شماره روزنامه ۶۰۸۹
|

  • آیا ایده جدیدی برای فروش خودرو در راه است؟

    دنیای اقتصاد: پروسه اولین فروش خودرو در سال جاری بدون ثبت‌نام در سامانه عرضه یکپارچه از ۲۱ مرداد آغاز شد؛ اما حواشی این فروش هنوز ادامه دارد. از اسفند ۱۴۰۱ با هدف ساماندهی بازار و جلوگیری از تخلف خودروسازان، عرضه خودرو در سامانه یکپارچه انجام شد؛ این در شرایطی است که با شکست طرح فروش همسان، در سال جاری عرضه خودرو بار دیگر به طور مستقیم به خودروسازان محول شد. هرچند مسوولان وزارت صمت دولت سیزدهم که ازجمله طراحان عرضه یکپارچه خودرو بودند، هم‌اکنون در این وزارتخانه حضور ندارند و مشخص نیست که پاسخگوی این طرح شکست‌خورده کدام مقام مسوول است؛ با‌این‌حال واگذاری فروش به خودروسازان آن هم با قرعه‌کشی، بازگشت به روش قبلی و البته مسیر شکست‌خورده در فروش خودرو است. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که پیام طرح‌ها و ایده‌های مختلف فروش خودرو که از قضا تنها شکست را به خود دیده، برای سیاستگذار جدید خودرو چیست؟ آیا ایده جدیدی برای فروش خودرو در راه است؟
  • ۳.۵ میلیارد دلار ارز برای خودرو و حمل‌و‌نقل

    دنیای اقتصاد: بانک مرکزی آخرین آمار مربوط به تخصیص ارز را اعلام کرد، آماری که در آن سهم صنایع خودرو و حمل‌و‌نقل نیز به چشم می آید.
  • معرفی خودروی «آینده» کادیلاک

    دنیای اقتصاد: کادیلاک با نمایش یک کانسپت، ایده‌‌اش از مدل‌های اسپرت آینده را نمایش داد. این کانسپت نامش «آپیولنت‌ ولوسیتی» (Opulent Velocity) است و الگویی برای ساخت مدل‌های اسپرت سری V کارخانه در آینده خواهد بود.
  • تغییر تاریخ قرعه‌کشی خودرو

    دنیای اقتصاد: با توجه به تعیین مهلت ۶‌روزه برای متقاضیان مبنی بر تعیین روش خرید خودرو، تاریخ برگزاری مراسم قرعه‌کشی محصولات این شرکت خودروساز تغییر کرد.
  • اقدام عاجل برای واردات خودرو

    دنیای اقتصاد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت واردات به عنوان تنفس برای ساماندهی بازار خودرو استفاده کرد، گفت: علاوه بر واردات، باید بر افزایش تولید از نظر کمّی و کیفی نیز تاکید کرد زیرا با امکانات موجود تحقق این مهم شدنی است؛ کشوری که موشک‌های پیشرفته تولید می‌کند، برای تولید خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب مشکلی نخواهد داشت.
  • معرفی خودروی ارزان چینی در اروپا

    دنیای اقتصاد: دانگ ‌فنگ یکی از ارزان‌ترین خودروهای برقی اروپا را معرفی کرد. این خودرو که در‌حال‌حاضر فقط در سوئیس برای رزرو موجود است، می‌‌تواند حتی در اروپا تولید شود تا قیمت آن پایین بماند.
  • خروج خودرو از زیان خام

    دنیای اقتصاد: دو خودروساز بزرگ کشور که با چالش زیاندهی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، پیش‌بینی کرده‌اند در سال جاری مبلغ فروش محصولاتشان از مبلغ بهای تمام‌شده تولید پیشی خواهد گرفت. طبق آنچه ایران‌خودرو و سایپا در قالب صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای منتهی به ۳۱خرداد امسال به سامانه کدال بورس ارائه کرده‌اند، هر دو شرکت در ۹ ماه باقیمانده از دوره از زیان «خام» خارج خواهند شد. بر اساس گزارش‌های منتشره در سایت کدال، مجموع مبلغ بهای تمام‌شده تولید دو خودروساز بزرگ کشور در ۹ ماه باقیمانده از دوره، حدود ۴۹۰هزار میلیارد تومان خواهد بود، در‌حالی‌که مبلغ فروش آنها به بالای ۵۲۰هزار میلیارد تومان می‌رسد.
  • جزئیات تکمیل ثبت‌نام خودرو

    دنیای اقتصاد: با پایان یافتن مهلت ثبت درخواست خرید خودرو و با توجه به تاکیدات سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر تعیین روش خرید، ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای از ایجاد گزینه انتخاب روش فروش به صورت فروش فوق‌العاده یا پیش‌فروش خبر داد.
  • انتقاد مجلسی از تخصیص ارز به مونتاژکاران

    دنیای اقتصاد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص ارز به مونتاژکاران و قیمت‌گذاری آزاد محصولات مونتاژی در حالی که خودروسازان داخلی برای تامین ارز موردنیاز و قیمت‌گذاری محصولات خود در مضیقه هستند، عادلانه نیست.
  • واردات کامیون‌های کارکرده شتاب گرفت

    دنیای اقتصاد: رئیس گمرک ایران اعلام کرد: در ۵ ماه سال جاری چهار‌هزار و ۹۷۱دستگاه کامیون و کشنده جاده‌ای به ارزش ۵۳۴‌میلیون دلار از گمرکات ترخیص قطعی و وارد کشور شده است.
  • اسقاط ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری

    دنیای اقتصاد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با اصلاح سازوکار اسقاط خودرو، بازار سیاهی که پیش از این برای گواهی اسقاط ایجاد شده بود، از بین رفت.
  • فراخوان بی‌ام‌و از بیم حریق

    دنیای اقتصاد: بی‌ام‌و به دلیل خطر آتش‌سوزی بیش از ۷۲۰هزار دستگاه خودرو را فراخوانده است. این مشکل به دلیل یک مدار کوتاه احتمالی در زیر کاپوت است که ممکن است باعث آتش‌سوزی شود.
  • حلقه بسته واردات خودرو

    دنیای اقتصاد: واردات خودرو از ابتدای سال جاری در شرایطی سرعت گرفته که از ۳۶ شرکت مجاز ورود خارجی‌ها تنها چهار شرکت در این زمینه فعال‌تر عمل کرده‌اند. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا ۳۲ شرکتی که از مردادماه سال گذشته مجاز به واردات خارجی‌ها شدند، در این زمینه خیلی فعال نیستند و تنها چهار شرکت وارد‌کننده بخش اعظم واردات را بر عهده دارند؟ اگرچه عباس علی‌آبادی، وزیر صمت دولت سیزدهم، در آخرین روزهای حضورش در این وزارتخانه از ورود ۵۰هزار خودروی وارداتی به گمرکات کشور خبر داد، با‌این‌حال با توجه به اخبار خودروهای ترخیص‌شده از سوی گمرک، رکوردداران ورود خارجی‌ها تنها چهار شرکت فعال در این زمینه هستند و از باقی واردکنندگان مجاز به واردات خارجی‌ها خبری نیست.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر