برای تقویت قوای جنسی عسل کنار است. عسل کنار خواص بسیار فراوانی دارد که این خاصیت عسل کنار از خواص دیگرش برجسته تر است. ترکیب ژل رویال با عسل کنار تاثیر مضائفی برای تقویت قوای جسمانی و جنسی می‌گذارد. ترکیب ۱۰۰ گرم ژل رویال با ۵۰۰ گرم عسل کنار برای این منظور توصیه می‌شود.

۷.آیا میتوان از ژل رویال برای پوست هم استفاده کرد؟

جالب است بدانید ژل رویال به غیر از استفاده خوراکی استفاده موضعی نیز دارد. ژل رویال برای پوست صورت بصورت ماسک استفاده شده و تاثیرات مثبتی می‌گذارد. برای استفاده از ژل رویال برای پوست صورت، ابتدا پوست را با آب نیمه گرم و صابون بشویید و خشک کنید، سپس مقدار نیم تا ۱ گرم ژل رویال خالص را بر روی پوست صورت خود بمالید. پس از ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت پوست خود را بشویید. مصرف مداوم ژل رویال برای پوست، پوست شما را لطیف کرده و از چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند.

همچنین ژل رویال میتواند بعضی از انواع لکه های پوستی را کاملا از بین ببرد.

۸. مقدار مصرف ژل رویال چقدر است؟

قبل از اینکه بدانیم روش مصرف ژل رویال چگونه است، بهتر است بدانیم میزان مصرف ژل رویال چقدر است. برای بزرگسالان روزانه نیم گرم تا ۳ گرم توصیه شده است. اگر شما عارضه خاصی ندارید و ژل رویال را برای خواص آن مصرف میکنید، روزانه نیم تا ۱ گرم کفایت می‌کند.

برای افزایش قدرت باروری روزانه ۱.۵ تا ۳ گرم و برای درمان کمکی انواع سرطان روزانه ۱ تا ۳ گرم توصیه شده است. برای سالمندان و جلوگیری از آلزایمر هم روزانه نیم تا ۱ گرم کفایت می‌کند.

۹.روش مصرف ژل رویال چگونه است؟

بهترین روش مصرف ژل رویال برای بهره بردن از خواص ژل رویال از قرار زیر است:

مقدار توصیه شده را صبح ناشتا پس از مسواک زدن زیر زبان بگذارید، سپس پس از ۳۰ ثانیه میتوانید ژل رویال را قورت بدهید.

توصیه شده حداقل تا ۳۰ دقیقه پس از مصرف ژل رویال چیزی میل نکنید، تا در جذب آن اختلال ایجاد نکند.

مصرف مداوم و پیوسته ژل رویال برای درمان بهتر بیماری ها توصیه می‌شود.

۱۰.ژل رویال گرم است یا سرد؟

اگر بخواهیم از نگاه طب سنتی به ژل رویال بنگریم، که ژل رویال گرم است یا سرد؟ باید بگوییم ژل رویال طبع بسیار بسیار گرم دارد. اگر شما طبع گرم دارید و میخواهید از ترکیب ژل رویال و عسل بهره ببرید، بهتر است ژل رویال را با عسل‌هایی ترکیب کنید که طبع معتدل تری نسبت به عسل های دیگر دارند. 

عسل‌های: گشنیز و نیز عسل کنار نسبت به عسل‌های دیگر طبع معتدل تری دارند و بهتر است ترکیب ژل رویال با این عسل‌ها صورت پذیرد.

۱۱. ژل رویال برای ذخیره تخمدان خوبه؟

تحقیقات نشان داده که ژل رویال میتواند بر روی ذخیره تخمدان اثر بالقوه ای بگذارد و ذخیره تخمدان را افزایش دهد بدون اینکه برای شما عوارضی در پی داشته باشد. اکثر داروهایی که برای ذخیره تخمدان تجویز میشود میتواند تعادل هورمونی بدن را بر هم زده و به سلامت شما آسیب بزند، اما شما میتوانید از فواید ژل رویال برای بالا بردن ذخیره تخمدان استفاده کنید. ژل رویال نه تنها عارضه ای برای شما ندارد بلکه علاوه بر بالا بردن ذخیره تخمدان ده‌ها خاصیت بی نظیر دیگر نیز برای شما به همراه دارد.

12.ژل رویال بر روی کیفیت اسپرم تاثیر میگذارد؟

تحقیقات نشان داده ژل رویال باعت بالا بردن تعداد اسپرم و نیز بهبود مرفولوژی و همچنین بهبود حرکت اسپرم می‌شود. ژل رویال میتواند قدرت باروری را در مردانی که دچار مشکلات اسپرم هستند بالا ببرد. همچنین ژل رویال باعث افزایش میل جنسی و سلامت جنسی در آقایان می‌شود.

13.آیا ژل رویال برای سالمندان مفید است؟

ژل رویال برای سالمندان میتواند مانند اکثیر جوانی عمل کند. ژل رویال با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و پیری را به تعویق می‌اندازد. همچنین ژل رویال به عنوان یک خوراکی طبیعی و بدون عوارض از آلزایمر جلوگیری کرده و به سالمندان نشاط و شادابی می‌بخشد. میزان مصرف ژل رویال برای سالمندان روزانه نیم گرم تا یک گرم است، البته این مقدار در شرایطی است که سالمندان عارضه خاصی نداشته و ژل رویال را برای سلامتی استفاده می‌کنند.

14.ژل رویال ترکیب با عسل بهتر است یا ژل رویال خالص؟

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ژل رویال ترکیب با عسل بخریم یا ژل رویال خالص؟

باید خدمت شما عرض کنیم که ژل رویال چه به صورت منجمد و چه بصورت ترکیب با عسل خواص خود را حفظ کرده و برای شما مفید واقع میشود. همچنین شما با مصرف ژل رویال ترکیب با عسل، علاوه بر بهره بردن از خواص ژل رویال از خواص بالقوه عسل طبیعی نیز بهره مند می‌شوید.

سخن آخر

همانطور که در بالا خواندیم ژل رویال خواص زیادی دارد که برای سلامتی شما بسیار مفید است، مهمتر از همه اینکه ژل رویال اصل و مرغوب نه تنها برای شما مفید است، بلکه عوارضی نیز برای شما در بر ندارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.