بر این اساس، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن انجام اصلاحاتی در طرح موردنظر، موارد جدیدی را به آن اضافه کردند که مهم‌ترین آنها، عرضه خودرو در بورس کالا است. حالا آن‌طور که سید احسان خاندوزی، نماینده تهران در مجلس عنوان کرده، کمیسیون صنایع به جای رفع ایراد شورای نگهبان درباره مساله واردات خودروهای هیبریدی، طرح مفصل دیگری را به آن افزوده است. طرح مفصلی که خاندوزی می‌گوید، در واقع عرضه خودرو در بورس کالا است.

به گفته وی، طرح کمیسیون صنایع مواردی مانند فروش خودرو در بورس کالا و قیمت‌گذاری‌ آن را مورد اشاره قرار می‌دهد و حرف نمایندگان این است که اعضای کمیسیون درباره طرح جدید صحبت کنند. در پاسخ به تذکر خاندوزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفته که شورای نگهبان ایراداتی را به این طرح وارد کرد مبنی بر اینکه واردات خودروی هیبریدی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

به گفته حجت‌اله فیروزی، ایراد دیگر شورای نگهبان این بوده که باید برای تقویت تولید داخل منابعی تعریف شود، بنابراین کمیسیون صنایع این ایراد را اینگونه رفع کرد که مابه‌التفاوت فروش خودروهای پرتیراژ در بازار و بورس کالا به این حوزه اختصاص یابد. طبق آنچه از اظهارات فیروزی برمی‌آید، گویا کمیسیون صنایع بابت اصلاح طرح ساماندهی خودرو در بخش تولید خودروهای هیبریدی، روی طرح عرضه خودرو در بورس کالا حساب کرده و منابعی را از محل ما‌به‌التفاوت قیمت خودروهای داخلی در نظر گرفته است. حالا طرح موردنظر به کمیسیون صنایع ارجاع شده تا اصلاحات جدیدی با محوریت عرضه خودرو در بورس کالا و نقش آن در زمینه‌سازی تولید خودروهای هیبریدی در کشور، صورت گیرد.

در بند مربوط به عرضه خودرو در بورس کالا آمده است که فروش خودروهای مشمول قیمت‌گذاری شورای رقابت، به بورس کالا محدود شود. این مصوبه البته دو بند پرحاشیه دارد: یکی تعیین قیمت پایه خودروها توسط شورای رقابت و دیگری واریز مابه‌التفاوت قیمت پایه و قیمت کشف‌شده در بورس، به حسابی به جز حساب خودروسازان. از همین رو خودروسازان و وزارت صمت موافق این طرح نیستند. رئیس سازمان بورس نیز به‌تازگی مخالفت خود را با آن اعلام کرده است. اما حالا طرح ساماندهی خودرو به کمیسیون صنایع برگشت داده شده و باید منتظر ماند و دید اصلاحات بعدی می‌تواند نظر مثبت نمایندگان و شورای نگهبان را جلب کند یا این رشته همچنان سر دراز خواهد داشت.