اتفاق عجیب در ایران خودرو/ قیمت دور از انتظار این خودرو

به گزارش اقتصادنیوز، ایران خودرو رانا را با قیمتی حدود ۲۷۰ میلیون تومان می‌فروشد و براساس اطلاعات این خودروساز در سایت کدال سازمان بورس که به مرداد ۱۴۰۳ اختصاص دارد، این خودروساز رانا را با قیمتی حول و حوش ۲۷۰ میلیون تومان روانه بازار می‌کند. این در حالیست که براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده ایران خودرویی‌ها درباره قیمت محصولات تولیدشان در شهریور ۱۴۰۳، آبی‌های جاده مخصوص تنها رانا پلاس ارتقا یافته را با قیمتی حدود ۳۸۲ میلیون تومانی در سبد محصولاتی خود دارند. البته این قیمت کارخانه است و قیمت مصرف کننده رانا پلاس ارتقا یافته بعد از اعمال مالیات و عوارض تا حوالی ۴۶۰ میلیون تومان بالا می‌رود. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، با توجه به اتفاقی که برای رانا افتاده است، دو گمانه درباره با این خودرو مطرح است، گمانه اول این است که ایران خودرویی‌ها قیمت این محصول خود را به اشتباه در صورت‌های مالی خود اعلام کردند. گمانه دیگر این است که ایران خودرویی‌ها نسبت به این خودرو تعهدات معوق دارند و همین مساله سبب شده تا آبی‌های جاده مخصوص مجبور شوند خودروهای رانایی که فاکتور می‌کنند را با قیمت‌های پیشین در دسترس مشتریان خود قرار دهند.

رانا در سبد محصولاتی ایران خودرو در قعر جدول تیراژ قرار دارد و آن طور که اطلاعات سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد ایران خودرویی‌ها تا پایان دومین ماه از فصل تابستان سال جاری در مجموع حدود ۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه رانا تولید کردند. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در یکی دو هفته اخیر از تولید رانا پلاس با گیربکس اتوماتیک خبر داد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «خودروی ۲۷۰ میلیون تومانی در سبد محصولات ایران خودرو/ خبر مهمی که به متقاضیان رسید» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.