شماره روزنامه ۶۰۹۹
|

  • خودروسازی چینی یا فرانسوی؟

    دنیای اقتصاد: حضور فرانسوی‌ها در بازار خودروی کشور با توقف خطوط تولید محصولات قدیمی خودروسازان داخلی، کمرنگ‌تر از همیشه شده است، حال آنکه سهم چینی‌ها از دهه۹۰ با رشد قابل توجهی همراه بوده است. اکنون این سوال مطرح است که آیا چینی‌ها قرار است پشت فرمان خودروسازی ایران بنشینند؟
  • معضل خودروهای قاتل در آمریکا

    دنیای اقتصاد - گروه اقتصاد بین‌الملل: دفعه بعد که در ترافیک گرفتار شدید، نگاهی به اطراف خود بیندازید؛ البته نه به خودروها بلکه به سرنشینان آنها. اگر در آمریکا ساکن هستید، این احتمال وجود دارد که از هر ۷۵سرنشین خودروها یک نفر طی تصادف با یک خودرو دیگر جان خود را از دست بدهد. البته هر کجا که باشید، افرادی که پشت فرمان یک خودروی شاسی‌بلند یا وانت غول‌پیکر نشسته‌اند، احتمالا از برخورد با یک وسیله نقلیه دیگر جان سالم به در خواهند برد. اما باید گفت وزن بالای خودروهای آنها به این معنی است که جاده‌ها برای سرنشینان خودروهای کوچک‌تر از امنیت کافی برخوردار نخواهند بود.
  • رونمایی از نیسان پاترول جدید

    دنیای اقتصاد: نیسان در مراسمی در ابوظبی نسل جدید مدل پاترول را رونمایی کرد. مدل جدید پاترول با موتور قوی‌تر و امکانات لوکس و رفاهی بیشتر پاییز امسال به بازار می‌آید.
  • مصرف سوخت خودروهای داخلی زیاد است

    دنیای اقتصاد: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید ابتدا علت مصرف بالای بنزین در کشور را پیدا کرد که براساس نتایج تحقیقات انجام‌شده، متوسط مصرف سوخت خودروها در ایران در ۱۰۰کیلومتر ۱۰لیتر است درحالی‌که این عدد در دیگر کشورها حدود ۷‌لیتر است. فرهاد شهرکی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به راهکارهای عبور از ناترازی بنزین در کشور، گفت: در حالی روزانه حدود ۱۲۰میلیون لیتر بنزین در کشور به مصرف می‌رسد که پالایشگاه‌های موجود قادر به تولید این میزان بنزین نیستند.
  • افت‌و‌خیز فروش در بازار خودروی چین

    دنیای اقتصاد: فروش خودرو در بازار چین برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت. داده‌های صنعتی نشان داد که فروش خودروهای سواری در چین در ماه اوت برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت، اگرچه فروش مدل‌های تمام‌برقی و پلاگین هیبریدی رشد کرد.
  • واکنش بنزینی خودروسازان

    دنیای اقتصاد: با توجه به سیگنال‌های دولتی اصلاح قیمت بنزین، حالا این سوال مطرح است که در قدم اول باید اصلاحات در خودروسازی کشور انجام شود و بعد اصلاح قیمت بنزین رخ دهد یا همزمان؟‌ آنچه مشخص است مصرف‌کنندگان خودرو در کشور به‌دلیل عدم تنوع، انتخابی در خودروی کم‌مصرف و پرمصرف ندارند.
  • رونمایی از لوکس‌ترین آستون مارتین

    دنیای اقتصاد: آستون مارتین در مراسمی با حضور جمعی از ستارگان مشهور سینما از لوکس‌ترین مدل خود به نام «ونکوییش» رونمایی کرد. این خودرو که موتور دوازده سیلندر دارد، نزدیک‌ترین رقیب فراری «دودیچی چیلندره» است که بهار امسال به بازار عرضه شد.
  • اسقاط ۱۲۱هزار خودروی فرسوده

    دنیای اقتصاد: رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: تا هفتم شهریور‌ماه کارهای مربوط به اسقاط ۱۲۱ هزار دستگاه خودرو انجام شد.
  • پیمایش۸۹۰کیلومتری خودروی چینی با یک بار شارژ

    دنیای اقتصاد: در‌حالی‌که چین و ایالات متحده برای تسلط بر فضای خودروهای برقی رقابت می‌کنند، شرکت نیو (Nio) به‌سرعت در حال رسیدن به بازیگران بزرگی مانند تسلاست.
  • سد فروش خودروسازی‌های مازاد

    دنیای اقتصاد: در شرایطی که برخی از خودروسازان کشور، فروش تعدادی از سایت‌های تولیدی خود در شهرستان‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند، این اقدام با مخالفت‌ها و مقاومت از سوی برخی از نمایندگان مجلس و افراد سیاسی روبه‌رو باشد.
  • برندگان و بازند‌گان لاتاری خودرو

    دنیای اقتصاد: اسامی منتخبان عادی قرعه‌کشی ایران در شرایطی روز گذشته اعلام شد که ۹۸درصد از متقاضیانی که نسبت به بلوکه کردن ۲۳۰میلیون تومانی اقدام کرده بودند، از لاتاری ایران‌خودرو دست خالی بازگشتند. روز گذشته تعداد زیادی از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو با مراجعه به سایت اعلام نتایج قرعه‌کشی، برای سومین بار از سال ۱۴۰۱ شانس خود را برای دریافت محصولات ایران‌خودرو امتحان کردند. هر چند این بار قرعه‌کشی خودرو خارج از سامانه یکپارچه برگزار شد، بااین‌حال باز هم تعداد زیادی از متقاضیان از دسترسی به خودروی کارخانه‌ای محروم ماندند. روز گذشته اسامی منتخب افراد عادی شرکت‌کننده در لاتاری ایران‌خودرو اعلام شد. از ۱۱۵هزار خودرویی که ایران‌خودرو عرضه کرده ۳۰درصد به متقاضیان عادی اختصاص یافته است.
  • واردات خودرو محدودتر شد؟

    دنیای اقتصاد: یک مقام مسوول در وزارت صمت پس از گذشت ۱۰روز خبر تعلیق ثبت سفارش خودرو را تکذیب کرد؛ درحالی‌که به ادعای برخی از وارد‌کنندگان علاوه بر تعلیق ثبت سفارش ورود خارجی‌ها، امکان عرضه از سوی واردکنندگان نیز محدود شده است. نوسان تصمیمات و سیاست‌ها در حوزه «واردات خودرو» اثر مستقیم بر روند قیمت‌ها در بازار داخلی دارد و تبعات اعمال محدودیت در مسیر واردات، مسیر دسترسی مصرف‌کننده به خودروهای موجود را پیچیده‌تر خواهد کرد. وعده دولت چهاردهم برای تنظیم این بازار منوط به «گشایش واردات» است.
  • شاهد تقاضای رانتی خودرو

    دنیای‌اقتصاد: نتایج قرعه‌کشی فروش ۱۱۵‌هزار دستگاه خودرو امروز اعلام می‌شود در حالی که با توجه به آمار ثبت‌نام، بار دیگر ثابت شد بخش عظیمی از تقاضای خرید خودرو با قیمت کارخانه، کاذب و غیر‌مصرفی است.
  • امروز؛ اعلام نتایج قرعه‌کشی خودرو

    دنیای‌اقتصاد: طبق اعلام قبلی ایران‌خودرو، نتایج قرعه‌کشی خودرو امروز اعلام خواهد شد. این نتایج علاوه بر پیامک در یکی از سایت‌‌‌های ikco.ir یا ikcosales.ir قابل مشاهده خواهد بود. قرعه‌کشی ایران‌خودرو ۱۱شهریور انجام شد. در این دوره تعداد سفارش‌گذاری متقاضیان در مجموع ۳میلیون و ۵۳‌هزار و ۱۲۹مورد بود که از این میزان تعداد سفارش طرح عادی یک‌میلیون و ۶۶۱‌هزار و ۴۴۴مورد، تعداد سفارش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک‌میلیون و ۶۹‌هزار و ۵۴مورد، تعداد سفارش طرح فرسوده ۲۵۲‌هزار و ۷۷۶مورد و تعداد سفارش طرح برقی نیز ۶۹‌هزار و ۸۵۵مورد بوده است. همچنین ۸۰۷‌هزار و ۳۰۵نفر روش خرید از طریق پیش‌فروش را انتخاب کردند. تعداد متقاضیان روش فوق‌‌‌العاده نیز ۲میلیون و ۲۴۵‌هزار و ۷۶۴نفر بوده‌‌‌ است. در عرضه اخیر خودروهایی نظیر تارا اتوماتیک، تارا دنده‌دستی، سورن‌پلاس XU ۷P، راناپلاس، پژو ۲۰۷ تیو۳، پژو ۲۰۷ دنده‌دستی، هایما S۵، هایما X۷، هایما S۷ پلاس، لونا GRE، بستیون NAT و ری‌را عرضه شدند.
  • همکاری هیدروژنی تویوتا و بی‌ام‌و

    دنیای‌اقتصاد: بی‌‌‌ام‌‌‌و از سال ۲۰۲۸ با مشارکت تویوتا خودروهای هیدروژنی را به فروش خواهد رساند. بی‌‌‌ام‌‌‌و قصد دارد تا چهار سال دیگر فروش خودروهای هیدروژنی را آغاز کند تا این فناوری جایگزین خودروهای الکتریکی شود. بی‌‌‌ام‌‌‌و از سال ۲۰۲۳ ناوگان آزمایشی کوچکی از خودروهای اسپرت iX۵ با موتور هیدروژنی را راه‌‌‌اندازی کرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر