روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «اولویت مقابله با گرانی است نه حاشیه‌هایی مثل حصر و گشت ارشاد» نوشت: حدود یک ماه پس از رای اعتماد به وزرا و تشکیل دولت، نخستین جلسه ستاد تنظیم بازار در دولت چهاردهم، ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ با حضور محمدرضا عارف‌ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران سازمان‌های ذی‌ربط در حوزه تنظیم بازار برگزار شد که همین فاصله زمانی نشان داد معیشت مردم چندمین اولویت دولت چهاردهم است. در حالی که در این مدت بسیاری از انتصابات فراقانونی و حواشی دیگر در دستور کار دولت قرار داشت. در بخش دیگری از این گزارش آمده است: انتظار از دولتی که با شعار صدای بی‌صدایان روی کار آمده این بود که صدای طبقه متوسط و ضعیف را بشنود و در گام نخست برای نخستین مشکل آنان یعنی گرانی‌ها برنامه عملیاتی ارائه کند، اما ظاهرا دولت کارهای مهم‌تری دارد؛ مانند جا کردن فوری نیروهای دارای سابقه محکومیت در دستگاه رسانه‌ای و اجرایی دولت، مشغول شدن به بازی گشت ارشاد، حصر، فیلترینگ، رفع و رجوع احکام قانون‌شکنان در دانشگاه و مواردی از این قبیل.

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان «تعمیرات به جای تغییرات» نوشت: حق این است که رئیس‌جمهور از نیروهای مستقل برای مدیریت‌ها استفاده کند و از گرفتار شدن در چنبره جناح‌ها پرهیز کند. برای رئیس‌جمهور پزشکیان اشتباهی که در مورد ترکیب کابینه به بهانه «وفاق ملی» مرتکب شده کافی است. این اشتباه اگر در مورد رده‌های میانی دولت تکرار شود، دولتی با عنوان دولت چهاردهم وجود نخواهد داشت، بلکه همان دولت سیزدهم است که با اندکی «تعمیرات» نه «تغییرات» به راه خود ادامه می‌دهد. حرف اصلی دکتر پزشکیان در تبلیغات انتخاباتی و مناظره‌ها ایجاد تغییرات بود نه تعمیرات!

روزنامه سازندگی در گزارشی به موضوع فروش ۳۰ تابلوی فاخر موزه امام علی که پنهانی در دوبی به فروش رسیدند، پرداخته است‌. براساس این گزارش که با تیتر «اختلاس هنری» منتشر شده آمده است: بنا بر اطلاعات سایت World art Dubai  ۱۴ اثر از ۳۰ اثر ارزشمند هنرمندان ایرانی که از موزه امام علی خارج شدند، در کشور امارات و شهر دوبی فروخته شده‌اند و از ۱۶ اثر دیگر خبری نیست. ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران چند روز پیش اعلام کرده بود: ارزش فقط یکی از این آثار ۳۰ میلیارد تومان بوده است.