شماره روزنامه ۶۱۰۵
|

  • گزارشی از جنایت اسرائیل در هیات دولت

    دنیای اقتصاد: حمله تروریستی عصر روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به پیجر‌های مورد استفاده هزاران نفر در لبنان و سوریه، واکنش مقامات ایران را درپی داشت. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری با اشاره به جنایت روز گذشته در لبنان، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها دانست و گفت: استفاده از ابزارهایی که برای رفاه بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور اوج جنایت‌پیشگی است.محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز در پیامی به سیدحسن نصرالله و نبیه‌ بری؛ دبیرکل حزب‌الله و رئیس مجلس نمایندگان لبنان، با محکومیت این اقدام، آمادگی ایران برای مساعدت به دولت و مردم لبنان را اعلام کرد.
  • ظرفیت‏‌سازی به جای اقدام نظامی

    دنیای اقتصاد: دو هفته پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، رهبر انقلاب اسلامی در مراسمی هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقب‌‌نشینی خواندند و گفتند: «به تعبیر قرآن کریم، عقب‌‌نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد.» این سخنان ایشان در دیدار با دست‌‌اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان شد. به گزارش الجزیره همچنین در آن مقطع، گمانه‌‌زنی‌‌های بین‌المللی درباره اینکه آیا ایران به ترور در پایتخت خود که اسرائیل را مقصر آن می‌‌دانست، پاسخ می‌دهد یا خیر، بالا گرفته بود.
  • فانتزی‌های خاورمیانه‌ای آمریکا

    دنیای اقتصاد-کامران کرمی: «یک معامله عادی‌سازی؛ منجر به ایجاد راه‌حل دو دولتی نمی‌شود، چین را از خاورمیانه بیرون نمی‌کند، ریاض را از پیگیری مصالحه با همسایگان منصرف می‌کند و به آن جرات ریسک کردن می‌دهد، به خاورمیانه آسیب می‌‌‌زند و واشنگتن را از کمک به منطقه برای پیشرفت در منابع واقعی درگیری و افراط‌گرایی منحرف می‌کند.»
  • آخرین وضعیت سفیر ایران در لبنان

    دنیای‌اقتصاد: یک روز پس از انفجار دستگاه‌های ارتباطی پیجر در لبنان که منجر به زخمی شدن صدها نفر از جمله مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان شد، حال گزارش‌ها حاکی از وضعیت خوب سفیر است. در همین خصوص همسر سفیر ایران در لبنان با رد شایعات منتشر شده در مورد وضعیت سلامتی «مجتبی امانی» گفت: جراحات وارد به وی به خاطر انفجار پیجرها، بیشتر جراحات سطحی است و خطری او را تهدید نمی‌‌‌کند. به گزارش «ایسنا»، «نرگس قدیریان» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز سه‌شنبه طی عملیات جنایتکارانه‌‌‌ای که برگرفته از خوی رژیم صهیونیستی است، یک عملیات تروریستی در لبنان اتفاق افتاد که بخش زیادی از مردم لبنان مجروح شدند. وی ادامه داد: پیجرهایی که در بخش‌‌‌های مختلفی حتی در بخش‌‌‌های درمانی، خدماتی و اجتماعی و توسط مردم استفاده می‌‌‌شد، به یکباره همه در ساعت حدود سه و نیم بعد از ظهر منفجر شدند و این موضوع باعث شد که بخش زیادی از مردم آسیب ببینند.
  • زنگ بی‌پولی در مدارس

    دنياي اقتصاد: زمانی مدارس دولتی با آن حیاط‌های بزرگ و خالی، آب‌خوری‌های سیمانی، نیمکت‌های سه‌نفره، تخته‌سیاه و گچ‌های سفید و زرد با کلاس‌های بی‌روح و پنجره‌ ایمن شده با نرده‌های آهنی، یکه‌تاز آموزش‌وپرورش در دهه ۶۰ بودند. این مدارس همواره با نقدهای فراوانی روبه‌رو می‌شدند، اما یک حسن داشتند، مقید به اصل ۳۰ قانون اساسی بودند که بر مبنای آن «دولت‌ موظف‌ است، وسایل‌ آموزش‌وپرورش‌ رایگان‌ را برای‌ همه‌ ملت‌ تا پایان‌ دوره‌ متوسطه‌ فراهم‌ سازد و وسایل‌ تحصیلات‌ عالی‌ را تا سر حد خودکفایی‌ کشور به‌طور رایگان‌ گسترش‌ دهد.» حالا از آن روزها چهار دهه گذشته است.
  • انفجارهای دوم در لبنان

    دنياي اقتصاد: حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به لبنان روز گذشته به دستگاه‌های بی‌سیم در این کشور رسید. این حملات درحالی دیروز رخ داد که روز سه‌شنبه دستگاه‌های پیجر در بخش‌هایی از لبنان و سوریه منفجر شده بود. در ادامه این حملات عصر روز گذشته منابع رسانه‌ای از انفجار مجدد دستگاه‌های ارتباطی در لبنان خبر دادند. المیادین گزارش‌ها درباره انفجار در بیروت را تایید و اعلام کرد چند دستگاه ارتباطی دیگر در بیروت و در چند منطقه لبنان منفجر شده است. همزمان الجزیره نیز در خبری تاکید کرد که انفجار دستگاه‌های ارتباط بی‌سیم در تعدادی از مناطق لبنان، زخمی بر جای گذاشته است. الجزیره گفت: بیش از ۲۰ نفر در انفجار دستگاه‌ها در مناطقی از لبنان زخمی شدند.
  • دکه - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

    انفجارهای روز سه‌شنبه در لبنان روز گذشته بر صفحه اول روزنامه‌ها منعکس شد. توطئه خونین در بیروت، انفجار زنجیره‌ای پیجرها، فرکانس جنایت در ترور جمعی و جنگ سایبری با پیجرها از جمله تیترهایی بود که روزنامه‌ها برای این حادثه انتخاب کردند.
  • به رشته‌های ورزشی پرمدال توجه ویژه شود

    پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار مدال‌آوران و دیگر اعضای کاروان‌های اعزامی به المپیک و پارالمپیک، درخشش توانایی‌ها و تجلی «هویت ملی، ‌سیاسی و دینی» ملت ایران را، برجسته‌ترین نتیجه حضور ورزشکاران ایرانی در این مسابقات برشمردند و با اشاره به احساس شادمانی و عزت و سربلندی ملت از عملکرد ورزشکاران میهن گفتند: استعدادیابی به موقع، رسیدگی به زندگی قهرمانان و توجه همزمان به ورزش قهرمانی و همگانی، مسیر رو به پیشرفت ورزش را استمرار و سرعت خواهد داد.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با مجموعه‌ای از عزیزترین فرزندان افتخارآفرین کشور، ‌گفتند: با مدال‌ها و رفتار خود دل ملت را شاد کردید. صمیمانه از شما، مربیان و همه دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم.
  • سیگنال «مذاکرات»؟

    دنیای اقتصاد: فایننشال‌تایمز با تحلیل محتوای اولین کنفرانس خبری رئیس‌جمهور ایران، آن را نشانه‏ای از سیگنال مذاکراتی به غرب در آستانه سفر به نیویورک دانست. این روزنامه آمادگی برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای و تکذیب ارسال موشک به روسیه را دو پیام این نشست خبری ارزیابی کرد.
  • پس‌لرزه نشست پزشکیان

    دنياي اقتصاد: دو جلسه علنی و غیرعلنی روز گذشته مجلس با پس‌لرزه‌های سخنان رئیس‌جمهور در نخستین نشست خبری‌اش همراه بود. برخی از نمایندگان مجلس دراین دو نشست انتقادهایی را به سخنان پزشکیان وارد کردند. «دنیای‌اقتصاد» در گفت‌وگو با دو فراکسیون انقلاب و مستقلین نظرات آنها را در این مورد جویا شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر