وی با اشاره به ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم، از پیشنهادی برای اصلاح این ماده قانونی در جهت حمایت از کارآفرینان خبر داد و گفت: با شورای عالی فضای مجازی هم مذاکراتی درخصوص پرهیز از بیمه مکرر و ایجاد مزیت برای کارآفرینان و قوانین و مقرارت از جنس رفع موانع کارآفرینی داشتیم تا تحول مولد در این حوزه را شاهد باشیم. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در عین حال با اشاره به تشکیل باشگاه کارآفرینان جوان خاطرنشان کرد: کارآفرینان اعلام می‌کنند وام نمی‌خواهند ولی ما تنها ابزار حمایت از آنها را در دادن وام و مجوز می‌دانیم. مشکل امروز کارآفرینان وام نیست و باید فضای کارآفرینی کشور را مساعد و ترتیبات نهادی اعم از بیمه تامین اجتماعی، تعرفه‌های گمرکی و معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی نشده را اصلاح کنیم.

به گفته منصوری، برای گسترش جریان کارآفرینی، باید تعارض بین نظام اجرایی کشور و آنچه به‌عنوان کارآفرینی از آن یاد می‌شود، حل شود تا بتوانیم وارد حوزه کارآفرینی شویم. مدیرکل بهره‌وری نیروی کار و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش، تکیه بر منابع انسانی متخصص را راهکار مقابله با چالش‌های اقتصادی عنوان کرد. رحیم سرهنگی گفت: در شرایط اقتصادی موجود در مقابله با چالش‌هایی همچون تحریم یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که می‌توان دنبال کرد، تکیه بر سرمایه عظیم نیروی انسانی متخصص و کارآمد است و بی‌تردید کارآفرینی می‌تواند مسیر گذار از اقتصاد منابع محور به اقتصاد دانش‌بنیان را تسهیل کند.

وی ادامه داد: برای تحکیم فرهنگ کارآفرینی در جامعه نمی‌توان تنها به برگزاری رویدادهای مختلف در هفته جهانی کارآفرینی اکتفا کرد. امروز کارآفرینی نیازمند ایجاد یک جریان مشترک است و نقش رسانه‌ها در توسعه کارآفرینی به ویژه در سهم درست جامعه از مفهوم کارآفرینی و همکاری با دانشگاه‌ها حائز اهمیت است. مدیرکل بهره‌وری نیروی کار و کارآفرینی وزارت کار در ادامه به آمارهای منتشره از شاخص جهانی کارآفرینی پرداخت و گفت: رتبه کارآفرینی ایران در سال ۲۰۱۸ با بهبود ۱۳ رتبه‌ای در میان ۱۳۷ کشور جهان از رتبه ۸۵ به ۷۲ ارتقا پیدا کرده و گزارش‌ها نشان می‌دهد رتبه کارآفرینی ایران در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) به ۱۱ رسیده است که در مقایسه با سال قبل از بهبود سه پله‌ای حکایت دارد.